Hvor lang tid bør det tage at gennemføre et fullbody program


henrikf
 Share

Recommended Posts

Jeg har her i forummet set at der er adskellige der bruger 2-3 timer på et fullbody program.

Jeg selv kører fullbody 3 gange ugentlig, udelukkende med basisøvelser, og det plejer at vare ca. 45 minutter. Herefter føler jeg mig rimeligt gennembanket.

Er det for lidt ?

Ud over det har jeg svært ved at se at det skulle være muligt at bruge 2-3 timer, hvis man ikke lige putter en masse isolationsøvelser på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har her i forummet set at der er adskellige der bruger 2-3 timer på et fullbody program.

Jeg selv kører fullbody 3 gange ugentlig, udelukkende med basisøvelser, og det plejer at vare ca. 45 minutter. Herefter føler jeg mig rimeligt gennembanket.

Er det for lidt ?

Ud over det har jeg svært ved at se at det skulle være muligt at bruge 2-3 timer, hvis man ikke lige putter en masse isolationsøvelser på.

Personligt vil jeg sige at 2-3 timer er for lang tid..! Men 45 min lyder også af lidt..! Prøv at poste dit program? :bigsmile: En træning mellem 1 - 1½ - (2) timer er nok mest hensigtsmæssigt, hvis energien og koncentrationen skal bevares..

Link to comment
Share on other sites

Personligt vil jeg sige at 2-3 timer er for lang tid..! Men 45 min lyder også af lidt..! Prøv at poste dit program? :bigsmile: En træning mellem 1 - 1½ - (2) timer er nok mest hensigtsmæssigt, hvis energien og koncentrationen skal bevares..

Mit krav til et program, er at opnå størst mulig udbytte på kortest mulig tid per træningspas. Jeg satser derfor udelukkende på basisøvelser.

Programmet ser i øjeblikket således ud:

- Squat

- Benpres (Har først lige haft mulighed for at køre squat, så jeg forsætter med benpres indtil jeg når op på en rimelig vægt i squat)

- Calf raises

- Chinups/Pullups + Træk til bryst da jeg stadig er lidt svag i chins

- Chest dips

- Dumbell bench press

- Bent over rows eller T-bar rows

- Dumbell skulder press

- En maveøvelse

Jeg kører på den måde at jeg hver gang jeg starter med en højere vægt i en øvelse, kører jeg 4 x 6-8, når jeg kan tage 4 x 8 går jeg over til 3 x 10-12

Bør jeg eventuelt supplere med nogle flere basisøvelser (Og hvilke), eller tage flere sæt pr. øvelse ?

Jeg har tidligere kørt dødløft, men på grund af for stive ben, kan jeg ikke udføre øvelsen korrekt, og har derfor opgivet den.

Link to comment
Share on other sites

Mit krav til et program, er at opnå størst mulig udbytte på kortest mulig tid per træningspas. Jeg satser derfor udelukkende på basisøvelser.

Programmet ser i øjeblikket således ud:

- Squat

- Benpres (Har først lige haft mulighed for at køre squat, så jeg forsætter med benpres indtil jeg når op på en rimelig vægt i squat)

- Calf raises

- Chinups/Pullups + Træk til bryst da jeg stadig er lidt svag i chins

- Chest dips

- Dumbell bench press

- Bent over rows eller T-bar rows

- Dumbell skulder press

- En maveøvelse

Jeg kører på den måde at jeg hver gang jeg starter med en højere vægt i en øvelse, kører jeg 4 x 6-8, når jeg kan tage 4 x 8 går jeg over til 3 x 10-12

Bør jeg eventuelt supplere med nogle flere basisøvelser (Og hvilke), eller tage flere sæt pr. øvelse ?

Jeg har tidligere kørt dødløft, men på grund af for stive ben, kan jeg ikke udføre øvelsen korrekt, og har derfor opgivet den.

Vil mene du mangler noget for din lænd og bagside af lår. Her vil dødløft jo være fin. Evt. Stivbenet dødløft?? Hvis ikke alm. dødløft kan udføres.

Syntes du skal smide en enkelt Biceps curl øvelse ind også.. eftersom du kører chest dip..!

Link to comment
Share on other sites

Anders L Holm: Biceps curl ind fordi han kører chest dips? :raisebrow: Hvad har de med hinanden at gøre?

Hvis du kører Pull Up (Underhånd) og Yates Rows er der ingen grund til at curle, men hvis du kan li' curls, så er det bare at curle igenmen :smile:

For at få mere balance mellem triceps/biceps..

Øvelser med triceps aktivering: DB bench press, DB Shoulder press og chest dips

øvelser med biceps aktivering: Bent over BB rows/Yates, chins/træk til bryst/pullups, en curl øvelse..

3 til hver.. :smile: Jeg føler personligt ikke at de 2 ryg øvelser giver nok i armene..!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share