Trunkus stabilitet


Dawizz
 Share

Recommended Posts

Hey alle,

Har nu haft ondt i ryggen i 2 måneders tid. Men har kunne tilpasse øvelserne, så det ikke generede alverden....men det er stadig meget irriterende til tider når jeg ikke træner. Det gør ondt i hø. side af lumbal og thoracalcolumna. Inden under m. erector spinae og kan evt. være multifidi. Det gør mest ondt ved military press og andre øvelser der kræver stor core stabilitet. Det kan også gøre ondt ved dybe vejrtrækninger. Derfor tænker jeg selv. at det er stabiliteten den er gal med.

Er der nogle der har nogle gode stabilitets øvelser for truncus evt. på Swissball? Nogen bud på hvad det ellers kunne være?

Mvh. Dawizz

Link to comment
Share on other sites

Hey alle,

Har nu haft ondt i ryggen i 2 måneders tid. Men har kunne tilpasse øvelserne, så det ikke generede alverden....men det er stadig meget irriterende til tider når jeg ikke træner. Det gør ondt i hø. side af lumbal og thoracalcolumna. Inden under m. erector spinae og kan evt. være multifidi. Det gør mest ondt ved military press og andre øvelser der kræver stor core stabilitet. Det kan også gøre ondt ved dybe vejrtrækninger. Derfor tænker jeg selv. at det er stabiliteten den er gal med.

Er der nogle der har nogle gode stabilitets øvelser for truncus evt. på Swissball? Nogen bud på hvad det ellers kunne være?

Mvh. Dawizz

altså du har ondt i lænden lige som alle os andre.

du bliver imo nød til at droppe military og lign. står selv med samme problem lige pt. og ´jeg kan mærke udslag så snart jeg laver bestemte øvelser.

du bør imo, lave forskellige former for rygbøjninger. plus at du mange gange om dagen bør lægge dig på gulv, seng whatever, på ryggen også svinge dine ben fra side til side, for at "hjælpe" ryggen.

det var det min fysio sagde til mig, og det hjælper.

"svingne" bør du lave inden du stiger ud af sengen af morgenen, også ellers bare fordele dem over resten af dagen.

Link to comment
Share on other sites

Det er umuligt at svare på hvad der er galt uden en undersøgelse. Når du siger det også gør ondt ved dybe vejtrækninger kan det evt. være leddet mellem ribbennene og rygsøjlen der værker, men det er ikke sikkert. Jeg vil råde dig til at få en henvisning til fysioterapeut eller kiropraktor hvis det bliver ved.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share