ang. du er hvad du spiser


Jørgensen
 Share

Recommended Posts

hey er der nogen der kender til en undersøgelse der underbygger Lene Hansons teorier med at man ikke må spise protein og kulhydrater i samme måltid, må blankt indrømme at det pisser mig gevaldig af hver gang hun siger det. men kan selvfølgelig være mig der bare er uvidende og går med skyklapper på :raisebrow: alt respekt for de personer der er med i programmet og taber sig :clap: men mener nu bare de også ville gøre det selv om de fik brød til deres kylling eller hva? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan slet ikke klare hende....fatter ikke at der er nogen der vil lægge sendeflade til en klovn som hende. Det er klart at der er så mange der render rundt med mislykkede slankekure hvis de lytter til hende :mad::mad::mad::mad::mad:

Nu sidder jeg også og får spat og undrer mig over nogle af de ting hun siger, men til det jeg har markeret med fed: uafhængigt af hvad der er hendes fortjeneste har du ikke set programmerne færdig og set hvor meget de taber sig eller hvad? din kommentar er godt nok lidt lam....

Jeg synes personligt at programmet ikke er sin titel troværdig...

Det er ikke til at finde ud af om det motion de viser "deltageren" lave,er ekstra motion eller noget de har lavet med de gamle madvaner også?

fx da ham den store fængselsbetjent var med, omtalte de at han i forvejen dyrkede meget motion:

hvilken form og af hvilken varighed....

Hvis titlen på programmet skal holde vand så må der ikke ske ændringer i motion-niveauet,men selv hvis den gjorde

tenderer jeg stadig mere til følgende: det er ikke hvad du spiser, men hvor meget......(set i ren vægt sammenhæng)

Link to comment
Share on other sites

Nu sidder jeg også og får spat og undrer mig over nogle af de ting hun siger, men til det jeg har markeret med fed: uafhængigt af hvad der er hendes fortjeneste har du ikke set programmerne færdig og set hvor meget de taber sig eller hvad? din kommentar er godt nok lidt lam....

En gang til Einstein....hvad tror du der sker hvis du finder en håndfuld fede mennesker, som du sætter på en kondicykel i 8uger uden de får noget at spise??? ja den er god nok...de taber sig. Hvorfor er det vi ikke får en opfølger et halvt år efter? jeg har et godt bud....

deres diæt er for det første totalt fucked up...baseret på noget et irriterende kvindemenneske selv har brygget sammen. For det andet er det så komplext at du aldrig får nogen til at blive ved med at følge den i længden.....det er jo det der skal til ik??

Hvis du vælger at omtale min kommentar som lam, kan du i det mindste komme med forklaringer på hvorfor du har opfundet den dybe tallerken igen??

Link to comment
Share on other sites

Teorien omkring ikke at blande kulhydrater og protein er IKKE hendes egen... kan ikke helt huske hvad bogen hedder (muligvis Fit for Life?) den har været på markedet i rigtigt mange år og teorien er at hvis du blander de to ting, så vil kødet begynde at "gære" eller "rådne", som der vist stor i bogen, og dette skulle så gøre at din fordøjelse bliver utilstrækkelig og du bliver usund indvendig!

Læste bogen for mange år tilbage og kan huske at jeg allerede den gang sad og tog mig til hovedet over alle de forrykte ting som der står :blink:

Link to comment
Share on other sites

Teorien omkring ikke at blande kulhydrater og protein er IKKE hendes egen... kan ikke helt huske hvad bogen hedder (muligvis Fit for Life?) den har været på markedet i rigtigt mange år og teorien er at hvis du blander de to ting, så vil kødet begynde at "gære" eller "rådne", som der vist stor i bogen, og dette skulle så gøre at din fordøjelse bliver utilstrækkelig og du bliver usund indvendig!

