Bumser


ronnie99
 Share

Recommended Posts

Det kommer jo også an på hvilke produkter du evt. kommer på ansigtet..??

Hvis du bruger noget til fedtet hud, fordi du har bumser så udtørre du faktisk huden og den producerer endnu mere fedt og dermed urenheder. Efter du har vasket dig er det også en god ide, at bruge noget skin tonic til at lukke porerne,

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Bumser er vist ganske rigtig hormonelt - og især genetisk - betinget. Some have it, some don't.

Det med kosten skulle have indflydelse siges at være en skrøne - men man må vel alligevel gå ud fra at alt for fedtet mad giver alt for fedtet hud.......

Gode ting at gøre er for eksempel Mette's forslag om hudpleje. En anden god ting er en ugentlig skrubbemaske. Det der ofte sker med bumser er at porerne tilstoppes bl.a. af døde hudceller som du afskiller ustandselig. Så dannes der ganske simpelt en prop, hvor urenhederne ikke kan komme ud og resulterer i bumser. Skrubbemasken sørger for at disse forsvinder, og dermed holder porerne åbne så de kan komme af med affaldet. Det er meget effektivt. The downside af skrubbemasken, er at de første par uger vil du blomstre totalt, der kommer alt ud på een gang nærmest - men herefter stabilliserer din hud sig igen. Tro mig - du vil finde det besværet værd!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Well tror sq ikke det roaccutan kan være så slemt man får krogede arme osv så ville de jo ikke give det.

Men jeg smutter til lægen imorgen og ser hvad han siger til det , så må han jo sende mig til en hudlæge, for jeg er fanme ved at være træt af det , så nu skal det bare væk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har med succes brugt "Apricot Scrub" fra St. Ives og derefter "Austalian tea tree oil creme"! Det var et råd jeg fik fra min søster for år tilbage, hvor jeg kom i puberteten og fik mange bumser, men efter et par uger med de to ting, forsvandt alle bumser. :banana: Det er også et rimelig billigt alternativ B)

Link to comment
Share on other sites

Lund - der er rigtigt at man med de rigtige hudplejer produkter kan gøre meget for sin hud - men i nogle tilfælde kan angrebet af bumser være så massivt at selv de bedste midler kun kan mildne og ikke fjerne bumserne - som medicin kan. :(

Jeg bruger selv med stor succes Body Shops seawead serie (havtang). Hver dag vasker jeg min hud med vaskegeléen, renser den bagefter med skintonicen ( lukker dine porrer - virkelig et must) - for til sidst at smøre cremen på ( fedtfri creme der ikke tilstopper huden).

Besværlig procedure - og måske ikke videre maskulint - men det holder min hud ren - og så er jeg sgu ligeglad hvad folk siger :D

Noget andet som har en virkelig godt effekt på mig er sollys - derfor tager jeg sol hver 14 dag.

:banana: bananen :banana:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også et mindre bumseproblem.

Jeg får ikke voldsomt mange i ansigtet men har da næsten altid en enkelt. Især efter jeg har barberet mig så får jeg dem nede på halsen/kæbebenet. Det er rigtig irriterende, men er begyndt at bruge sådan noget Clearasil ansigtsvask. Det virker skam udemærket. Vasker mig morgen og aften, men det der egentlig er mit problem er at jeg har mange urenheder på ryg og foran på brystkassen. Generer mig ikke om vinteren men om sommeren hvor man f.eks. er ude at bade og blotter sig.

Jeg er 17 år så jeg er stadig sådan i pubes-årene, men jeg har nu haft det i 3 år eller deromkring.

Fandme irriterende.

Link to comment
Share on other sites

HEY HO!

Hvis I mangler lægeprodukter til huden, så gå op på apoteket og køb det HELT nye middel: Prinoc. Efter 2 dage på mine problemer...og der skete løjer. Det er recept-frit, koster 49,50,- Der er ingen bivirkninger ved det.

Prøv at tage zink og B5 (panthotensyre), i over en måned og se... Det virker på mange.

Claus B.:: Om hvor jeg får min viden fra?

Min mor er alternativ behandler, og jeg har fået stor viden derfra, om hvordan tingene hænger sammen.

Mælk er det produkt, der er mest skyld i hudproblemer, kostmæssigt set.

Så jeg holder mig fra RENT mælk.

SkuNk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share