Relativ styrkeforøgelse


Cheat-freak
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at blive meget stærkere uden at det kan ses på mig... Jeg har ikke nået en størrelse der på nogen måde kan måle sig med noget som helst, men jeg vil meget gerne være meget stærkere uden at blive større... Sådan at jeg kan afpasse det så hele kroppen følger med både styrkemæssigt og vækstmæssigt... Jeg har en ganske pæn lat-muskel foreløbigt, men mine skuldre halter, så kan jeg ikke træne udelukkende efter styrke i lat, og vækst i skuldrene...? Kan nogen evt give mig lidt hjælp til at designe et program hvor der er taget lidt højde for hvor der skal være styrkeforøgelse og hvor der skal være vægtforøgelse...!? - har kun adgang til dumpbells, samt steder hvor jeg kan lave chins og dips

Jeg skal gerne have større skuldre, triceps, trapz, lænd og mavemusklerne

Jeg vil gerne have styrke (Mere end vækst) i biceps, øvre ryg, quadriceps og hamstrings...

Resten: underarmene, brystet og læggene er jeg lidt ligeglade med...

Mine underarme de vokser meget let, og en god gang rows er faktisk nok til at give vækst der, så det tror jeg ikke jeg kan lave om på, mit bryst er ganske pænt, men min højre side er markant mindre end venstre... Ved ikek hvorfor, men jeg håber det udligner sig selv, jeg træner i hvert fald ikke mere højre end venstre for at udligne det... Mine lægge er fine, og de får lidt vækst fra fodbolden, men de er store nok, og meget stærke!

Link to comment
Share on other sites

Problemet er netop de faciliter du har til rådighed. Hvis du er interesseret i styrke, så gælder det om at træne tungt 1-5 rep hovedsagligt, så jeg håber da du har nogle tilstrækkelig store håndvægte.

Styrke i quadriceps og hamstrings kommer hovedsagligt af tung squat og dødløft, så ville en stang + skiver være ideelt.

Link to comment
Share on other sites

xax => Til nogle øvelser har jeg, men det er faktisk netop mine svage punkter, skuldre og triceps... Jeg har måske vægt nok til at lave et par tunge curls, og jeg er ikke så stærk i chins, så der kan jeg kun tage 5-6 på en god dag... (Hænger mig op under trappen, så det er jo ikke optimalt, men det virker)

Jeg havde egentlig tænkt mig at købe det der 20 kg. vægtsæt + 2*30 kg i kvickly... (Se deres medlemssite) Problemet er jo sådan set bare at jeg ikke kan få nogen til at vise mig øvelserne, og så er jeg jo ligevidt, for jeg ødelægger jo mig selv hvis jeg gør det forkert... De øvelser jeg laver kan jo praktisk talt ikke laves så forkert at der er særlig stor risiko for skade, men jeg tør ikke gå igang med noget tungt før jeg har lært teknikken helt til bunds, og det har jeg ikke rigtigt mulighed for før jeg fylder 16...

Link to comment
Share on other sites

så kan det faktisk måske godt lade sig gøre... Jeg kommer nemlig hjem fra Frankrig kort før, og jeg skal vistnok på camping på sjælland (Odense ligger jo på vejen... ;)), så kan jeg måske finde ud af noget... Måske... Kan du evt skrive op at jeg måske kan komme... Det kunne være lidt fedt at træne med nogle der virkelig ved hvad det handler om...! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share