1 måneds løbetræning?


MrtW
 Share

Recommended Posts

Hej MO'ere...

Hvis jeg løber en tur på ca. 5 km. hver anden dag i hele Januar, og selvfølgelig spiser fedtfattigt, fornuftigt osv. Kan jeg så tabe ca. 4 kg. i løbet af måneden?

Det kommer an på hvor meget du spiser!

Om det er fedtfattigt eller ej gør lige meget mht vægttab, her er det engergi indholdet du skal kigge på.

Hvis du vil tabe dig skal du indtage mindre energi end du forbrænder.

Dette kan du gøre på to måder::

1) Spis som du plejer, men sæt forbrændingen op, feks med løb

2) Spis mindre end du plejer, og hold det fysiske niveau hvor det plejer at være.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Alt andet lige, så er 4 kg på en måned et stort vægttab!

Nu er der jo temmelig stor forskel på vægttab og fedttab. Et vægttab på 4 kg den første måned af en cutteperiode er ikke unormalt. Nu ryger der jo af og til 1½-2 kg den første uge pga. væsketab og ændring i mængden af tarmindhold.

Trådstarter > Denne artikel altid god at starte med at læse: Cuts

Link to comment
Share on other sites

Ah ok. :smile: Hvis du allerede har læst (og forstået) cuts, så burde du næsten selv kunne se svaret på dit spørgsmål.

Jeg går ud fra at du mener 4 kg fedttab, og ikke bare vægttab. Et dagligt kalorieunderskud på 1000 kcal render op i 1 kg vægttab ugentligt - dvs. 4 kg på en måned. Kalorieunderskudet kan så hentes ved en kombination af motion og reduceret kostindtag.

Så det er skam teoretisk muligt. Men har du en relativt lav fedtprocent i forvejen, så ryger mullerne også ved et for stort kalorieunderskud. Derfor anbefalingen med de 500 kcal, i forbindelse med cutning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share