Vil jeg kunne opnå noget?!


SYDE
 Share

Recommended Posts

Jeg står og skal til at mindske min fedt%, så jeg vil tabe 3-4 kg fedt over de næste 2 mdr. Jeg har så tænkt, at jeg vil forsøge at forsætte min muskelvækst under forløbet, selvom det er meget svært!

Jeg træner typisk fra kl 17-18, og indtager en shake efter træning og spiser så aftensmad kl 18:30. Før jeg går i seng plejer jeg så at spise noget havregryn med fiberkost og mælk. Det betyder at jeg er i kalorieoverskud i omkring 6-8 timer efter min træning. Nu kommer jeg så til mit spørgsmål... Vil jeg kunne forbedre min muskelvækst ved at indtage en shake halvvejs i min nattesøvn??

Det er meningen, at jeg vil dyrke min cardio (under cut) først på dagen, og generelt være i underskud fra jeg står op, til kort før min træning med vægte...

Jeg regner med at mit daglige underskud skal ligge på 300-500 kcal - for at miste mindst mulig muskelmassen :)

Stats:

20 år - trænet med vægte i ca. 1 år, heraf 4-5mdr BB

morgenvægt 81 kg

fedtprocent 10-12 (er mit bud :))

Træner 2-split bestående af basisøvelserne og lidt iso øvelser

Lige en anden ting.. Under cut skal jeg da træne med tunge vægte med få reps (4X6) eller med lettere vægte og flere rep, får at få mest ud af det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har så tænkt, at jeg vil forsøge at forsætte min muskelvækst under forløbet, selvom det er meget svært!
Hvorfor gøre det sværest muligt for sig selv?
Nu kommer jeg så til mit spørgsmål... Vil jeg kunne forbedre min muskelvækst ved at indtage en shake halvvejs i min nattesøvn??

Jeg ved godt det ikke er nogen videnskabeligt svar, men for det første modarbejder ideen kraftigt dit primære mål, fedttabet, og for det andet er jeg overbevist om at (ubrudt) søvn er vigtigere.

Lige en anden ting.. Under cut skal jeg da træne med tunge vægte med få reps (4X6) eller med lettere vægte og flere rep, får at få mest ud af det?

Under kalorieunderskud kan du næppe løfte helt så meget som du plejer, og den restitution er også en smule langsommere, så som udgangspunkt er mit forslag så meget det samme som du plejer, som det du er muligt, evt. med lidt færre sæt og en smule mindre vægt, dog stadig med passende variation.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share