ALA


LurifaX--
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Har nu siddet og kigget lidt på ALA.. Og har overvejet at købe sådan en dåse for at prøve det... Men er der andre der har prøvet det og hvordan virkede det på jer? Kunne godt tænke mig at høre jer andres erfaringer før jeg køber det.. SKal lige siges jeg også tager kreatin...

Men kom med jeres erfaringer.. Og forklar gerne hva det helt præcist er det går ind og påvirker? er ikke så hård til engelsk nemlig :)

Og btw. Hva er forskellen på ALA og R-ALA ?

Edited by LurifaX--
Link to comment
Share on other sites

Virkelig ingen der har prøvet det? :blink:

Jeg er ret sikker på at Angle skrev noget om det i en tidligere tråd. Har prøvet finde tråden, men jeg havde ikke lige den store succes :chicken:

Så vidt jeg husker, så skrev hun at hun havde haft en positiv effekt og noget omkring at det skulle være R-ALA. Men jeg vil helst ikke hænges op på det hvis jeg husker forkert :blush:

Link to comment
Share on other sites

Det bliver lige lidt hurtigt; som altid er jeg tidspresset: (der er jo premiere på Harry Potter i aften kl 24, og har en kæmpe fremlæggelse af et projekt i morgen tidelig, så har man prioteterne i orden :4thumbup: :blush: )

ALA, er et meget potent antioxidant, der virker i specifikke væv, så er det sådan set DET, den er ikke vigtigere end de andre, ikke bedre, men kan bruges som et fragment i et fornuftigt antioxidant program som så mange andre antioxidanter;

De normale BB myther som så mange køber omkring effekter på alt muligt er ikke bare overdrevne, de er ekstremt overdrevne (som alt andet typisk BB sludder. myterne om NAC er faktisk direkte identiske, folk bør læse noget mere seriøst litteratur, istedet for alle de alternative net sidder), meget TYDER på at stoffet nedsætter protein degraditionen, hjælper mod de giftige metaller (ihvertfald 2 stk hvoraf jeg mener at huske det ene er " cadium"), forbedre indlæringen og hukommelsen, ALLE disse ting i så moderat omfang, at man kan diskutere relevansen (*), ISÆR i forhold til visse andre "stoffer";

Og sidst med ikke mindst forbedre insulin metabolismen (som jo er hvad de "religiøse" snakker så meget om.). I de tåbelige BB doser kan stoffet faktisk gøre folk "hypoglycemic" såfremt de ikke har en ordentlig "insulin ballance" (*), når det er sagt så er der selvfølgelig ingen grund til at tro at det er noget der har nogen effekt overhovedet på raske mennesker; det er hamrende klart i dag at de fleste ALA effekter på rotter ikke gælder mennesker. Man bør osse bemærke sig, at FOR store doser (hvilke ikke er ret større), har et hav af negative faktorer, der gør at effekten af stoffet i disse doser slet ikke kan retfærdigøres med insulin volepyk alene!

Problemet med ALA; er at det i de fleste former er ekstremt ustabilt, der skal uhyre lidt lys og varme til, før det er "omdanner sig", mange tror det ikke er tilfældet med "almindeligt" r-ALA, men det er ikke rigtigt, det er vanskeligt at arbejde med under de krævede forhold, dertil forekommer der voldsomme problemer når det ikke opbvares "rigtigt", eller bare opbevares i længere tid, hvilket næsten altid er tilfældet; derfor er K-RALA (Potassium-R-Lipoic Acid) den "R-ala" variant" man bør benytte (hvis man vælger at benytte det; problemet er at vi så pludselig snakker om et MEGET MEGET MEGET dyrt antioxidant, ISÆR herhjemme, skal det indtages i de stupide BB mængder, som man altid høre disse snakke om, så bør man overveje at blive multimilionær først (man kan selvfølgelig osse importerer, så bliver det en del billigere, men er det ægte stadig sjældent til at betale sig fra.);

Et godt råd er, drop jagten ikke eksisterende vidundermidler, og brug tiden på din kost og træning istedet - GET IT?

*Free Radical Biol Med; Witt, Packer; 1995; 19:227-250.

*Arzneim Forsch; Henriksen, Schiemann; 1995;45:872-874

*Biochem and Pharmacologym Vol. One; Wolff, Ou, Tritschler; 1195;123-126.

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share