Gluteus medius


Bogs
 Share

Recommended Posts

Jeg kører squats, bulgarian split squats, dødløft, reverse hypers, sommetider hamstring swiss ball curl... Og har fået pænt faste baller, men mangler en lidt mere synlig overgang fra lænd til ballerne... Har fra naturens side ikke en specielt stor bag, og den har nu fået god fylde og afrunding for neden, men kunne godt tænke mig, at den ikke gik ud i ét med ryggen på toppen...

Fornuften siger mig jeg skal træne gluteus medius mere målrettet (bare et gæt..), hvilke øvelser vil I anbefale??

Link to comment
Share on other sites

Sumo dødløft har altid brændt godt, i det øverste af min røv. Så lidt tungt sumo dødløft, kunne måske gører underværker

Ih tak, jeg elsker den også, ved ikke hvorfor jeg holdt op med at lave den... Jeg troede, at den ramte det samme som squat... :blink: ??

Link to comment
Share on other sites

Fornuften siger mig jeg skal træne gluteus medius mere målrettet (bare et gæt..), hvilke øvelser vil I anbefale??

Det tror jeg ikke på du kan. Glut med og glut max har næsten de samme funktioner.

Det ville blive noget i retning af at squatte og indadrotere benene samtidig :w00t: Don't do it.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg ikke på du kan. Glut med og glut max har næsten de samme funktioner.

Det ville blive noget i retning af at squatte og indadrotere benene samtidig :w00t: Don't do it.

Burde man tilføje adduktion og abduktion til mit program så?

Link to comment
Share on other sites

Burde man tilføje adduktion og abduktion til mit program så?

CBHipAbduction.gif

I så fald er den stående variant som vist ovenfor, som er "ren" abduktion i vertikal plan opad, nok det tætteste du kommer på at "isolere" glut medius. Bemærk at du i den siddende "benspreder" maskine der hvor abduktionen også sker bagud, som følge af det også i høj grad må involvere glut-max.

Men personligt er kritikpunktet på disse isolations øvelser og hvad jeg gætter på at du inden alt for længe vil stagnere på disse iso øvelser kilomæssigt. Spørgsmålet er så om du når at få udbytte af øvelsen før du går i stå på øvelserne. Læs: at du med abduktionsøvelserne kan påføre glut med. mere træningsstimuli end hvad du i forvejen påfører musklen med dit squat, dødløft etc. Men det står dig frit for at prøve.

--

Jeg personligt har ikke haft det store ud af sådanne ekstra øvelser. Den kropsdel jeg vægter højest at træne er ben/bagdel (min krop er da også tæt på en kropskomposition muskelmæssigt (80 % ben/bagdel), (20 % overkrop) :tongue: . Alligevel er bagdel primært bygget med squat, benpres.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Jeg personligt har ikke haft det store ud af sådanne ekstra øvelser. Den kropsdel jeg vægter højest at træne er ben/bagdel (min krop er da også tæt på en kropskomposition muskelmæssigt (80 % ben/bagdel), (20 % overkrop) :tongue: . Alligevel er bagdel primært bygget med squat, benpres.

Log den nu af! :cry: Evt. bare stats som der er blevet opfordret til i din log.. the people of MOL needs you.. :cola:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share