Hvad gør man når vægtene ikke længere rækker i centret


søren
 Share

Recommended Posts

Jeg er meget glad for incline dp, men håndvægtene i mit center går desværre kun op til 44 kg. Og jeg tror IKKE DE VIL købe større håndvægte.. kører i øjeblikket 5x5, og regner med at komme op og reppe med centrets maks de kommende måneder. Da jeg gerne vil fortsætte min fremgang i denne øvelse, ville jeg høre om man kan købe et eller andet man meget hurtigt og let kan sætte fast på enderne af vægtene så de bliver tungere..? hvis man ikke kan købe noget, har i måske nogle erfaringer el. gode forslag..?!

Edited by søren
Link to comment
Share on other sites

Jeg har set, at nogle sætter ekstra skiver på ved hjælp af et kraftigt gummibånd. Skiverne sættes på udenpå de andre. Et gummibånd sættes rundt om vægten så det sidder nogenlunde midt i. På den måde har jeg set nogle træne med adskillelige skiver sat på. Det skal så lige siges, at metoden nok kun duer med gimmirerede skiver.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har set, at nogle sætter ekstra skiver på ved hjælp af et kraftigt gummibånd. Skiverne sættes på udenpå de andre. Et gummibånd sættes rundt om vægten så det sidder nogenlunde midt i. På den måde har jeg set nogle træne med adskillelige skiver sat på. Det skal så lige siges, at metoden nok kun duer med gimmirerede skiver.

tjaa.. det er vel ikke umuligt at designe et eller andet.. 2½ kg.'s skiverne i vores center passe vist også nogenlunde i diameteren med håndvægtene..

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke bare skifte til incline med stang, og i øvrigt først bekymre sig om problemer når de rent faktisk er der? :wink:

Øvelser med håndvægte egner sig sjældent til <5 reps, så hvis du kun lige når op på 5x5 med de 44kg kan du jo stadig lave alle mulige andre kombinationer.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Skriver en blærerøvs tråd om det Motion-online.dk's forum, hehe :wink::tongue:

Selv tapede jeg 1.25kgs skiver på vores 48kg da springet fra 48kg til 55kgs håndvægte var for voldsomt for mig.

Lidt besværligt men det virkede okay :smile:

Link to comment
Share on other sites

Skriver en blærerøvs tråd om det Motion-online.dk's forum, hehe :wink::tongue:

Selv tapede jeg 1.25kgs skiver på vores 48kg da springet fra 48kg til 55kgs håndvægte var for voldsomt for mig.

Lidt besværligt men det virkede okay :smile:

var det hver gang du skulle bruge dem du klistrede på og af..? ville se lidt underligt ud at stå og klistre skiver sammen i det center hvor jeg går..

46, 48 og 50kg håndvægtene er bestilt... der skulle nok være til et par ugers træning der Søren :D

Med mindre dine begyndergains tager overhånd :tongue:

joo.. mon ikke det er rigeligt til de næste par måneder.. :tongue:

hvorfor havde hun ikke bestilt dem med de andre vægte..?

-kan huske at hun ikke ville have for tunge håndvægte da centeret åbnede, pga. det kunne tiltrække de lidt større og nogen gange ubehagelige typer.. er det derfor..? hvorfor har hun ændret mening..?!

Edited by søren
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke bare skifte til incline med stang, og i øvrigt først bekymre sig om problemer når de rent faktisk er der? :wink:

Øvelser med håndvægte egner sig sjældent til <5 reps, så hvis du kun lige når op på 5x5 med de 44kg kan du jo stadig lave alle mulige andre kombinationer.

Synes da netop, det er fornuftigt at være en smule forudseende mht. sin træning istedet for at tænke kortsigtet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share