Læste bogen for mange år tilbage og kan huske at jeg allerede den gang sad og tog mig til hovedet over alle de forrykte ting som der står :blink:

Der osse det med "..Spis efter din blodtype.." som osse er taget fra en eller anden bog :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Teorien omkring ikke at blande kulhydrater og protein er IKKE hendes egen... kan ikke helt huske hvad bogen hedder (muligvis Fit for Life?) den har været på markedet i rigtigt mange år og teorien er at hvis du blander de to ting, så vil kødet begynde at "gære" eller "rådne", som der vist stor i bogen, og dette skulle så gøre at din fordøjelse bliver utilstrækkelig og du bliver usund indvendig!

Læste bogen for mange år tilbage og kan huske at jeg allerede den gang sad og tog mig til hovedet over alle de forrykte ting som der står

ja det er imponerende hvad man kan få lov til at udgive.

Kan ikke huske om det er hende (eller en af de andre vægtklovne fra tv), men en anden super teori hun følger er at når man blander bestemte ting danner man SYRE i kroppen og musklerne som bla kan være årsag til fibromyalgi!!! jeg forstår slet ikke hvorfor man kan få lov til at sige sådan noget. det er da pinligt for tv-stationer at lægge navn til det...og så er hun selvopfundet ekspert...kanon CV der.

Link to comment
Share on other sites

ja det er imponerende hvad man kan få lov til at udgive.

Kan ikke huske om det er hende (eller en af de andre vægtklovne fra tv), men en anden super teori hun følger er at når man blander bestemte ting danner man SYRE i kroppen og musklerne som bla kan være årsag til fibromyalgi!!! jeg forstår slet ikke hvorfor man kan få lov til at sige sådan noget. det er da pinligt for tv-stationer at lægge navn til det...og så er hun selvopfundet ekspert...kanon CV der.

Det kaldes syre/base teorien :laugh: skulle efter sigende være noget hun har udviklet sammen med eksperter fra USA :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu sidder jeg også og får spat og undrer mig over nogle af de ting hun siger, men til det jeg har markeret med fed: uafhængigt af hvad der er hendes fortjeneste har du ikke set programmerne færdig og set hvor meget de taber sig eller hvad? din kommentar er godt nok lidt lam....

Jeg så et afsnit for et par uger siden hvor de tog og fuldte op på de "gamle" deltagere fra sidste season. jeg mener de sagde der var gået et år siden sidst tv3 havde vejet dem, og det største vægttab var ca. 5 kg. okey nu havde et par stykker af dem (kvinderne :smile: ) været gravide og havde da også taget på. Men det var ikke overbevisene resultater der blev fremlagt. Jeg tror også at metoden er for svær at følge og underlig :dry: , de ville sikkert have præsteret bedre resultater hvis bare de fået principperne ind om at tælle kalorier.

Edited by zulore
Link to comment
Share on other sites

Jep, hun har taget principperne fra den amerikanske "fit for life" teori.

Spis efter din blodtype er taget fra bogen "spis efter din blodtype" :wink: , som også er et amerikansk "hit" hvor der selvfølgelig står et par læger bag.

Som Luciferase siger er det klart at folk ikke kan holde en sådan diæt i længere tid af gangen. Hendes kostråd er simpelthen idioti af støste kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder også og river mig i håret når jeg ser hende, hun er jo blevet totalt hjernevasket af sine amerikanske 'eksperter'. Alligevel ser jeg programmet hvis jeg er parkeret i sofaen og det bliver sendt, nok lidt af samme grund som nogle af os ser TV-shop indimellem. Lissom et uheld på motorvejen; vi skal lige se hvad der er sket/sker, og vi bliver bekræftiget i, at det vil selv gør og ved er rigtigt pga. vores resultater.

Så længe der er folk der æder det råt (pga. de ikke ved bedre) og sådan nogle som mig der ser det, så bliver hun nok ikke taget af sendefladen.

