Delle på maven.


Stratus
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har trænet meget seriøst de sidste 10 måneder med gode resultater, har en fedtprocent på ca. 9 og vejer 84 kg, er 186 cm høj. Har godt styr på min kost og træning. Men er nået til et punkt hvor jeg bare ikke kan komme af med den lille sidste protion fedt på den nederste del af maven. Er der nogen forslag til hvordan jeg kan få den væk?

Jeg træner ca. 6 gange om ugen med både styrketræning og kredsløbstræning. Jeg vil helst ikke miste muskelmasse i forbindelse med at få dellen væk.

Mvh Stratus

Link to comment
Share on other sites

Jep! Fedtprocenten skal ned. Man kan desværre ikke punktforbrænde. Løbetræning virker altså mere effektivt på dellen på maven, end mavebøjninger! Hvor man taber sig først og sidst er forkelligt fra person til person - for de fleste af os er det desværre på maven. Hvis det ikke er så meget burde du også kunne få det væk uden at miste noget særligt af din muskel masse.

Link to comment
Share on other sites

med en fedtprocent på 9, kan jeg ik forstå hvordan du kan have en delle?.. Det er da relvativt lidt

Du kan ikke altid stole på en måling af din fedtprocent. Den varierer meget fra metode til metode. Umiddelbart lyder det ikke som om at du har en fedtprocent på 9 hvis du har en decideret delle på maven, men du kunne evt smide et billede, så vi kan se hvad vi snakker om.

Link to comment
Share on other sites

Jep! Fedtprocenten skal ned. Man kan desværre ikke punktforbrænde. Løbetræning virker altså mere effektivt på dellen på maven, end mavebøjninger! Hvor man taber sig først og sidst er forkelligt fra person til person - for de fleste af os er det desværre på maven. Hvis det ikke er så meget burde du også kunne få det væk uden at miste noget særligt af din muskel masse.

Der er også nogen som taber sig sidst i Ansigtet hvilket er møg irriterende :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Okay her kommer et billed af min mave, det er faktisk det eneste sted jeg efterhånden kan få fat.

Har målt min fedtprocent med tang og benyttet mig af det beregningsprogram der er her på siden.

For mig at se, er din fedtprocent nok nærmere 10-12%, men jeg kan jo tage fejl.. Mht. maven så må du bare begynde, at spise endnu mindre eller dyrke mere intensiv cardio - der er ikke så meget andet at gøre ;)

Når du træner cardio, hvad træner du så? løb, cykling, svømning eller?!

Link to comment
Share on other sites

For mig at se, er din fedtprocent nok nærmere 10-12%, men jeg kan jo tage fejl.. Mht. maven så må du bare begynde, at spise endnu mindre eller dyrke mere intensiv cardio - der er ikke så meget andet at gøre ;)

Når du træner cardio, hvad træner du så? løb, cykling, svømning eller?!

Okay godt at vide, det er muligvis den tang jeg har målt med der viser ved siden af...

Det er primært crosstrainer og stepmaskine jeg bruger til cardio. Har det ikke så godt med løb, får skinnebensbetændelse med det samme.

Så jeg skruer lige op for tempoet i cardio :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share