skulderskade


korsager
 Share

Recommended Posts

har døjet med skulderproblemer længe, men nu efter ca 8 måneders pause, virker skulderen stadig ikke helt klar.

dengang da jeg fik konstaret skaden hos fysio'n var min skulder løs, det er den ikke mere, men hvis jeg laver et par armbøjninger, som jeg gjorde i søndags, får jeg ondt i, ja vil ikke sige skulderen, nærmere den del af brystet som ender op med skulderen.

på billedet har jeg markeret med sort, hvor det er ømheden/irritationen ligger

Nogen som har prøvet det samme? hvad gjorde du/I?

post-7030-1127828645_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde/har lidt samme problem - har tendens til at få nerve/sene-afklemningsskader rundt omkring, specielt håndled og skuldre.

Jeg endte med at blive opereret i min skulder - en sene blev fjernet, arvæv fjernet, og der blev lavet mere plads til senerne, resultatet er blevet ok men det har taget meget meget lang tid at få den i nogenlunde orden igen.

*EDIT* en lille tilføjelse: en ultralydsscanning vil som regel kunne afsløre seneafklemninger m.v.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde/har lidt samme problem - har tendens til at få nerve/sene-afklemningsskader rundt omkring, specielt håndled og skuldre.

Jeg endte med at blive opereret i min skulder - en sene blev fjernet, arvæv fjernet, og der blev lavet mere plads til senerne, resultatet er blevet ok men det har taget meget meget lang tid at få den i nogenlunde orden igen.

*EDIT* en lille tilføjelse: en ultralydsscanning vil som regel kunne afsløre seneafklemninger m.v.

okay lyder jo ikke godt.

men hvis dit profil billed er af dig selv, er du da vist kommet over det igen - dit bryst ser da traenet ud?

saa maaaaaa jeg jo proeve at slaebe mig selv til noget scanning..

havde du ogsaa haft en skulderskade inden?

Link to comment
Share on other sites

okay lyder jo ikke godt.

men hvis dit profil billed er af dig selv, er du da vist kommet over det igen - dit bryst ser da traenet ud?

saa maaaaaa jeg jo proeve at slaebe mig selv til noget scanning..

havde du ogsaa haft en skulderskade inden?

Ja avataren er af mig - jeg kan sagtens træne nu, skal bare passe på med yderstillinger.

Hvis du kigger godt efter, kan du se arret på venstre skulder - det er rimeligt stort :mad:

Jeg har tidligere med jævne mellemrum døjet med skulderskader - primært pga overbelastninger og betændelse i senerne. Operationen har hjulpet utroligt meget, men nogle ting kommer jeg aldrig til at kunne længere, som f.eks at kaste med en bold .. men den ability lever jeg fint foruden, når bare jeg kan træne ordentligt.

Se at blive scannet, jo før desto bedre så du kan finde ud af hvad der er galt - der er ikke noget så irriterende og hæmmende som en skulderskade... held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share