Hjælp til styrketrænings program?


l--Kenned--l
 Share

Recommended Posts

Jeg er lige gået igen med at træne her for et par uger siden. Jeg har haft trænet før, men det har været begrænset hvor seriøst det har været. Nu vil jeg så til at træne seriøst. Mit formål er at opbygge muskel-masse, men samtidig selvfølgelig også blive stærkere. Så jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe med at strikke et super program sammen..?

En ting jeg også gerne vil vide er om man skal vælge 2-split eller fullbody program..? Fordele/Ulemper..?

Jeg håber der er nogen der kan/vil hjælpe.. :smile:

Edited by l--Kenned--l
Link to comment
Share on other sites

Hvilke øvelse ville være gode at køre hvis jeg nu skal køre fullbody...? Jeg har ikke rigtig styr på hvad der er godt og hvad der er dårligt..?

I et 5x 5 full-body skal du koncentrere dig om store compound øvelser. Det er dødløft, squat, bænkpres, chin ups, dips, en row øvelse, military press.

Du kan finde øvelserne her

http://www.motion-online.dk/styrketraening...ionel_oversigt/. Du kan også gå ind på www.getbig.dk og klikke på manden, så kommer du også ind på et godt øvelsesbibliotek.

Du bør træne 3 gange om ugen, så der er en dag mellem hver træningspas til at restituere. Du bør også have en fornuftig progression, men jeg synes, at du skal lære øvelserne først, med en vægt du kan klare 10 gange.

Og sidst men ikke mindst du bliver ikke stor, hvis du ikke spiser meget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share