end of bulk... -nyt prog?


Vuffi
 Share

Recommended Posts

Når jeg engang slutter på min bulkeperiode hvori jeg har kørt TJs 20 breathing squat, kom jeg til at tænke på om det ville være fordelagtigt at fortsætte med programmet i cutte-tiden, eller om det ville være mere ideelt at vælge et andet i tiden med kcal-underskud?

- For de der ik lige kan huske programmet på stående fod, ser det ud som følger:

Mandag

20 rep breathing squats 1 sæt x 20 reps

Stiff-legged dødløft 2 sæt x 8-10 reps

Bænkpres 2 sæt x 6-8 reps

Incline bænkpres 2 sæt x 6-8 reps

Bent over barbell rows 2 sæt x 6-8 reps

Chin ups 2 sæt x max reps (uden at ramme failure – anvend vægt hvis mere end 15 reps er muligt)

Military presses 2 sæt x 6-8 reps

Close grip bænkpres eller dips 2 sæt x 8-10 reps

Barbell curls 2 sæt x 8-10 reps

Mave 2 sæt x 8-10 reps

Læg 2 sæt x 8-10 reps

Onsdag

Konventionel dødløft 4-5 sæt x 3-5 reps med ca. 85 % af 1RM (uden at ramme failure)

Leg curls 2 sæt x 10-12 reps

Bænkpres 2 sæt x 6-8 reps

Incline bænkpres 2 sæt x 6-8 reps

Bent over barbell rows 2 sæt x 6-8 reps

Chin ups 2 sæt x max reps (uden at ramme failure – anvend vægt hvis mere end 15 reps er muligt)

Military presses 2 sæt x 6-8 reps

Close grip bænkpres eller dips 2 sæt x 8-10 reps

Barbell curls 2 sæt x 8-10 reps

Mave 2 sæt x 8-10 reps

Læg 2 sæt x 8-10 reps

Fredag

20 rep breathing squats 1 sæt x 20 reps (eller den milde udgave med 2 sæt x 8-10 reps)

Stiff-legged dødløft 2 sæt x 8-10 reps

Bænkpres 2 sæt x 6-8 reps

Incline bænkpres 2 sæt x 6-8 reps

Bent over barbell rows 2 sæt x 6-8 reps

Chin ups 2 sæt x max reps (uden at ramme failure – anvend vægt hvis mere end 15 reps er muligt)

Military presses 2 sæt x 6-8 reps

Close grip bænkpres eller dips 2 sæt x 8-10 reps

Barbell curls 2 sæt x 8-10 reps

Mave 2 sæt x 8-10 reps

Læg 2 sæt x 8-10 reps

... hvor mange kilo skal i andre ha sneget af, og hvornår starter i?

Link to comment
Share on other sites

Tja det er da et godt spørgsmål.

Men når du nu skal til at i kcal underskud, vil du jo nok oftere opleve at du mangler en smule energi i forhold til da du var i bulk. Så derfor kunne det måske være en god idé at dele kroppen lidt op, og derved slippe for at tæske det hele igennem hver gang.. På den anden måde ville du ved at dele kroppen op også få flere dage hvor du skal op og træne.. Så er spørgsmålet bare hvad der er mest fornuftigt.

Godt nytår :bigsmile:

Edited by Andersbr
Link to comment
Share on other sites

Tja det er da et godt spørgsmål.

Men når du nu skal til at i kcal underskud, vil du jo nok oftere opleve at du mangler en smule energi i forhold til da du var i bulk. Så derfor kunne det måske være en god idé at dele kroppen lidt op, og derved slippe for at tæske det hele igennem hver gang.. På den anden måde ville du ved at dele kroppen op også få flere dage hvor du skal op og træne.. Så er spørgsmålet bare hvad der er mest fornuftigt.

Godt nytår :bigsmile:

Det er også mht. energien jeg har mine overvejelser... Hvilket program kører i andre i denne periode? - med henblik på at bibeholde størstdelen af muskelmassen og samtidig undgå at brække sig :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share