Forslag til hensigtsmæssigt træningsprogram


Gygex
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg leder efter et træningsprogram til en pige/kvinde på 23 år, der ønsker at træne for at tone musklerne, men de må ikke blive store, eller runde. Meningen er at stramme hele kroppen op, og især omkring maveregionen. (Gerne skabe en six-pack)

Jeg selv power-lifter, så aner intet om den form for træning hun ønsker sig... Er der nogen der kender et godt træningsprogram der opfylder disse ting? Jeg sætter lige kriterierne op i punktform:

1 Opstramning samt toning af muskler

2 Fokus omkring maveregionen

3 musklerne må IKKE vokse sig store eller runde

På forhånd tak..

Link to comment
Share on other sites

Opstramning samt toning af muskler

De begreb findes ikke. Det folk tror er at "tone" er en lille forøgelse af muskelmasse og/eller en reduktion af fedtmasse.

Så der er ingen grund til at man som kvinde skal træne en døjt anderledes and mændene gør. De fleste kvinder ville blive langt flottere hvis de tog en 5-10 kg muskler på. :smile:

Rommel

Edit: Kvinder og træning

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Forstå mig ret... hun er IKKE interesseret i at øge sin muskelmasse. Ønsket med træningen er at trimme den smule fedt der er på kroppen, samt at stramme den op, især omkring maveregionen.

Er der ingen der kender et godt træningsprogram til dette? Om ikke andet så et link til et sted jeg kan finde den slags træningsprogram??

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke muligt at punktfedtforbrænde, dvs. det er ikke muligt selv at bestemme hvorfra det fedt du evt taber skal komme fra. Ønsker hun at tabe sig, eller trimme som du skriver, går ud fra det er hvad hun ønsker, foreslår jeg en kombination af styrketræning og konditionstræning. Og evt en omlægning af kosten.

Evt 2-3 gange fullbody om ugen og 2-3 gange konditionstræning om ugen. Husk at intensiteten af konditionstræningen bestemmer hvor meget du 'får ud af det'... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder meget fornuftigt.... jeg har sidder i ventetiden her og læst en masse artikler og blevet ret klogere... Sidder og kigger på nogle øvelser, men der er nogle jeg ikke helt kan slå op. Nogen der kan forklare mig følgende:

Rumænsk Dødløft (Kender godt alm dødløft)

Pulldowns

Legcurls

Incline bænkpres

Rear laterals

Pushdowns

Jeg har sgu ikke så meget styr på de tekniske betegnelser, jeg træner bare :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder meget fornuftigt.... jeg har sidder i ventetiden her og læst en masse artikler og blevet ret klogere... Sidder og kigger på nogle øvelser, men der er nogle jeg ikke helt kan slå op. Nogen der kan forklare mig følgende:

Rumænsk Dødløft (Kender godt alm dødløft)

Pulldowns

Legcurls

Incline bænkpres

Rear laterals

Pushdowns

Jeg har sgu ikke så meget styr på de tekniske betegnelser, jeg træner bare :wink:

Uden at lave for meget benarbejde for dig, kan jeg foreslå en fin lille opfindelse som Google Eller EXRX.net :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

hehe fair nok... Lad mig lige skitsere et træningsprogram jeg har luret af en anden herinde. Hvad siger du til følgende:

dag 1

Dødløft 4x8

Bænkpres 3x8

Skulderpres med håndvægte 2x8

Bend over rowing 3x8

Biceps Curls 2x8

Mave 3x10 (lige mavemuskler)

dag 2

Squat 3x8

Rumænsk dødløft 3x8

Closegrip bænkpres 3x8

Laterals Håndvægte 3x8

Pulldowns 3x8 (med smalt underhånds greb)

Mave 3x10 (skrå mavemuskler)

dag 3

Lunges 3x8 (lange skridt)

Legcurls 2x10

Incline bænkpres 3x8

Rearlaterals 3x8

Pushdowns 2x8

Mave 3x10 (lige mavemuskler)

Som sagt skal jeg lige have slået et par ting op...

Link to comment
Share on other sites

hehe fair nok... Lad mig lige skitsere et træningsprogram jeg har luret af en anden herinde. Hvad siger du til følgende:

dag 1

Dødløft 4x8

Bænkpres 3x8

Skulderpres med håndvægte 2x8

Bend over rowing 3x8

Biceps Curls 2x8

Mave 3x10 (lige mavemuskler)

dag 2

Squat 3x8

Rumænsk dødløft 3x8

Closegrip bænkpres 3x8

Laterals Håndvægte 3x8

Pulldowns 3x8 (med smalt underhånds greb)

Mave 3x10 (skrå mavemuskler)

dag 3

Lunges 3x8 (lange skridt)

Legcurls 2x10

Incline bænkpres 3x8

Rearlaterals 3x8

Pushdowns 2x8

Mave 3x10 (lige mavemuskler)

Som sagt skal jeg lige have slået et par ting op...

Ser okay ud, ville måske skifte Close grip bænkpres ud med dips... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Per!

Jeg ville foreslå at hun fik et program med flerledsøvelser istedet. Noget fullbody så hun bare træner de samme øvelser hver gang. Frie vægte er hendes ven i stedet for maskinerne. Hvis hun får teknikken på plads fra start er skadespotentialet også mindre med frie vægte.

Desuden har piger, som der står i artiklen, ikke den samme mulighed for at udvikle store bøffelagtige muskler så du skal virkelig løfte tungt og igennem lang tid før det bliver decideret voldsomme muskler.

Så bare få hende igang med nogle 'tunge' vægte!

/Jesper

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share