vægt-tab


korsager
 Share

Recommended Posts

Der er rigtig mange indlæg her på MOL om folk der vil tabe sig, eller cutte.

Det jeg ikke helt forstår, er at folk ikke taber sig mere end de gør.

Jeg har ikke selv en hel utrolig forbrænding, men kan stadig efter bulk up/ædeflips perioder smide 2-3kg på et par dage - min ideal vægt er på en 76kg, og nogle gange ryger jeg op på en 80-82 stykker, men smider det somsagt meget hurtigt.

anyways, tror det ville være noget nemere for folk der gerne ville tabe sig, at fører et hårdere program, da dette vil give større motivation, da man ofte vil kunne se ændringer fra dag til dag.

jeg kan feks finde på at løbe 8km om dagen også sørge for at cykle en del - til og fra skole - byen - dette giver virkelig resultater hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

Mange folk tror at det er fedtet der er problemet. - Det er det ikke. Fedtet er resultatet af det problem man egenligt har, hvilket er ens livsstil.

Hvis man allerede har en god livsstil - hvilket er at dyrke sport, og spiser sundt (plus andre ting) er det nemt at tabe sig. - Da man 'bare' skal tilbage i sin egen rytme igen.

Problemet for fede eller tykke mennesker, er at deres livsstil er forkert. Nogen dyrker hverken sport, eller spiser sundt.

Derfor er det pisse svært at tabe sig, da det egenligt er ens livsstil som skal laves om.

Jeg har selv tabt mig 28 kg over længere tid, og det sværeste for mig, var ikke at tabe mig 6 måske 8 kg på tre uger. Mit problem var at holde motivationen til at blive ved. - Så er der mange som siger - jamen er et vægttab på 8 kg ikke motivation nok i sig selv?

Det er klart at et godt vægttab motivere. Men for mig betød det, at jeg nærmest lukkede mig inde i min lejlighed, og levede at gulerødder. - Ikke noget med at gå i byen og drikke bejsere osv. Og det bliver man i længden træt af. Og ikke ti vilde heste kunne trække mig ind til byen, hvor jeg skulle sidde og drikke danskvand. Og før eller siden, hænger de gulerødder mm. en så langt ud af halsen, at man bare ikke gider dem mere - Og så ryger man tilbage i den gamle sti :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Der er rigtig mange indlæg her på MOL om folk der vil tabe sig, eller cutte.

Det jeg ikke helt forstår, er at folk ikke taber sig mere end de gør.

Jeg har ikke selv en hel utrolig forbrænding, men kan stadig efter bulk up/ædeflips perioder smide 2-3kg på et par dage - min ideal vægt er på en 76kg, og nogle gange ryger jeg op på en 80-82 stykker, men smider det somsagt meget hurtigt.

anyways, tror det ville være noget nemere for folk der gerne ville tabe sig, at fører et hårdere program, da dette vil give større motivation, da man ofte vil kunne se ændringer fra dag til dag.

jeg kan feks finde på at løbe 8km om dagen også sørge for at cykle en del - til og fra skole - byen - dette giver virkelig resultater hurtigt.

Hvis du smider 2-3kg på et par dage, kan du være STENsikker på at du har tabt muskel!!

Grunden til folk ikke smider mere er jo netop med vilje, for at passe på den dyrebare muskelmasse!

500g om ugen er anbefalelsesværdigt.

Link to comment
Share on other sites

jeg vejer somsagt selv 77kg nu, men har vejet 88kg.

dengang for 3 år siden hvor jeg besluttede mig for et vægttab, og frem til i sommer, levede jeg også af frugt og kedeligt mad.

Men fandt ud af, at man SAGTENS kan holde sin vægt, hvis man dyrker motion 5 gange om ugen, også kan man altså sagtens skeje ud i weekenden, med bajer + natmad på vej hjem.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du smider 2-3kg på et par dage, kan du være STENsikker på at du har tabt muskel!!

Grunden til folk ikke smider mere er jo netop med vilje, for at passe på den dyrebare muskelmasse!

500g om ugen er anbefalelsesværdigt.

Ikke helt enig der. Hvis man har spist saltet mad, som f.eks. burgere og pommes frites, kan saltet binde en frygteligt masse vand til kroppen.

Man kan derefter ved at spise grønt i et par dage, miste en del af det salt som binder vandet til kroppen. Og vupti, så har man tabt sig 3 kg væske.

Link to comment
Share on other sites

Hey

jeg tror ganske enkelt det er umuligt at smide 2 eller 3 kg om ugen. måske er det væsketab og tab af muskler. men det kan da ikke kaldes et vægttab. vægttab for mig er

at forbrænde fedt. og jeg smider i øjeblikket 1 kg. om ugen men træner også 5 gange om ugen og spiser MEGET sundt. har faktisk kun hørt om en der kunne smide 3 kg.

bare ved at gumle på sit spyt. i forbindelse med en hals betændelse. nævner ikke noget navn Maxpower :tongue: nej seriøst tror jeg det er et væsketab :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hey

jeg tror ganske enkelt det er umuligt at smide 2 eller 3 kg om ugen. måske er det væsketab og tab af muskler. men det kan da ikke kaldes et vægttab. vægttab for mig er

at forbrænde fedt. og jeg smider i øjeblikket 1 kg. om ugen men træner også 5 gange om ugen og spiser MEGET sundt. har faktisk kun hørt om en der kunne smide 3 kg.

bare ved at gumle på sit spyt. i forbindelse med en hals betændelse. nævner ikke noget navn Maxpower :tongue: nej seriøst tror jeg det er et væsketab :wink:

MaxPower er mere end bare et navn, mere end bare en person - det er et symbol, en legende :devil: MWUHAHAHAHA

korsager -> do the math. Du kan ikke tabe flere kg fedt på få dage med mindre du ikke lavede andet end at løbe og sove eller noget i den dur. Derfor er forklaringen en anden på dine mindre udsving, som visse andre også har været inde på. Men du har da ellers ret, med 8-10 timers blandet træning om ugen (når jeg ikke lige er syg), så har man plads til ekstremt meget skejen ud i budgettet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share