Xzebetz vej til 80 kg.


Xzebetz
 Share

Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så er jeg tilbage igen efter 4-5 dages influenza og 2 dages druk :blush: ...

Mandag d. 12/12-2005.

Løbetur på 3.1 km. Senere idag står den på træning af bryst og biceps..

Bryst:

8x90 kg

6x90 kg

4x95 kg

3x95 kg

Skrå brystpres med dumbbells:

8x26kg

8x28 kg

5x30 kg

3x30 kg

Cable cross flyes:

8x25 kg

8x25 kg

6x30 kg

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 15/12-2005.

Gik lidt amok idag med workout.. Startede ud med at løbe 4.8km på løbebånd for derefter at træne skulder og ben.

Skulder:

Shoulder press(maskine)

8x50 kg

8x55 kg

6x60 kg

4x65 kg

Lateral raise(maskine)

8x40 kg

8x45 kg

6x50 kg

Cable one arm lateral raise

10x10 kg

8x15 kg

6x20 kg

Ben:

Leg extensions(maskine)

8x60 kg

7x60 kg

6x70 kg

5x70 kg

Ben pres(Maskine)

10x110 kg

8x130 kg

8x140 kg

7x150 kg

Mine ben var godt ømme efter den omgang, men var færdig omkring kl 14.. Så havde booked en omgang spinning kl 17, så jeg smuttede hurtigt hjem og spiste og slappede lidt af.. Mine ben er idag fuldstændig ømme og kan knap gå..

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 19/12-2005.

Ryg:

Cable rear pulldown

8x70 kg

6x75 kg

4x80 kg

3x80 kg

Closegrip pulldown:

8x70 kg

6x75 kg

5x80 kg

3x80 kg

Seated row i maskine:

8x40 kg

7x45 kg

5x50 kg

Triceps:

Pushdown:

8x25 kg

8x30 kg

6x35 kg

Push down one arm:

8x20 kg

8x20 kg

6x25 kg

Push down seated med tov:

8x20 kg

8x20 kg

6x25 kg

Sluttede af med at løbe 3.1 km på løbebånd og træne lænd 3x10..

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Er gået ned i styrke for alle øvelser virker meget hårdere end tidligere.. Ved ikke om det er pga. længere tid i kcalunderskud..

Personligt går det elendigt for tiden og har svært ved at motivere mig selv til at træne.. Blev fyret fra arbejde for nogle uger siden hvilket ikke er det værste der er sket.. Det er værste er nok at min kæreste igennem næsten 1½ år er gået fra mig for et par dage siden.. Det trækker tænder ud og er temmelig depri for at sige det mildt..

Onsdag d. 21/12-2005.

Bryst:

8x90 kg

6x90 kg

6x95 kg

Skrå brystpres med dumbbells:

8x26kg

6x28 kg

5x30 kg

Cable cross flyes:

8x25 kg

8x25 kg

6x30 kg

Biceps siddende med dumbells:

8x14 kg

7x16 kg

6x16 kg

Biceps siddende med tov fra kabel:

8x45 kg

8x50 kg

8x55 kg

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Løb 3.1 km om morgenen, jeg skal hjem og veje mig idag ved min mor da jeg endnu ikke har fået anskaffet mig en vægt.. Men kan mærke at jeg har tabt mig lidt da alle mine bukser sidder løsere nu.. Så det går den rigtige vej.

Torsdag d. 22/12-2005.

Ryg:

Cable rear pulldown

8x70 kg

6x75 kg

5x80 kg

Closegrip pulldown:

8x70 kg

8x75 kg

6x80 kg

Seated row:

8x55 kg

8x55 kg

8x60 kg

Triceps:

Pushdown:

8x30 kg

8x35 kg

6x35 kg

Push down one arm:

8x20 kg

8x20 kg

8x25 kg

Push down seated med tov:

8x20 kg

8x20 kg

6x25 kg

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 23/12-2005.

Ingen træning idag.. Har valgt at tage fri.. Har stadig svært ved at motivere mig, men kommer da derind..

Men noget positivt er der da sket.. Var hjemme og veje mig idag og vægte sagde 90 kg.. Så har tabt 4 kg siden starten på denne log.. Mit fedtprocent er 22.9% ifølge Jackson & Pollocks 3-punkts måling.

Link to comment
Share on other sites

Hej Xzebetz!

Har siddet og læst din log igennem og jeg må sige at i forhold til dine mål virker din kost ret dårligt planlagt.

