Foredragsholder


b_skaal
 Share

Recommended Posts

Er der nogen, der kan anbefale en god foredragsholder? Jeg skal arrangere et foredrag om kost for det slankehold, jeg har til spinning.

De sidste par gange har vi haft Per Brændgaard Mikkelsen og han er jo vældig klog, men ikke så festlig. Og de fleste ved godt at de skal spise nogle grøntsager og knap så meget fedt og alkohol, så vi har mere brug for en underholdende, motiverende person, som naturligvis ved alt hvad der er værd at vide om kost og også gerne noget om træning.

nogen forslag?

- Mette

Link to comment
Share on other sites

Hvad med ham der formanden for foreningen "fnuggi" tror jeg nok den hedder. Han har været i tv en del gange og har selv tabt sig.... ja jeg tror faktisk det er i omegnen af 100 kg. Jeg ved selvfølgeligt ikke hvor stor faglig viden han lige har på området, men er har en god måde at få budskabet ud på og så må man jo tager hatten af for at han faktisk selv har gjort et rigtigt pænt job. Jeg tror i det hele taget at folk der "selv har været der" er mere inspirerende at høre på end folk der er åleslanke og altid har været det.

Link to comment
Share on other sites

Hej Litopsi.

Ja, han er herlig. Jeg har tænkt på både ham og Anne Larsen, men de mangler bare lige den ekstra viden, der gør at jeg tør slæbe dem ind i et fitnesscenter og rådgive folk, der er på bar bund. Jeg har også selv tabt 30 kg, men om det var på den optimale måde ved jeg nu ikke, jeg var skide sulten og trænede en masse på lav intensitet - det er jo set klogere... så jeg skal heller ikke holde foredraget, selv om jeg er noget mere oplyst i mit hoved nu.

Men tak for forslaget, måske skal jeg i virkeligheden i den retning - godt med humor og gode ideer i stedet for så meget vidensskabsævl, som folk enten godt ved eller glemmer.

Problemet er nok folk så begynder at spørge om specifikke ting ( hvad gør cola light ved mit insulinniveau og hvor mange gram fedt er der i 4½ magnum og får man jern nok af dit og c-vitamin nok af dat og hvad folk nu ellers spørger om ) - så skal det være en, der ved, hvad han/ hun taler om, så troværdigheden er i top.

Kender du andre?

mvh mette

Link to comment
Share on other sites

oh year, vi er en voksende gruppe af folk der har tabt sig. Jeg har tabt mig 20 kg.

godt med humor og gode ideer i stedet for så meget vidensskabsævl, som folk enten godt ved eller glemmer.

min egen faste teori er at folk jo i bund og grund godt ved hvad de skal gøre, men at man mangler at få det hele sat i perspektiv. F.eks. hvor meget betyder det egentligt at jeg æder 100 g chokolade hver dag, hvilken forskel vil det gøre om jeg drikker vand i stedet for sodavand. Alle de der tip som "vi andre" har måttet erfare the hard way, kan man jo ligeså godt give videre. Og så motivationen... selvfølgelig, det er jo nok det værste når det kommer til stykket, men siden de allerede er begyndt på et spinninghold er motivartionen nok ikke helt i bund. Men en der kan stille det lidt forenklet og skematisk op, hvor mange år af sit liv cutter man af ved ikke at motionere (eller måske den positive version: hvor mange ekstra år får man af at gøre det).

Personligt synes jeg Anne Larsen er et fjols (ikke noget personligt hvis du læser med AL, men jeg kan ikke bruge det til noget som helst).

Med hensyn til den ekspertviden der kræves, er du sikker på at det er nødvendigt at besvare de spørgsmål? er det ikke noget man kan gå rimeligt let henover uden at det betyder ringere vejledning?

Og noget helt andet: hvorfor gør du det ikke selv? jeg tror at din viden, både af egen erfaring og tillært er mere end rigeligt til at fortælle folk det de har brug for. Nu kender jeg dig jo ikke, men hvis du har mod på at være spinninginstruktør kan du vel også holde et lille bitte foredrag? Desuden tror jeg det er inspirerende for folk at høre det fra en de kender i forvejen. Så kan de også stille spørgsmål senere, hvis de ikke lige kan komme i tanke om nogen til selve foredraget. Go-go-go! jeg synes faktisk det var en god ide du lige afviste der... tænk nu lidt over det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok at jeg skal vente indtil oktober hvis det skal være, der får jeg nemlig mit fitness instruktør uddannelse ;)

Men det ku være at jeg ku overtales til det bagefter, så laver vi ét stort MOL "tab-dig-hold" :D

Link to comment
Share on other sites

Hej Mette...

Hvis du stadig mangler en foredragsholder, så overvej Chris Macdonald. Han underviser i spinning i Form & Fitness og forsker i human fysiologi i Kbh. Chris er amerikaner, men snakker dansk med accent. Han er spændende og ved bestemt hvad han snakker om.

Meennn..det er ikke sikkert, at F&F vil afgive ham som foredragsholder. De har nogle rimelig principfaste meninger..men spørg !.

Link to comment
Share on other sites

tja, måske... jeg er bestemt ikke genert, bare lidt små perfektionistisk og ville jo gerne have at det var et stjerneforedrag, de huskede resten af deres dage...

Jeg har lige afsluttet et hold, der har kørt i 8 uger - så jeg stod i det dejlige vejr og lavede fedt%målinger hele lørdag formiddag - og gudskelov havde de alle sammen tabt sig og fået lidt muskler ( vi ved jo alle sammen hvor præcise de målinger er... så jeg krydsede bare fingre for at de var upræcise den rigtige vej. Og det var de :D )

De fleste fortsætter heldigvis med at spinne, men kender jeg dem ret melder ½delen sig på det næste slankehold, fordi de ikke kan lide at være på og så vil jeg gerne give dem + de nye der kommer til en rigtig god oplevelse med et fantastisk foredrag - og måske nok fra en professionel foredragsholder... så kan jeg sidder og være en fiks lille blondine inspiration på selve timerne ( jeg siger altid til dem, at den eneste forskel på dem og mig er at jeg er blevet glad for sushi & at cykle + har lært at farve håret og tage lidt sol)...

Kunne godt tænke mig at høre mere om hvordan I har gjort

- mvh mette

Link to comment
Share on other sites

hov, der var jeg for langsom.

mit "tja, måske" var til Litopsis foreslag om at jeg selv skulle holde det.

Ja, for fanden, Chris, han er GUD, ham havde jeg helt glemt. Jeg er uddannet cykelmyg fra ham og han er den eneste, der kan få mig til at køre til jeg tuder. (Der er syregrænsetræning og så er der tudegrænsetræning, AV)

Jeg kan se på SAFE's nye brochure at han ikke længere underviser, så måske kan han godt lokkes.

Kanon ide, Morten28 jeg skylder dig en gang blendede hindbær med skummetmælk og vanille... :lol:

tak - mett

Link to comment
Share on other sites

måske kan det klares med et cykelbud. Jeg flytter til Holstebro til jul, så hvis du kan vente...

Jeg underviser i et lille center i Holte, der hedder Impuls - men skønt centeret er lille, er der masser af overvægtige mennesker ( vi kører 2 hold af gangen med 25-30 på hver, så der er læs på i spinningsalen til 30 personer).

hvor kender du Chris fra?

Mette

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share