Kettlebells sælges....måske!


Musclehead
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Da jeg har måttet sande, at kettlebells kanongode at træne med, men ALT for dyre at anskaffe sig her i DK, arbejder jeg på at få fremstillet nogle selv.

Jeg vil derfor godt lige smide en føler ud her på danmarks førende motions-site om, hvorvidt der er basis for et evt. fremtidigt salg af div. kettlebells?

:nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Hej alle.

Da jeg har måttet sande, at kettlebells kanongode at træne med, men ALT for dyre at anskaffe sig her i DK, arbejder jeg på at få fremstillet nogle selv.

Jeg vil derfor godt lige smide en føler ud her på danmarks førende motions-site om, hvorvidt der er basis for et evt. fremtidigt salg af div. kettlebells?

:nissegrin:

Der er jo nogle der allerede leverer i Danmark, og det endda næsten billigere end hvad man kan købe dem for i f.eks. England, hvor der er flere udbydere. Så hvis du vil lave dem billigere, skal du nok have nogle gode forbindelser for at få det til at være en egentlig forretning. Men der er da en del der efterhånden træner med KB's.

Alternativt kan du jo bare få lavet et par stykker til dig selv. Der er jo noget selvrealiserende hulemand over at lave sit eget træningsudstyr. :superman:

Personligt tror jeg det danske marked er for småt til to udbydere. Særligt når den udbyder der er har relativt billige kb's og nogle personlige kompetencer der er svære at konkurrere med.

My 20p

Waits

Link to comment
Share on other sites

Der er jo nogle der allerede leverer i Danmark, og det endda næsten billigere end hvad man kan købe dem for i f.eks. England, hvor der er flere udbydere. Så hvis du vil lave dem billigere, skal du nok have nogle gode forbindelser for at få det til at være en egentlig forretning. Men der er da en del der efterhånden træner med KB's.

Alternativt kan du jo bare få lavet et par stykker til dig selv. Der er jo noget selvrealiserende hulemand over at lave sit eget træningsudstyr. :superman:

Personligt tror jeg det danske marked er for småt til to udbydere. Særligt når den udbyder der er har relativt billige kb's og nogle personlige kompetencer der er svære at konkurrere med.

My 20p

Waits

Jeg er enig med dig i, at den nuværende udbyders komptencer er svære at konkurrere med, idet udbyderen jo pt. holder workshops, samler/skriver artikler på emnet m.m.

Men at prisen på kettlebells skulle være ok, vil jeg ikke give dig ret i......

Jeg følger derfor emnet med spænding og håber, at der kommer mange ivrige købere.....

Link to comment
Share on other sites

Hvad hvad du tænkt dig at tage for dem?? Og hvordan bliver kvaliteten - jeg har kun prøvet dem fra kettlebells.dk, og det er virkelig gode. Har dog hørt mange historier om KB's i skodkvalitet, så for mig afhænger det bestemt af mere end prisen.

Link to comment
Share on other sites

Hvad hvad du tænkt dig at tage for dem?? Og hvordan bliver kvaliteten - jeg har kun prøvet dem fra kettlebells.dk, og det er virkelig gode. Har dog hørt mange historier om KB's i skodkvalitet, så for mig afhænger det bestemt af mere end prisen.

Kvaliteten bliver i top, mindst ligeså god som de kettlebells, der kan købes hos kettlebells.dk samt dragondoor. Jeg kunne forestille mig, at prisen vil blive på ca. 500 kr for en 16 kg. (1 pood). :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Hvad hvad du tænkt dig at tage for dem?? Og hvordan bliver kvaliteten - jeg har kun prøvet dem fra kettlebells.dk, og det er virkelig gode. Har dog hørt mange historier om KB's i skodkvalitet, så for mig afhænger det bestemt af mere end prisen.

Er det sådan noget med når man svinger den op over hovedet så knækker håndtaget af pågrund af Polske svejsninger og så blir du ramt i hovedet :laugh:

PS Kettlebells kan også købes hos eleiko i sverige, de ser fine ud :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Har du et link? Så er det jo bare hvad ting som porto koster; er jo ikke brevpapir vi snakker om.

M.V.H

Helio

Ja da, ellers kunne man jo hente selv, så langt er der vel heller ikke :innocent:

http://www.eleikosport.se/products_show.asp?CatID=12

Jeg kan ikke huske hvad de koster, har fået en liste derovre fra, men de er noget billigere end Herhjemme ihvertfald :smile:

Jeg har smidt en mail afsted til dem, så smider jeg deres priser ind imorgen når jeg får svar

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Priser:

380-0080 ELEIKO kettlebell 8 kg 236

380-0160 ELEIKO kettlebell 16 kg 406

380-0240 ELEIKO kettlebell 24 kg 578

380-0320 ELEIKO kettlebell 32 kg 746

380-0400 ELEIKO kettlebell 40 kg 960

Som i kan se er det MEGET billigere end herhjemme og det er svenske kr vel og mærke :4thumbup:

post-4326-1134057563.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Så hvis du vil lave dem billigere, skal du nok have nogle gode forbindelser for at få det til at være en egentlig forretning. Men der er da en del der efterhånden træner med KB's.

