Lad os se hvilke programmer har virket bedst!


cYRAx
 Share

Hvilket program har virket best på dig?  

142 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja, lad os få en poll om hvad har virket bedst for dig, og skriv også hvilke programmer du har kørt før, bare for at sammenligne. Hvis programmet ikke står i pollen, så bare skriv det i indlægget.

Skal også sige at målet er masse, og masser af det! :devil:

Jeg har selv stemt på Fullbody, har ikke noget at sammenligne med da jeg kun har kørt fullbody :blush:

Edited by cYRAx
Link to comment
Share on other sites

SHEIKO!

Dog kender jeg ikke til mange der har gennemført sheiko, men kommer selvfølgelig anpå hvilket af programmerne det er :tongue:, men respekt til ham der har gennemført hans program til punkt og prikke..

Jeg kører pt lige nu pyramide træning og er selv overrasket over programmet indtil vider...

Link to comment
Share on other sites

Dog kender jeg ikke til mange der har gennemført sheiko, men kommer selvfølgelig anpå hvilket af programmerne det er :tongue:, men respekt til ham der har gennemført hans program til punkt og prikke..

Jeg kører pt lige nu pyramide træning og er selv overrasket over programmet indtil vider...

Efter hvad jeg har læst, skulle pyramidetræning ikke være godt, da man kører sig selv til udmattelse. Ret mig hvis jeg tager fejl!

Link to comment
Share on other sites

Man kører med ret lave procenter i de fleste Sheiko-varianter, så man kommer næppe til failure.

Jeg kan selv se at du dyrker styrkeløft og at der er mange herinde på MOL, der er vildt glade for sheiko. Det er skam helt rigtigt at procenterne er forholdsvis langt nede i forhold til reps og at du ikke rammer failure. Sheiko er dog ved at være nogle gamle trænings programmer, der er lavet mange år tilbage. Og da du er styrkeløfter fortæller sheiko programmerne ikke dig noget om benyttelse af udstyr osv. Dog tager sheiko programmer uendelig langtid at gennemfører og hvis du skal overholde pauserne 2-3 min for total genopladning af ATP.

MHT til pyramide træning er der meget negativt snak omkring dette, men man basere kun personlig erfaring på en måde, af at prøve det. Det kommer også helt an på, hvordan din restituering bliver lagt, men efter 1½ månedens træning har jeg allerede fået rimelig gode resultater mht. hypertrophy!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke længere aktiv styrkeløfter.

Jeg har prøvet kræfter med Sheiko to gange. Den første gang blev både jeg og min makker skadet efter et par uger. Anden gang blev jeg kaldt til knæoperation 2 uger inde i det og måtte derfor stoppe.

Jeg har set mange - især relative nybegyndere - der har fået drønflotte resultater med Sheiko, men man skal kunne klare den vanvittige volumen. 40-50kg på totalen på 4 uger er ikke uhørt (Henning Friis, Baardi Builder og mange flere)

Pyramide-opbygningen ser jeg ikke noget problem i, som det benyttes her, hvor man er et stykke fra failure (undtagen i de sidste højrep bænksæt med 50% så vidt jeg husker :laugh: ).

Link to comment
Share on other sites

Det er nu heller ikke sheiko´s begynder program jeg ser problemmet, men som du selv skriver, du blev skadet :crazy:! Det er fint nok grundliggende program, men informationerne rækker bare ikke ret langt omkring pause, udstyr osv. + stabilisering.

Men, hvis du skal være helt ærlig, hvor man kender du så at der har gennemført sheiko´s program helt uden at droppe de sidste sæt... :bigsmile::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er nu heller ikke sheiko´s begynder program jeg ser problemmet, men som du selv skriver, du blev skadet :crazy: ! Det er fint nok grundliggende program, men informationerne rækker bare ikke ret langt omkring pause, udstyr osv. + stabilisering.

Men, hvis du skal være helt ærlig, hvor man kender du så at der har gennemført sheiko´s program helt uden at droppe de sidste sæt... :bigsmile::bigsmile:

Mig, ANTO og Nskou har vist efterhånden været igennem alle sheikoerne uden skader, FMJ har også kørt begynderen fornyelig. Jeg har kun haft positive resultater fra Sheiko og har hverken selv eller kender nogen der konsekvent har droppet de sidste sæt ... det var faktisk min oplevelse, efter at have været rundt i forskellige logbøger, at folk generelt gennemfører uden at skære væk på sættene.

Link to comment
Share on other sites

Kørte et ret simpelt fullbodyprogram før.

Er lige startet på mit 2-split program hvor jeg har baseret de 3 store (SQ, DL, BP) på TJ's udgave af Hatfield cyclussen...

Det er en del lettere at komme igennem et to-split program, og det er lettere at holde fokus i hvert trænings pas.... Synes jeg får tævet musklerne langt bedre igennem ...

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

Hvis det er ren masse der skal snakkes om har jeg vel egentlig gainet mest overall på WSB, men begrænset set - fordi jeg ikke har kørt det program så meget - så vinder HST hands-down!!! :superman: De 3 gange jeg har kørt det er jeg uanset om jeg har været på diæt eller ej er det kommet gode gains. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share