Større Læg-muskler


BananAgtigKo
 Share

Recommended Posts

Hey alle MOL'ere...

Jeg kunne godt tænke mig at få nogen lidt større lægge eller bare at gå frem i vægt....

Har snart prøvet det hele. Har prøvet at skifte mellem:

- Fullbody 3xugen, og 2-split program (Hvilket jeg kører nu)...

- Har prøvet at køre tungt, 5 sæt á 5 reps, og let med 3 sæt á ca. 10-12 reps ...

- Har varieret teknikken lidt. Den første måde er ved at "isolere" læggen og minimere brugen af lår ect.. Og den anden måde er ved at "bukke en lille smulle igennem i knæene" (Så jeg også bruger lårene en smule) .... Ingen ændring...

Har trænet i et par år nu og min træning burde være godt tilrettelagt (med basis øvelser), og min kost er også fin nok (energi overskud)

Sys bare det er enormt svært at ramme læggen ordentligt, og jeg sys jeg er gået lidt i stå med vægtene...

Nogen forslag til hvad man kunne gøre???

(Har selv tænkt over om man skulle prøve at køre noget mere eksplosivt... evt. noget hvor man hopper med vægten ?!?!)

help me...

Link to comment
Share on other sites

Da læggen og soleus (den underlæggende muskel) begge er rigtig gode til at holde på elastisk energi. Er det en god id'e at holde 4 sek. pause i bunden af øvelserne, før du presser op, da den elastiske energi stortset vil være væk og derfor vil musklen arbejde mere.

Dette gælder både stående læg pres og siddende læg pres.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke øvelser kører du for læggen ?

Mener at jeg har læst, at for at ramme begge musklerne i læggen (Kan ikke lige huske hvad de hedder), kan man skifte imellem tung Standing Calf Raise, og høj rep siddende Calf Raise. Under alle omstændigheder er det min erfaring at begge disse øvelser, som jeg kører i maskine, går lige i læggen.

Link to comment
Share on other sites

Da læggen og soleus (den underlæggende muskel) begge er rigtig gode til at holde på elastisk energi. Er det en god id'e at holde 4 sek. pause i bunden af øvelserne, før du presser op, da den elastiske energi stortset vil være væk og derfor vil musklen arbejde mere.

Dette gælder både stående læg pres og siddende læg pres.

Interessant! Har du mere fra den skuffe? Jeg er desperat... :tongue:

Et andet forslag kunne være korte sprits opad bakke med stejl hældning. -hvis altså eksplosivitet har noget at sige ifht. muskelvækst omkring tibia/fibula.

Link to comment
Share on other sites

jaaa.... Lige det jeg søgte efter... kanon...

Jeg kører stående calf-presses...

Men jeg tror jeg vil prøve at køre tungt stående (5x5) og let siddende (3x10-12) .. Så ser vi om der sker noget...

Men ellers nogen der har erfaringer med at "hoppe rundt" med en stang på ryggen? ? Hvordan giver deT?

Link to comment
Share on other sites

Eruption Postet den I dag, 08:12

T-nations think tanks er generelt rigtigt gode. Tjeck de andre roundtable discussions også. Der er virkeligt guldkorn imellem.

Will do... Tak for det... Nu skulle jeg gerne kunne få noget mere masse og flere kilo på læggen.... Det er irrterende når man går i stå ... :dry:

Edited by BananAgtigKo
Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share