Du indtager ikke særligt meget fiberrig kost, ej heller særligt mange langsomme kulhydrater, men til gengæld en del hurtige. (kakao hver dag til morgenmaden eksempelvis)

Udover det så spiser du ofte ikke ret mange gange i løbet af dagen. Jeg er overbevist om, at du vil kunne speede dit vægttab væsentligt op ved at ændre de parametre :smile:

En helt anden ting er at kcal underskud ikke nødvendigvis behøver at betyde styrkenedsættelse, ihvertfald ikke før man er langt nede i fedt %.

Men får du ikke ret mange vitaminer, mineraler osv. + måske ikke er godt udhvilet, så er styrken også derefter og der vil dårlig kost have en STOR indflydelse.

Bare lige lidt tanker - godt nytår!

Link to comment
Share on other sites

Hej Xzebetz!

Har siddet og læst din log igennem og jeg må sige at i forhold til dine mål virker din kost ret dårligt planlagt.

Du indtager ikke særligt meget fiberrig kost, ej heller særligt mange langsomme kulhydrater, men til gengæld en del hurtige. (kakao hver dag til morgenmaden eksempelvis)

Udover det så spiser du ofte ikke ret mange gange i løbet af dagen. Jeg er overbevist om, at du vil kunne speede dit vægttab væsentligt op ved at ændre de parametre :smile:

En helt anden ting er at kcal underskud ikke nødvendigvis behøver at betyde styrkenedsættelse, ihvertfald ikke før man er langt nede i fedt %.

Men får du ikke ret mange vitaminer, mineraler osv. + måske ikke er godt udhvilet, så er styrken også derefter og der vil dårlig kost have en STOR indflydelse.

Bare lige lidt tanker - godt nytår!

Mht. min kost ved jeg godt at den ikke er så god og det er også en af de ting der skal arbejdes på. En af grundende er at jeg startede op igen efter en lang skadespause så ville først have træningen kørt ind i hverdagene igen.. Men er super dårlig til at planlægge min kost og det bliver tit hovsa løsninger.. Har overvejet at købe ind og planlægge til flere dage ad gangen, men der er bare sket en masse ting i december måned der har skubbet det væk..

Derudover har jeg fuldstændig mistet min appetit efter damen slog op så det er også noget jeg skal have rettet op på..

Og godt nytår til dig også.

Onsdag d. 28/12-2005.

stadig ingen styrketræning da min skulder stadig gør ondt, trænede dog 3 øvelser i biceps og løb 2 km..

Torsdag d. 29/12-2005.

Løb 3 km..

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 02/01-2006.

Min skulder volder mig stadig problemer så styrketræner ikke så meget for tiden.. Men idag trænede jeg ryg da dette ikke var så hårdt for min skulder.

Ryg:

Cable rear pulldown

8x70 kg

6x75 kg

5x80 kg

Closegrip pulldown:

8x70 kg

8x75 kg

6x80 kg

Seated row:

8x55 kg

8x55 kg

8x60 kg

Løb derefter 3 km på 17 min på løbebånd.. Så det begynder at gå fremad med min løbetræning.. Da jeg startede op med at løbe var det med en hastighed på de 8½ til 9 km/t.. Jeg løber nu med en 10-11 km/t uden at få de store smerter i benene.. Så er virkelig begyndt at se frem til foråret så det ikke bliver så koldt at løbe udenfor..

Vil veje mig senere idag.. Jeg vejede mig i søndags og der sagde vægten 89.3 kg.. Så det går i den rigtige retning.

Link to comment
Share on other sites

Slappede af tirsdag.. Min skulder volder mig stadig problemer...

Onsdag d. 04/01-2006.

Trænede bryst og biceps.. Skulle nok ikke have trænet bryst for idag gør min skulder meget ondt, selvom jeg kun løftede med 50 kg..

Bryst:

8x50 kg

8x50 kg

8x60 kg

Skrå brystpres med dumbbells:

8x16kg

8x16 kg

8x16 kg

Cable cross flyes:

8x20 kg

8x20 kg

8x20 kg

Biceps siddende med dumbells:

8x14 kg

7x16 kg

6x16 kg

Biceps siddende med tov fra kabel:

8x45 kg

8x50 kg

8x55 kg

Sluttede af med at løbe 5 km på løbebånd..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Hmm, har ikke fået opdateret min log siden januar pga. flytning bl.a. Jeg har faktisk ikke trænet styrketræning siden pga. skulderproblemer.. Jeg er begyndt at spise glukosamin for at se om det hjælper, men jeg frygter lidt at det måske er en seriøs skade denne gang.. Her 5 måneder efter gør den stadig ondt.. Opsummering siden januar:

