Let squat versus tung benpres


henrikf
 Share

Recommended Posts

Hej

Har lige til et nyt center, hvor jeg i modsætning til tidligere har mulighed for at køre squat. Jeg har tidligere kørt tung benpres i stedet for squat.

Jeg er imidlertid nødt til at køre squat med en forholdvis lav vægt, dels fordi teknikken er krævende og dels fordi jeg ikke har en makker, så jeg vil nødigt strande i bunden af øvelsen.

Spørgsmålet er hvad der er mest effektivt for benene, tung benpres eller let squat. Jeg er godt klar over at squat ud over benene også træner en række andre muskler, som man ikke får med i benpres.

Et andet spørgsmål. I det nye center er der en T-bar rows maskine. Jeg kunne godt være fristet til

at erstatte bent over rows med T-bar, så jeg er fri for at rode med vægtskiver og stang. Umiddelbart virker T-bar rows som en af de maskin-øvelser der godt kan erstatte en frivægtsøvelse. Nogen meninger om dette ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes T-bar rows er fint, så den kan du da godt erstatte, med hensyn til benpres Vs squat, start du bare let op i squat til teknikken er der, du blir ikke kun stærk i benene af den øvelse, der er sgu ingen bedre benøvelse en squat, ingen over ingen ved siden af :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share