Lidt spørgsmål


IbZor
 Share

Recommended Posts

Har lige nogen begynder spørgsmål, i må undskylde hvis det er blevet spurgt om før, men

har ikke fundet det på forummet.

Snakkede med en af mine kammerater i dag, og han sagde at når jeg F.eks træner med håndvægte,

Så skal jeg have en i hver hånd, og så skifte hele tiden. Altså, venstre, højre, venstre osv.

ikke 12 gange med højre, og derefter 12 med venstre.

Fordi ellers kunne du blive skæv i ryggen.

Kan det passe?

Også har jeg lige et spørgsmål om dødløft, når man har den løftet op, hvor længe skal man

så holde den oppe, og skal man så sætte den ned igen, og straks op igen? Eller skal skal man

holde en kort pause i mellem?

Og så ville jeg lige høre om i kan forslå noget godt proteinpulver?

På forhånd tak.

Edited by IbZor
Link to comment
Share on other sites

Snakkede med en af mine kammerater i dag, og han sagde at når jeg F.eks træner med håndvægte,

Så skal jeg have en i hver hånd, og så skifte hele tiden. Altså, venstre, højre, venstre osv.

ikke 12 gange med højre, og derefter 12 med venstre.

Fordi ellers kunne du blive skæv i ryggen.

Kan det passe?

Det er noget sludder. Sålænge du samlet set laver samme antal reps, så betyder det ikke noget. Hvis træningsmålet er hypertrofi, så kan man godt argumentere for at "12 gange med højre, og derefter 12 med venstre" er mest effektivt, da densiteten er højere (løftet vægt pr. tidsenhed).

Også har jeg lige et spørgsmål om dødløft, når man har den løftet op, hvor længe skal man

så holde den oppe, og skal man så sætte den ned igen, og straks op igen? Eller skal skal man

holde en kort pause i mellem?

Sakset fra TJ's artikel: Dødløftsteknikker og retningslinjer

Når stangen ligger på gulvet,så vent 1 sek. og træk så næste rep. Ikke noget med at banke den imod gulvet.
Og så ville jeg lige høre om i kan forslå noget godt proteinpulver?

Det er ikke tilladt at nævne specifikke mærker, så desværre.

Link to comment
Share on other sites

Det er noget sludder. Sålænge du samlet set laver samme antal reps, så betyder det ikke noget. Hvis træningsmålet er hypertrofi, så kan man godt argumentere for at "12 gange med højre, og derefter 12 med venstre" er mest effektivt, da densiteten er højere (løftet vægt pr. tidsenhed).

Tror du misfortod hans spørgsmål lidt, (vel og mærke hvis Ibzor snakker om bicepscurls)

Ibzor--> hvilken øvelse referer du til?

Link to comment
Share on other sites

Tror du misfortod hans spørgsmål lidt, (vel og mærke hvis Ibzor snakker om bicepscurls)

Ibzor--> hvilken øvelse referer du til?

Nej, han misforstod det ikke:)

Men det er F.eks bicepcurls, hvor man står med en håndvægt i hver arm, og så enten skifter mellem venstre og højre, eller først tager højre 12 gange og så venstre 12 gange.

Tak for svarene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share