Link to comment
Share on other sites

Luciferase'

Jeg kan slet ikke klare hende....fatter ikke at der er nogen der vil lægge sendeflade til en klovn som hende. Det er klart at der er så mange der render rundt med mislykkede slankekure hvis de lytter til hende
Luciferase
En gang til Einstein....hvad tror du der sker hvis du finder en håndfuld fede mennesker, som du sætter på en kondicykel i 8uger uden de får noget at spise??? ja den er god nok...de taber sig. Hvorfor er det vi ikke får en opfølger et halvt år efter? jeg har et godt bud....

øh, læser du overhovedet hvad jeg skrev? og opfølninger har der altså været, og er helt enig med dig at de bare viste at det var en skod måde at tabe sig på...

Luciferase

deres diæt er for det første totalt fucked up...baseret på noget et irriterende kvindemenneske selv har brygget sammen. For det andet er det så komplext at du aldrig får nogen til at blive ved med at følge den i længden.....det er jo det der skal til ik??
helt enig...

Luciferase

Hvis du vælger at omtale min kommentar som lam, kan du i det mindste komme med forklaringer på hvorfor du har opfundet den dybe tallerken igen??

jeg synes også hun stinker, men det ændrer jo ikke noget på at de taber sig. så jeg syntes det var lamt (mærkeligt) at du snakker om mislykkede slankekure. beklager mit ordvalg :blush:

Link to comment
Share on other sites

jeg synes også hun stinker, men det ændrer jo ikke noget på at de taber sig. så jeg syntes det var lamt (mærkeligt) at du snakker om mislykkede slankekure. beklager mit ordvalg

Brød mig lige præcis ikke om dit ordvalg...går nok :smile:

Nej det er rigtigt det ikke ændrer på at de taber sig...men det jeg gerne vil se er de 1000 mennesker der ser programmet og hopper på det.....hvordan tror du at de ser ud efter et år? Det er da klart at du vil have tendens til at tabe sig mere når man har et kamera der udstiller sig for hele danmarks befolkning...men det kamera forsvinder jo igen....

Link to comment
Share on other sites

hey hey

I videnskabens hellige navn tog Arne, en veninde og jeg til Lene Hansson foredrag i DGI byen. I kan læse anmeldelsen af foredraget i Arnes log et par sider tilbage, så alle ved, hvad det egentlig er, de sviner til.

Jeg er enig i at programmet er overfladisk tv-dinner underholdning, kostrådene er for besværlige at følge, især hvis man har mange års overvægt og festlige vaner bag sig, men egentlig ikke værd at hidse sig så meget op over.

Jo, det kunne være skønt, hvis en dame med samme drive og personlighed som Lene Hansson, men med en superchecket evidensbaseret og politisk korrekt mening om tingene havde fået tjansen, men sådan gik det ikke. Jeg kender en vældig begavet diætist, der også var til casting på programmet, men det er TV og ikke hvem er bedst og klogest.

Men som sagt, hendes kost er ikke slem eller farlig og hvem kunne ikke trænge til at få lidt flere grøntsager i vommen? Hvis man overlever de første 4 timer på frugt og ikke overspiser til frokost (= jernvilje hver eneste dag) så skal man nok tabe sig...

Edited by b_skaal
Link to comment
Share on other sites

Hey b_skaal

Jeg har læst hans lille anmeldelse, og det giver mig altså kun endnu mere gåsehud.

Den ene perspektiv er at hun fylder folk med psudovidenskabeligt nonsens –for det er jo hvad det er. Et sammenkog af ting der har været på mode før inden for alternative kostråd – bakket op af enkelte læger og en masse alternive ”autoriteter”. Selv om nogle af hende konklusioner er rigtig nok, og at netto resultatet er at folk lever sunder efter hendes principper end de ellers ville havet gjort – så er det uheldigt og forhindre folk i at opnå rigtig viden, en viden der ville kunne føre til endnu bedre sundhed.
Jeg tror jeg vil støtte denne holdningen nogenlunde....
Men som sagt, hendes kost er ikke slem eller farlig og hvem kunne ikke trænge til at få lidt flere grøntsager i vommen? Hvis man overlever de første 4 timer på frugt og ikke overspiser til frokost (= jernvilje hver eneste dag) så skal man nok tabe sig...

