Weak Point!


Pelle88
 Share

Recommended Posts

Jeg et problem i bænkpres, når jeg kører med tung vægt. Jeg sænker den ned til brystet, og har så problemer med at få den op :dry: ... Hvad skal man træne for at blive stærkere???

Bænkpres vil nok være en super øvelse og kører, hvis du gerne vil være stærke i den.

Link to comment
Share on other sites

Skal det forståes sådan at du har svært ved at få acceleret i bunden af løftet? Hvis dette er tilfældet så tror jeg at det vil være en god ide at holde 1-2 sec. pause på brystet når du bænker, suppleret med nogle eksplosive sæt med 1-2 gentagelser med omkring 60-65% af dit 1RM.

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget bænker du? reps og kg?

Hvis du tager så meget vægt på at du dårligt kan løfte den en gang, og gør dette jævnligt, så har du ALT FOR MEGET på.

Med fare for at overlæsse dig med information, så er der bunker af artikler om bænkpres træning her:

http://www.elitefts.com/articles/Current-A...les/default.asp

Kig især under "powerlifting" og "T-mag"

Link to comment
Share on other sites

Jeg et problem i bænkpres, når jeg kører med tung vægt. Jeg sænker den ned til brystet, og har så problemer med at få den op :dry: ... Hvad skal man træne for at blive stærkere???
Umiddelbart lydder det som om dit problem ikke er din styrke men Newtons love!! :bigsmile:

Jeg skal ikke kede dig med lange udredninger om konservative kraftfelter og at partikler bevæger sig i rette linier med konstant hastighed medmindre de påvirkes af en ydre kraft etc. :blink:

Blot vil jeg konstatere at accelerer vægten fra hvile til bevægelse kræver en større kraft end til holde bevægelsen igang. Dvs. det første stykke er det hårdeste, og det vil naturligt være der man har problemer...

Så vil de ændre på det, skal du blot ændre hele verden. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share