Squatsko


naked
 Share

Recommended Posts

Min kæreste har været sød at give mig et par squatsko i julegave. Hun har købt dem inde på www,inzernet.com, og det er denne sko hun har købt: http://www.inzernet.com/detail.asp?PRODUCT_ID=PILLAR_SHOE

Nu er det sådan, at jeg træner for at forbedre mine løft i squat, dødløft og bænkpres, og al min træning er centreret om dette. Jeg ville høre om denne sko, som uden tvivl er forrygende til squat, også kan anvendes i dødløft og bænkpres???

Hvad siger I? Ville det være bedre med en mere "allround" sko (stadigvæk flad sål men uden forhøjet hæl) eller kan den sagtens bruges i både dødlødt og bænkpres?

Er der desuden nogle som har denne sko? eller har hørt om den? ...og ja, den er pissegrim :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Kender ikke lige den eksakte sko

jeg ville fortrække en sko med en lidt højrer hæl

I dødløft er der ikke nogen fordel i at have en sko med en tyk sål på, så skal du bare løfte den længere

men kan omvendt forstille mig, at der er en skrid sikke sål, som kan hjælpe hvis du løfter sumo

I bænk kan du sagtens bruge den, hvis ikke sålen er så stiv, det bliver svært at spænde op

Link to comment
Share on other sites

Kender ikke lige den eksakte sko

jeg ville fortrække en sko med en lidt højrer hæl

I dødløft er der ikke nogen fordel i at have en sko med en tyk sål på, så skal du bare løfte den længere

men kan omvendt forstille mig, at der er en skrid sikke sål, som kan hjælpe hvis du løfter sumo

I bænk kan du sagtens bruge den, hvis ikke sålen er så stiv, det bliver svært at spænde op

Tak for det hurtige svar.

Jeg regner heller ikke med at det bliver det helt store problem i bænken. Det er mere dødløft jeg er bekymret for. Jeg løfter konventionelt, men er det ikke problematisk at have en høj hæl i dødløft???

Jeg forstår i øvrigt ikke helt hvorfor du foretrækker en endnu højere hæl? er den ikke høj nok på de sko jeg har fået? og hvis den bliver højere, så bliver anvendelsen i basisøvelser end squat vel dårligere???

Link to comment
Share on other sites

kunne det ikke også godt se ud som om at skoen i linket har nogenlunde samme forhold? :smile:

OT, ved du hvor hun har købt den henne? Den er måske bestilt på selvsamme side...

Ja, den er bestilt derfra....men det kostede 54$ i forsendelse og de bliver med garanti også nuppet i tolden, så jeg kunne ligeså godt have viklet guld rundt om fødderne :laugh:

Jeg beholder helt sikkert skoene, hvis de passer mig, og hvis jeg føler de er ok til bænkpres og dødløft. Jeg ville bare høre herinde først om der var nogle der ligesom kunne sige "god" for dem. Alternativt kan de nemlig returneres og man kan få pengene igen.

Link to comment
Share on other sites

Du kunne jo også tage dem af når du dødløftede og tage de der balletsko på som ser til stævner.

Jeps, det er selvfølgelig også en mulighed. Men nu stiller jeg ikke op til stævner, men træner blot for fornøjelsens skyld, så vil gerne have et fodtøj som er godt og kan bruges til det meste i en jernhule :4thumbup:

Om ikke andet så kan du vel bruge dem når du skal i byen? :laugh:

Ja, det ville helt sikkert være en succes. Det vil med garanti tiltrække de fleste tøser :laugh:

Edited by naked
Link to comment
Share on other sites

jeg tror sagtens at du kan bruge dem til dødløft da.. Dem der VIRKELIG vil være på sit ypperste mht konkurrence ville måske skifte til en lavere sko. Men for alle andre er det ingen problem overhovedet.. Du vil jo stadig kunne træne dit dødløft for at blive stærkere og hvis du så engang vil stille op til noget stævne, kan du jo smide skoen og få fordelen af at have trænet med længere træklængde igennem hele din løfte-"karriere" :wink:

De ligner meget mine mucho-elskede catarpillar-støvler. Mine er dog begyndt at vise lidt svaghedstegn i sålen, synes jeg.. Hvis man laver benbøj-walkout med +230 kg eller dødløfter/halv-dødløfter en pæn sjat, føles sålen ikke helt så stabil igen.. så tror jeg skal have bestilt nogle støvler magen til dine, når jeg engang kommer til penge! så mange mange tak for linket. Gg.. :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share