Jamen hvad er der så galt i at fortælle folk at de skal spise flere grøntsager og frugt? Jeg er simpelthen SÅ mæt af dvs kostguruer som fatter nada af hvad der foregår i kroppen komme med deres eget vrøvl i massemedierne. Det er at tale ned til befolkningen det øjeblik man føler at der er et behov for at LYVE og fylde folk med vrøvl der i bedste fald gør dem endnu mere forvirrede end de var i forvejen. Iøvrigt forstår jeg slet ikke at det er lovligt at komme med kostråd på den måde som er baseret på videnskab der ikke eksisterer.....

Jeg kender en vældig begavet diætist, der også var til casting på programmet, men det er TV og ikke hvem er bedst og klogest.

Ja det er TV...men det er også oplysning. Jeg ser det som underholdning, men jeg føler sgu med dem der ser det som oplysning. Det er altså befolkningens helbred vi snakker om her og ikke et stylingprogram hvor det handler om hvilken bluse man skal købe næste gang!!

Link to comment
Share on other sites

hey hey

I videnskabens hellige navn tog Arne, en veninde og jeg til Lene Hansson foredrag i DGI byen. I kan læse anmeldelsen af foredraget i Arnes log et par sider tilbage, så alle ved, hvad det egentlig er, de sviner til.

Jeg er enig i at programmet er overfladisk tv-dinner underholdning, kostrådene er for besværlige at følge, især hvis man har mange års overvægt og festlige vaner bag sig, men egentlig ikke værd at hidse sig så meget op over.

Jo, det kunne være skønt, hvis en dame med samme drive og personlighed som Lene Hansson, men med en superchecket evidensbaseret og politisk korrekt mening om tingene havde fået tjansen, men sådan gik det ikke. Jeg kender en vældig begavet diætist, der også var til casting på programmet, men det er TV og ikke hvem er bedst og klogest.

Men som sagt, hendes kost er ikke slem eller farlig og hvem kunne ikke trænge til at få lidt flere grøntsager i vommen? Hvis man overlever de første 4 timer på frugt og ikke overspiser til frokost (= jernvilje hver eneste dag) så skal man nok tabe sig...

Ganske fin fortælling Arne har lavet, men det bekræfter jo kun det man ser i fjernsynet og læser i bøgerne. Nemlig at det er vrøvl af værste skuffe hun lukker ud. At der er nogle få fornuftige råd imellem alt skidtet gør det kun sværere for befolkningen at finde ud af hvad der er rigtigt og hvad der er forkert. Atkins og D'adamo kommer også med nogle få fornuftige råd men det gør jo heller ikke deres diæter hverken gode eller fornuftige.
Link to comment
Share on other sites

Luci - jeg kan godt se, hvad du mener med, at det er oplysning, men det er ikke OBS - oplysning til borgerne om samfundet - og jeg tror, at TV3 er pænt ligeglad med korrektheden, så længe vi bliver og ser reklamerne mellem programmerne. Hvis man er kvik ( som os :smile: ) kan man gennemskue konceptet eller i hvert fald stykke sammen nogenlunde hvad det er hun mener, hvis man ikke er så kvik på det punkt, tror jeg bare, man får de visuelle indtryk - "før og efter-bordet", fedtmængderne i margarine blokke o.s.v.

Selve hendes "teorier" bliver ikke så grundigt gennemgået, så jeg tror, det ryger hen over hovedet på mange mennesker...

Jeg oplever, at kunderne på mit slankehold også ser programmet, men ikke tager det seriøst - heller ikke før de har været til kostforedrag hos en rigtig diætist. Det vil sige - der sker en sortering i folks hjerner trods alt. Nu hører min kundegruppe måske til den mere veluddannede del af befolkningen, men man kan da glæde sig over, at programmet er så ekstremt med afføring til udstilling i glasmontre mm at det bliver stemplet som useriøst i det mindste nogle steder i landet.