Efter min opsigelse havde jeg jo store ambitioner om at komme ud og være aktiv flere gange om dagen.. Men pga. af at jeg skulle flytte gik januar og det halve af februar med at klargøre og sætte lejlighed i stand samt at købe møbler.. Da jeg var færdig gik der xbox360 i det hele så jeg kom faktisk aldrig igang.. Dog kom jeg ud at løbe 2-3 gange i ugen så jeg stod ikke helt stille. Men dette resulterede i en stigning i min vægt så jeg vejer 91 nu.. Dette er ikke acceptabelt. Det positive er at jeg i marts måned gik igang med at cykle igen, hvilket er virkelig dejligt. Det er første gang i lang tid at jeg er startet så tidligt på året. Så faktisk er min ugentlige forbrænding, ifølge mit Polar, steget fra 1000-1200 op til 3000-4000 kcal. Jeg startede roligt ud med at cykle 70-120 km ugentlig og er nu trappet op til ca. 200 km ugentligt og min plan er at øge yderligere når vi rammer midten af maj.. Så min vægt skulle gerne være på vej ned og vil gerne kunne øge så meget at jeg tager en 100-120km tur i weekenden..

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 29/4-2006:

Cyklede 45 km med et snit på ca. 28,5 km/t. Vil notere lidt flere statistikker, men dette er husket udfra hukommelsen.

Mandag d. 1/5-2006:

Cyklede 45 km og det var temmelig hårdt.. Der var stiv medvind ca 20-25 km og det trak virkelig tænder ud!

Skal ud idag også og cykle 45 km.

Edited by Xzebetz
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 4/5-2006:

Cyklede 45 km og det blæser stadig temmelig meget så det var utroligt hårdt. Men det positive var at min form går fremad hvilket jeg kan se på min gennemsnitshastiged er konstant stigende for tiden. Da jeg startede ud med at cykle i slutningen af marts måned kørte jeg en 38 km rute med en gennemsnitshastighed på 25-26 km/t og igår lå den på 29,5 km/t til trods for at det blæste rigtig meget. Så det går i den rigtige retning..

Og jeg har fået indkøbt mig en ny sommer cykel som pt. er skilt ad da rammen skal males om. Så omkring juni skulle min nye cykel gerne være klar inkl. splinternye hjulsæt så det glæder jeg mig super meget til.

Da vejret er rigtig godt idag får jeg helt dårlig samvittighed hvis ikke jeg tager ud.. Så det ender det nok med selvom jeg har sagt til mig selv at jeg skulle nøjes med hver 2. dag til at starte med.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 6/5-2006:

Cyklede idag 60 km og det blæste rigtig meget.. Holder det da ikke snart op med det... Mit snit lå omkring de 29. og mit kalorie forbrug på 1586 ifølge mit Polar.

Søndag d. 7/5-2006:

tog endnu en tur på 60 km og det var temmelig hårdt da de foregående 60 stadig sad i benene... mit snit lå på ca. 28.4 og jeg havde en kalorie forbrænding på ca 1606.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 8/5-2005:

Tog en løbetur på ca. 3km da jeg følte at mine ben nok behøvede lidt hvile efter 2 dage med 60 km i benene.. Jeg burde nok hel have slappet af for mine ben er godt nok blevet ømme. Er begyndt at få ondt i min venstre side af hoften, men ved ikke om det bare er ømme muskler for det kommer kun når jeg har holdt pause og forsvinder igen når jeg har vænnet mig til jævnligt løb.

Tirsdag d. 9/5-2005:

Tog en tur på 45 km og det gik nogenlunde.. Jeg lagde for hårdt ud og da jeg 10 inden jeg tog ud lige havde spist fik jeg mavekramper efter 12 km.. Det gik heldigvis over efter 20-25 km og så gik det eller fint resten af vejen. Lå med et snit på 29.25 og forbrændte ca 1266 kcal ifølge mit Polar.

Idag ved jeg ikke om jeg holder pause og arbejder videre på min sommercykel.. Det bliver jeg næsten nødt til hvis den skal være klar i juni.. Afventer stadig decals fra USA...

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 10/5-2006:

Valgte at holde fri fra cyklingen og arbejde videre på min cykel der næsten er ved at være klar, så nu mangler jeg kun decals og lige det sidste.. Jeg har jo pludselig fået et mål som jeg hurtigt skal træne mig op til da jeg har meldt mig til Vestkystløbets 9.2 km rute.. Så jeg tog ud at løb 3 km, fra næste uge vil jeg øge distancen så jeg langsomt kommer op i nærheden af de 9 km.. Idag tager jeg ud og ruller 45 km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share