Bodypump Og Sammensætningen Af Udøver...


Jørgensen
 Share

Recommended Posts

Hey ja ved egentlig ikke om den skal være her underkonditionstræning...

Men jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan fordelingen af kvinder/mænd er på jeres bodypump hold rundt i landet... her hvor jeg går er der næsten kun kvinder og så 2-3 mænd på gang... ja en del gange er jeg ski den eneste af hankøn der tropper op :blink:

Er det det generelle billede eller er i flere mænd andre steder....

glæder mig til at høre hvordan det ser ud rundt omkring...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det plejer at være ca. 1/3 mænd såvel på sjælland som i jylland. Har undervist i pump både i Århus og Kbh... :smile:

Det er vist den typiske aerobicsalsskræk der holder mange mænd ude. Tror det er følelsen af, at døren lukkes bag dem og såfremt de føler de falder igennem er det ikke muligt at trække sig uden at miste ansigt. Jeg tror i hvert fald ikke det er et bevidst fravalg af denne type træning begrundet i vægttræning med så lav intensitet har et yderst begrænset hypertrofipotentiale...

Jeg synes personligt selv, at pump er en glimrende træningsform såfremt det primære mål med træningen er velvære i hverdagen og ikke de store kropslige forandringer. For nye i træningsgamet stifter man bekendskab med en omgang gode solide (basis)øvelser (enkelte undtagelser), der gennemarbejder hele kroppen nogenlunde balanceret, samtidig med man kan få rettet de værste tekniske fejl af en instruktør. Dette er i mine øjne at foretrække frem for et maskinprogram med ringe overførbarhed til noget som helst andet end maskinerne selv... :wink:

Link to comment
Share on other sites

ja det kan godt være det er det med at tabe ansigt der holder mange mænd væk. tror også der er mange der synes det er lidt "piget" men det kan jo også være fordi her hvor jeg går er der kun kvindelige instruktører.

Synes personligt det er en fin form for motion, da man jo får arbejdet hele kroppen igennem, og så ikke at fornægte det sociale element, man lærer jo hinanden at kende da det er de samme der kommer igen og igen... og helt ærlig drenge, man skal sku ikke være bange for at miste ansigt, hvis man ikke kan grine lidt af sig selv så tager man sku livet lidt for alvorligt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share