5 X 5, 5-6 ugers styrkeprogram


søren
 Share

Recommended Posts

Det ville være rigtigt lækkert hvis der var nogle garvede programlæggere og andre indviede der ville tage et kig på mit kommende træningsprogram.

Har vedlagt regnearket hvor det er opstillet. Det er måske en smule uoverskuelig når man ikke selv har lavet det, men har prøvet at beskrive hvad det hele betyder.

:smile:

EDIT: det jeg ønsker er selvf. et par kommentarer til progressionen og alt det andet, samt om du mener det opfylder formålet: Styrke og hypertrofi.

5x5.xls

Edited by søren
Link to comment
Share on other sites

Øvelsesvalget ser meget fornuftigt ud.(ligner mit eget) Progressionen kan blive barsk, når du samme dag har DL og Squat,da bliver det hårdt, når du kommer i nærheden af 95 % af din 1RM. Skift evt. med DL den ene dag og squat den anden dag.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

vil gerne køre dødløft og squat hver gang.

hvis man nu valgte at køre dem hver anden gang, ville progessionen jo blive dobbelt så stor på disse, forudsat at man startede på samme intensitet som alle de andre øvelser. Er det hensigtsmæssigt..?!

Ved godt det kan se lidt hårdt ud, men jeg har jo bare tænkt mig at fortsætte med at smide kilo på til der ikke kan øges mere(ingen forced reps eller noget).

Edited by søren
Link to comment
Share on other sites

vil gerne køre dødløft og squat hver gang.

hvis man nu valgte at køre dem hver anden gang, ville progessionen jo blive dobbelt så stor på disse, forudsat at man startede på samme intensitet som alle de andre øvelser. Er det hensigtsmæssigt..?!

Ved godt det kan se lidt hårdt ud, men jeg har jo bare tænkt mig at fortsætte med at smide kilo på til der ikke kan øges mere(ingen forced reps eller noget).

Vil der jo automatisk komme til sidst i din cyklus. Eller gir du dig i hvert fald ikke 110% til sidst som du skal... :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Vil der jo automatisk komme til sidst i din cyklus. Eller gir du dig i hvert fald ikke 110% til sidst som du skal...
- skal forstås som: Jeg fortsætter ikke med at køre forced reps for at nå alle træninger jeg har beregnet intensiteter til.. stopper når de første failure sæt opnås...
Du har ikke en levende chance for at lave 5x5 med 95 % i de 3 store. Det er realistisk at lave med 80 % IMO, men så heller ikke mere.

Skulle jo gerne udvikle større muskelstyrke efterhånden.. men det er jo heller ikke et mål(det ville dog være lækkert), bliver som sagt til indtil der ikke kan øges mere..

Tror nu godt det kan lade sig gøre. Efter at have kørt mit første hst program færdigt(efter en LANG pause), Kom jeg da op på de 95%, hvis ikke mere.. måske begyndergains(snakker man om det inden for styrke?!)

Edited by søren
Link to comment
Share on other sites

Skulle jo gerne udvikle større muskelstyrke efterhånden.. men det er jo heller ikke et mål(det ville dog være lækkert), bliver som sagt til indtil der ikke kan øges mere..
Hvis du på 6 uger kan nå op at lave 5x5 med 95 % af dit max i uge 1, så har du godtnok de mest afsindige gains jeg har set! :raisebrow:
Tror nu godt det kan lade sig gøre. Efter at have kørt mit første hst program færdigt(efter en LANG pause), Kom jeg da op på de 95%, hvis ikke mere.. måske begyndergains(snakker man om det inden for styrke?!)

Ja, man snakker i høj grad om begyndergains inden for styrkeforøgelse. :smile: Men igen, jeg tror ikke på at det kan lade sig gøre at lave noget der ligner det du skitserer. Jeg ville istedet "flade" progressionen en del mere ud og slutte på 75-80 %. Prøv at se hvordan det er strikket sammen i Kortes 3x3 fx.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hvis du på 6 uger kan nå op at lave 5x5 med 95 % af dit max i uge 1, så har du godtnok de mest afsindige gains jeg har set! :raisebrow:

Ja, man snakker i høj grad om begyndergains inden for styrkeforøgelse. :smile: Men igen, jeg tror ikke på at det kan lade sig gøre at lave noget der ligner det du skitserer. Jeg ville istedet "flade" progressionen en del mere ud og slutte på 75-80 %. Prøv at se hvordan det er strikket sammen i Kortes 3x3 fx.

Rommel

Ville lige opdatere tråden da jeg er tæt på at have de mest afsindige gains rommel nogensinde har set :w00t:

lige nu, og det er mit max el. meget tæt på, ligger jeg på følgende intensiteter:

Squat:

0,87% af 1RM

Bænkpres:

0,89% af 1RM

Chinups:

0,86% af 1RM

Dødløft:

0,85% af 1RM

Incline dp:

0,89% af 1RM

lidt blær har man lov til :tongue:

Edited by søren
Link to comment
Share on other sites

For 5x5 i det hele?

Hvis det er tilfældet (og du fortsætter til 95%) er der tale om begyndergains eller også har du ikke maxet ud da du fandt dine 1 RM. Prøv at se om du kan lave det nummer et par gange til. Hvis du kan det giver jeg en kvajeluder. :tongue:

Desuden ligger du jo åbenbart og træner med under 1% af dine 1 RM.....Men det er sikkert en lille mistake. :innocent:

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Det varer ikke længe inden jeg laver en 'Hvem tror Søren krudter den?'-afstemning for at få ham lidt ned på jorden! :tongue:

Jeg tror også det er begynder gains.. Men prøv det program igen Søren, vil gerne se om det er noget der virker en gang mere for så hopper jeg med på vognen! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det varer ikke længe inden jeg laver en 'Hvem tror Søren krudter den?'-afstemning for at få ham lidt ned på jorden! :tongue:

Jeg tror også det er begynder gains.. Men prøv det program igen Søren, vil gerne se om det er noget der virker en gang mere for så hopper jeg med på vognen! :devil:

hehe... jah!

Jeg har lige kørt 5x5 over 6 uger, hvor jeg i den sidste uge i cyklussen kørte med 85% af min 1rm.. og DAMN :blink: .. det var sindssygt hårdt!!!

Link to comment
Share on other sites

Det varer ikke længe inden jeg laver en 'Hvem tror Søren krudter den?'-afstemning for at få ham lidt ned på jorden! :tongue:

Jeg tror også det er begynder gains.. Men prøv det program igen Søren, vil gerne se om det er noget der virker en gang mere for så hopper jeg med på vognen! :devil:

hehe.. matthias har gainet mere end mig :)

såå... det er noget super krudt vi har fået fat på..

men det er nok begyndergains.. jeg øgede dog mindst ligeså meget på mit hst som jeg kørte lige inden dette..

Edited by søren
Link to comment
Share on other sites

For 5x5 i det hele?

Hvis det er tilfældet (og du fortsætter til 95%) er der tale om begyndergains eller også har du ikke maxet ud da du fandt dine 1 RM. Prøv at se om du kan lave det nummer et par gange til. Hvis du kan det giver jeg en kvajeluder. :tongue:

Desuden ligger du jo åbenbart og træner med under 1% af dine 1 RM.....Men det er sikkert en lille mistake. :innocent:

Rommel

hvad mener du med at vi træner med under 1% af 1RM..?

Fortsætter ikke op til 95% :smile: ... ihvertfald ikke i squat og bænk-øvelserne.. måske dødløft..

Og det var mine 1RM jeg fandt.. der kunne måske være kommet 1-2 kg. mere på, men så heller ikke mere..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share