Men på den anden side har jeg hørt, at der nu er mange måneders venteliste til tarmskylning, så det er jo bestemt ikke alle, der kan sortere.

Det bliver sjovt at se, hvad de studerende fra Suhrs, der skulle skrive batchelor om Lene Hansson, får ud af det hele.

hey:

Skal vi lave et bedre koncept og prøve at få solgt til TV3? Jeg er frisk. Men det bliver nok svært at vippe hende af pinden...

Link to comment
Share on other sites

Hun forsvinder helt automatisk efter lidt tid, ligesom vi så med Claus Styker. Desværre efterlader hun en masse forkerte teorier og myter hos en del af befolkning, som vi fagfolk skal bruge lang tid og mange kræfter på at få manet til jorden igen (var der nogen som sagde fedtforbrændingszone). Meget ærgeligt tv hellere vil sende en idiot på skærmen for at få seertal end at bidrage med noget fagligt/korrekt tv.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi lave et bedre koncept og prøve at få solgt til TV3? Jeg er frisk. Men det bliver nok svært at vippe hende af pinden...

Det ville være fedt hvis vi kunne, men jeg tror desværre du har ret meget ret når du siger at de er fuldstændigt ligeglade med korrektheden. Problemet er vel i bund og grund at metoderne til at tabe sig er latterligt ligetil: Spise mindre og forbrænd mere! Det er noget langt størstedelen af befolkningen allerede ved, men det ville jo være så lækkert hvis der kom en og fortalte dem den nemme vej udenom....vi er blevet en forkælet befolkning...desværre.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er vel i bund og grund at metoderne til at tabe sig er latterligt ligetil: Spise mindre og forbrænd mere! Det er noget langt størstedelen af befolkningen allerede ved, men det ville jo være så lækkert hvis der kom en og fortalte dem den nemme vej udenom....vi er blevet en forkælet befolkning...desværre.
Det er da kun i teorien at det er "latterligt ligetil". Adipositas er et komplekst emne og teorien om at det blot er et spørgsmål om at spise mindre eller løbe mere er heldigvis forkastet af de fleste fagfolk. Selvom de fleste kender smøren "Spise mindre og forbrænd mere" er de ikke klar over hvordan det opnåes og hvordan det implementeres. De mangler redskaber/værktøjer til at klare dette. Der er også forskel på om det er overvægtige eller morbid adipøse vi snakker om.

Problemet er ikke at man ikke kan lave et fornuftigt ernæringsrigtigt tv program som størstedelen af befolkningen kunne have gavn af, men derimod ønsket om underholdningsprogrammer til at fremme seertallet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvorfor, men hun må have en eller anden enorm indflydelse på nogle personer. Jeg kender nogle piger (alle meget overvægtige!) som er fuldstændigt opslugte af hendes bøger, teorier og fjernsynsprogrammer.

Har et par gange forsøgt at fortælle dem hvor tåbelige nogle af hendes teorier er, men de blokerer fuldstændigt og bliver ved med at opremse alle mulige åndsvage ting.

Jeg har opgivet at omvende folk, fordi det ikke kun er spild af min tid, men åbenbart også deres. Jeg kan kun ærgre mig over at danskerne i 2005, stadig skal fodres med myter og opspind af den værste slags. Det bliver virkelig ædt rådt af de fleste seere og læsere. Men dem af dem jeg er stødt på ønsker ikke at høre andet, og så må de jo selv om det.

Link to comment
Share on other sites

Det kaldes syre/base teorien :laugh: skulle efter sigende være noget hun har udviklet sammen med eksperter fra USA :laugh:

Nu er jeg uddannet indenfor det alternative, og jeg mener helt bestemt ikke Lene Hansson kan tage æren for at have udviklet syre/base teorien.... jeg mindes en bog skrevet af Eva Lydeking-Olsen (kostvejleder) om samme syre/base koncept....

:blink:

Jeg synes også Lene Hansson er lidt af en luftballon....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share