Personligt tror jeg det danske marked er for småt til to udbydere. Særligt når den udbyder der er har relativt billige kb's og nogle personlige kompetencer der er svære at konkurrere med.

My 20p

Waits

Hey Waits. Kan det se, det er et gammelt indlæg, men hvad mener du med "relativt billige"? I forhold til prisen i UK? For i forhold til de omkostninger, der er forbundet med produktionen, er kb's da sindssygt dyre IMO. Udgifterne til støbejern er tæt på ingenting, og så er der kun arbejdskraften tilbage (foruden transportudgifter, men de er der ikke rigtigt, hvis jeg fx selv fremstilte), og det er vel ikke særligt tidskrævende for en fagmand at lave en kugle med håndtag i?

Jeg vil mene, at der må være nogle forhandlere og mellemmænd, der tager sig voldsomt godt betalt...

Mht. kvalitet, hvor er det så kvaliteten kan halte? Er det i svejsningen mellem håndtag og kugle, eller hvordan?

Og er det i øvrigt lovligt at sælge jernkugler under navnet "kettlebells", eller har Pavel og co. fået det patenteret?

Jeg har overordentligt gode forbindelser i øvrigt, men ville nok have brug for en kb som model, hvis de skal være identiske..

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Da jeg skrev relativt billige, saa er det ikke i forhold til produktionsomkostningerne, for dem kan jeg umuligt forestille mig er saerlig hoeje. :laugh: Nej, jeg mente relativt billige i forhold til hvad en tilsvarende ville koste i England (for en der bor i england). Og der mener jeg at de er relativt billige. Dernaest mente jeg ogsaa at DK er for smaat til to leverandoerer, men hvis nogle vil smide penge i det saa vaersgo, jeg er bare ikke sikker paa at det kan loebe rundt, af netop den aarsag at dem der allerede er har nogle andre kompetencer, som man muligvis vil have svaert ved at konkurrere med paa laengere sigt. Naar du nu har gode forbindelser, saa er det da med at udnytte dem.

Mht. Kvalitet, saa koebte (og tilbageleverede) jeg en kettlebell fra Powerseekers. Deres kugler alle samme stoerrelse. Tyngden opnaaes ved at de udhuller midten af kuglen. I mit tilfaelde betoed det saa at der var nogle smaa metal rester der raslede rundt. Derudover var haandtaget ikke helt rundt hvilket betoed at den rev vanvittig meget i haenderne naar man snatchede o.a.

Eleiko klokkerne ser da fine ud, saa koeb dem hvis det kan betale sig med fragt ogsaa. Jeg er dog ikke saa meget for at de er farvet guld men det er vel ogsaa bare et spoergsmaal om tid saa er det vaek (og inde i haanden :tongue: ).

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Da jeg skrev relativt billige, saa er det ikke i forhold til produktionsomkostningerne, for dem kan jeg umuligt forestille mig er saerlig hoeje. :laugh: Nej, jeg mente relativt billige i forhold til hvad en tilsvarende ville koste i England (for en der bor i england). Og der mener jeg at de er relativt billige. Dernaest mente jeg ogsaa at DK er for smaat til to leverandoerer, men hvis nogle vil smide penge i det saa vaersgo, jeg er bare ikke sikker paa at det kan loebe rundt, af netop den aarsag at dem der allerede er har nogle andre kompetencer, som man muligvis vil have svaert ved at konkurrere med paa laengere sigt. Naar du nu har gode forbindelser, saa er det da med at udnytte dem.

Ok, det tror jeg så, du har ret i. Det var såmænd heller ikke fordi jeg selv ville prøve at få sat nogle i produktion (der ville jo nok være en forholdsvist lavthængende øvre grænse for, hvor mange kugler, jeg kan få lavet qua vennetjenester :tongue: ), men skulle jeg selv træne med dem, ville jeg nok benytte muligheden. Jeg synes dog ikke lige, jeg kan passe kettlebelltræning ind med den almindelige vægttræning, så det er ikke aktuelt.

Mht. kettlebell.dk's kompetencer er de vel mest relevante for førstegangskøbere. For de, der bare gerne vil supplere med et par kettlebell i andre vægtklasser (som fx DBM her i tråden - dog også gammelt indlæg), ville det vel være fedt, hvis de kunne skaffes til under den halve pris.

Link to comment
Share on other sites

Mht. kettlebell.dk's kompetencer er de vel mest relevante for førstegangskøbere. For de, der bare gerne vil supplere med et par kettlebell i andre vægtklasser (som fx DBM her i tråden - dog også gammelt indlæg), ville det vel være fedt, hvis de kunne skaffes til under den halve pris.

Helt enig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share