Ondt i albuen/skulderen ved overhead squats


Nutellakrigeren
 Share

Recommended Posts

Er lige begyndt på en omgang teknik træning til overhead squats. En rigtig sej øvelse faktisk, da den stiller store krav til balance og koordination.

Men mit problem er, at jeg får ondt i højre albue og lidt i højre skulder også. Venstre sider mærker jeg ikke noget til :unsure: Samtidig får jeg ogs lidt ondt hvor bicep møder skulderen... Nogen der har en idé om hvad det kan være, og evt. har et råd til hvordan man kommer af med det? Kan det være fordi jeg ikke lader højre skulder "hænge" ordentligt? For min nakke er også øm bagefter, dog ikke så det decideret gør ondt :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Hvor bredt holder du?

en smidig skulder skader ihvertfald ikke...

der er jo også quick drop øvelsen, hvor du ikke har den eccentriske del, så det er endnu svære at holde balancen... og den kan du også lave med et smallere greb...

af nysgerrighed, hvorfor har du overhead squats med?

Link to comment
Share on other sites

oplever det samme som dig, bare ved biceps hammer curl, men kun ved hammer curl, og ved nu ikke hvorfor.

Kan være man skal forsøge med noget mere midt-skulder-træning, skal jeg i hvert fald selv igang med.

det er weird, man får ondt i nakke og ondt hvor biceps møder skulderen på ydersiden - specielt når man laver hammer curls.

Men tror du må prøve med noget mere skuldertræning, ellers så drop den øvelse

Link to comment
Share on other sites

Hvor bredt holder du?

en smidig skulder skader ihvertfald ikke...

der er jo også quick drop øvelsen, hvor du ikke har den eccentriske del, så det er endnu svære at holde balancen... og den kan du også lave med et smallere greb...

af nysgerrighed, hvorfor har du overhead squats med?

Quick-drop tror jeg ikke jeg skal prøve på før jeg kan komme ned og sidde rent hver gang - det larmer sq sådan når jeg er nødt til at smide stangen :innocent:

Jeg holder rimelig bredt - snatchgrip bredde. Grunden til jeg har den med er bare fordi jeg er en attention whore i centeret :laugh: Plus den er god til core-strength har jeg ladet mig fortælle.

Korsager > Har pryglet mine skuldre godt og grundigt de sidste 10 uger, så tror ikke det er det... Men kan være jeg skal strække den noget mere ud som Danny siger

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share