Mavettræning nødvendigt?


gladiator
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg kører et fullbody program tre gange i ugen. Programmet bygger udelukkende på basisøvelser. Er der nogen grund til at køre særskilte maveøvelser, når man kører squat, dødløft og frontsquat (tre forskellige dage)?

Der er eksempelvis ingen isoleret biceps i programmet, fordi den kommer med i eksempelvis chinups, så det var derfor jeg tænkte på, om maven ikke også kommer med i de store basisøvelser.

Takker.

Link to comment
Share on other sites

Det ka være jeg husker forkeret, men mener ikke Crawdaddy trænede maven isoleret (ikke ret meget anyway), dengang han trænede op til DM i BB, og hans abs er ikke ligefrem ærgelige :cooldance:

Lyder vildt hvis det er rigtigt.. Kunne da være interessant at høre hvis der var nogen der vidste det? :4thumbup:

Edited by LurifaX--
Link to comment
Share on other sites

Det kommer an på hvad du vil bruge det til, for man kan få en solid midtkrops-stabilitet fra maven ved at køre de nævnte øvelser, men der springer ingen sixpack frem, det ligger helt fast.

Jeg kender nu flere der har fremvist en fin sixpack uden nogensinde at have trænet mave. Det er udelukkende et spørgsmål om diæt. :wink:

>gladiator

Med hensyn til om du skal træne mave i dit program, så afhænger det af om maven er et svagt led i dine basisøvelser. For mange er det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share