SimonV - 2


SimonV
 Share

Recommended Posts

Hej igen.

Nu er jeg snart færdig med det program Cilius havde lavet til mig og det har været godt. Jeg skal i gang med sidste uge i morgen. Når programmet er færdigt tager jeg en uges deload, også makser jeg ellers igen.

Men jeg skal have lavet et nyt program. Og det var det jeg håbede i kunne hjælpe lidt med. Men det kan nok kun komme til og vare 4 uger, da jeg skal på efterskole efter ferien. :angry: så jeg har ikke rigtigt selv et forslag til hvordan det skulle se ud. Men det håber jeg da i har.. Hehe.

Jeg er 174 cm høj. Og vejer 80kg. Har taget ca 5 kg på siden program start. Og ca 15 kg på siden jeg startede med og træne for ca 6 måneder siden...

Jeg vil gerne have noget mere masse på mine små arme og mit bryst. Det er ligesom der jeg "halter" bagefter.

Hvis der er mere i skal vide så bare sig til.... ;)

Mvh Simon....

Link to comment
Share on other sites

Klaus nu har jeg sat og læst det men jeg fatter ikke en brik... :bblush:

måske skulle jeg bare kører et split program når det desværre nok kun er 4 uger det drejer sig om... Det er vel også begrænset hvor meget masse jeg kan gaine på 4 uger...

Hvad siger i.??

Mvh Simon....

Link to comment
Share on other sites

Mandag ben/triceps

Squat 5x5

Benpres 4x8

læg 4x6

closegripbænk 4x8

Dumbell lying triceps extension 5x6

___________________________

Tirsdag ryg/biceps

Dødløft 5x6

Barbell bent ower rows 4x8

Træk til bryst3x8

Barbell curls 3x8

Hammercurls 2x6

____________________________

Torsdag bryst/skulder/triceps

Bænkpres 6x6

incline3x8

military pres 5x5

laterals raise 3x10

Barbell shrugs 3x10

Pushdown 3x8

_____________________________

Fredag ben/ryg/biceps

Eksplosiv Squat 5x3 85% af 1rm

eksplosivt dødløft 6x3 80% af 1rm

chinups 35 reps i det hele

barbell preacher curls 3x8

dumbell curls 3x10

______________________________

Sådan nu har jeg selv prøvet og sætte et program sammen. Så nu venter jeg spændt på jeres mening om det..?? :)

Må hellere lige gøre opmærksom på at jeg har sat "fokus" på mine "kanoner" som gerne må blive et par cm større.. Heh

Mvh Simon....

Link to comment
Share on other sites

Hej Simon

Godt at høre du er tilfreds med dit nuværende program ;)

Sjovt split du har sat sammen her, det hele minder lidt om et sommerprogram, der alligevel ikke skal være et sommerprogram - tænker her på kun en gang bryst, skulder om ugen ;)

Jeg ville smide squat og dødløft om mandagen, og tage hele læsset på en gang, og samtidig smide benpres efter en gal tyrker (de må være gale efter at have misset finalepladsen). Smid hellere dips ind i stedet for din dumbell triceps ext., den giver en god arbejdsbyrde til bryst og skulder samtidig med den rammer alle 3 hoveder på triceps. Klart at foretrække.

Tirsdagen bliver ligepludselig lidt fattig uden dødløft. Shrugsne fra om torsdagen, vil jeg klart foretrække at tage om tirsdagen. De rammer dine traps, mens det du ønsker om torsdagen er dit laterale deltoid hoved. Smid den ind som den sidste rygøvelse, husk straps, da du med garanti er ved at være færdig i underarmene.

Afhængig af hvor stærk du er i pullups, vil jeg smide den øvelse ind. Det er tit lidt meningsløst at bruge den som en masse øvelse, hvis man kun kan tage 1x3 ;) Men sæt/rep kombination der kommer i nærheden af 30 gentagelser. Husk at tage den før træk til bryst. Kommer lige i tanke om, at du også har pullups om fredagen, hvis du ikke er specielt vild med øvelsen, så kan du evt. tage noget stiff arm pulldown i stedet... men jeg vil klart foretrække pulldowns, hvis jeg var i din situation - specielt med tanke på at biceps kanonerne bliver smukt involveret i øvelsen.

Torsdagen ser god ud, bortset fra at der ikke længere er shrugs inkluderet. I stedet for pushdown (tøseøvelse) vil jeg vælge en tricepsext. over hovedet, og samtidig tage et sæt mere. Det er din eneste triceps øvelse den dag, og muskelgruppen skal ikke bruges igen før om mandagen, dvs. den rundt regnet 4 dages restitution... så noget i omegnen af 4-6 sæt er ikke helt ude i skoven.

Din fredag med 2 eksplosive øvelser kommer til at halte... eksplosiviteten vil med 87,983% sikkerhed ryge efter den første øvelse (hvis det ikke er tilfældet, så er der intet problem). En måde at komme forbi den udfording, er at sænke procentsatserne til 65-70%, det vil give dig mere overskud til at gennemføre begge sæt... men det bliver stadig på bekostning af eksplosivitet. Et endnu bedre alternativ er at bytte rundt på skidtet, så om mandagen er der eksplosiv dødløft som den første øvelse og alm. squat bagefter. Om fredagen kommer der så eksplosiv squat efterfulgt af alm. dødløft. Procentsatserne vil jeg stadig holde omkring de 70 med en supereksplosiv udførsel.

Håber det giver mening...

Husk at poste nogle stats når du er færdig med dit nuværende program... glæder mig til at se 1rm resultaterne...

Roger over

Cilius

Link to comment
Share on other sites

Sådan set enig i cilius´s forslag, men jeg synes du bør overveje hvor højt du prioriterer mukskelmasse. Det skriver at muskelmasse og større arme er formålet med din træning, men så er der ikke den store idé i at træne eksplosivt med lav intensitet. Træn tungere og kør mere end blot 3 gentagelser.

Et 4 dages masse program kunne se sådan ud:

dag 1

bænkpres

incline db press

militarypress

laterals

dips

french press

abs

dag 2

squat

rumænsk dødløft

bb rows

pullups/chins/pulldowns

bb curls

lægpress

dag 3

incline bb press

db press

skulder db press

bent laterals

dips

db overhead press

abs

dag 4

dødløft

squat/front squat

chins/pullups/pulldowns

db rows

db/bb curls

lægpress

Antallet af sæt bør være 3-4 i hver øvelse, medens antallet af reps bør være mellem 5 og 10 reps pr sæt. Træn til tæt på failure og spis grundigt. Det kan godt være det er svært at nå at restituere mellem træningsdagene - det er jo individuelt hvor meget hvile vi har brug for. Hvis det er tilfældet kan du træne efter en rullende 3 split, således at du stadig træner 4 dage om ugen. Et sådan split kan deles op efter det klassiske mønster:

ben

ryg biceps

bryst skulder triceps

Dette split har jeg stor succes med (har gainet ca 1 kg på en god måned). Tjek evt min logbog for inspiration til denne form for traditionel split :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej!

Jeg er lige kommet hjem nede fra centeret.. I dag skulle jeg makse i de 3 store B)

Det gik rimeligt godt..

Squat 1RM 135kg - øgning på 5kg

Dødløft 160kg. Øgning på 10 kg.

Bænkpres 85kg. Øgning på 5 kg.

Synes lige jeg ville skrive det her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share