Cykling


BodyBuild88
 Share

Recommended Posts

Det er nok ikke til meget hjælp, men jeg har for kort tid siden set en opgørelse over, hvilke muskler der bliver brugt ved forskellige sportsgrene, herunder løb og cykling.

Jeg mener at det var i en lørdagsavis og formentlig Jyllandsposten og inden for den seneste 3 ugers tid, hvis der skulle være nogen, der har dem liggende, og nok i sektionen om fritid. Alt dog med forbehold.

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke man bruger læggen til at træde med, hvorfor har cykelryttere så altid store lægge? :wink:

-og hvad fanden er forskellen på cykling og spinning???

Selvfølgelig aktiveres læggen under cykling. ROM er dog forholdsvis statisk. Desuden er der forskel på om man sidder i sadlen og træder eller om man spurter.

Link to comment
Share on other sites

Ja ja i snakker. Prøv at kigge lidt efter når der er cykling i TV.

Det er meget individuel fra rytter til rytter hvordan trådet er; nogle bruger læggen meget.

En rytter som Armstrong bruger sin læg forholdsvis meget; kører med en ret stejl fodvinkel ved nedtråd og stor vandring. Derimod holder en rytter som Jens Voigt en mere neutral vinkel på foden med meget mindre vandring.

Jeg har set rigtig mange cykelryttere i alle klasser gennem årene, og ja nogle har store lægge og andre har ikke. Det er individuelt.

PS. Som et lille kuriosum, så har jeg set at mange ryttere når de stopper og tager på i vægt tit får meget mere muskuløse lægmuskler bare af at bære rundt på de ekstra kg.

mvh Jan

Link to comment
Share on other sites

Ja ja i snakker. Prøv at kigge lidt efter når der er cykling i TV.

Det er meget individuel fra rytter til rytter hvordan trådet er; nogle bruger læggen meget.

En rytter som Armstrong bruger sin læg forholdsvis meget; kører med en ret stejl fodvinkel ved nedtråd og stor vandring. Derimod holder en rytter som Jens Voigt en mere neutral vinkel på foden med meget mindre vandring.

Jeg har set rigtig mange cykelryttere i alle klasser gennem årene, og ja nogle har store lægge og andre har ikke. Det er individuelt.

mvh Jan

Lige præcis! -men der vil altid være spænding over læggen uanset hvilket tråd man har. På nær hvis man tramper med hælene selvf. :4thumbup: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle svarene.. :)

Problemet er at jeg har en skade i min ene læg ( en dyb flænge )

Så jeg har nu gået på krykker i en måned, men såret er næsten helet, 6-8 dage siger lægerne.

Men de siger også at jeg skal vente 6 uger med at cykle, fordi at det belaster læggen vildt meget ( siger de)

og jeg kan altså ikke undvære min cykel, selvfølgelig hopper jeg ikke ned på cyklen imorgen tidlig og giver den gas. Men jeg ville gerne komme igang med at cykle før om 6 uger. Squat og Dødløft må dog vente de 6 uger.

Men tror i det vil være ansvarligt og begynde og cykle (STILLE OG ROLIGT!) om cirka 14 dage?

Såret må ikke springe op igen!

Håber der er nogle meget kvalifiserede bud på dette.

Til experterne, info om såret:

Start 10 cm langt, 3 cm dybt, 2 cm bredt.

Nu, 3 cm langt, 0.7 cm dybt, 0.5 cm bredt.

-Christoffer (der savner sin cykel :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Kort svar: nej, jeg tror ikke det vil være ansvarligt.

Jeg er på ingen måde kvalifiseret indenfor medicin og sårbehandling, men vil dog sige at er der noget de fleste læger har forstand på så er det sår.

I stedet for at tænke så meget over hvordan du kan omgå det du ikke må, synes jeg du skulle spørge lægen om hvad du må. Det kunne jo være alm. gang eller på trapper var i orden?

mvh Jan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share