hase/bagsiden af låret


Puffer
 Share

Recommended Posts

hej der!

Jeg tjekkede lige mit sweep ud i spejlet og man kan tydeligt se at det eneste jeg har lavet for ben er squat. Mine hamstring er næsten ikke-eksisterinde og kæmpe ubalance hvis quad er med i billedet.

Jeg laver dødløft dog, men den rammer mere ryggen og ikke helt langt ned til røv og haser.

Så det ville være dejligt hvis i lige kunne liste nogle øvelser op som rammer haserne rigtig godt.

Jeg tænkte selv på følgende:

- stifflegged deadlift. Er ikke sikker på om den primært rammer erector ting muskel, lænd eller hamstrings. Jeg føler den meget i hamstring men det kan vel også skyldes at jeg er skide usmidig og i bundposition virkelig føler strækket??

- Goodmornings. Samme sprg som ovenfør i henhold til hvilke muskelgrupper rammer. Så har jeg også hørt skræk historier om denne øvelse.

- ´legcurls. Hmm det vidst ikke en compound så det burde vidst ikke være choice # 1????

ANY SUGGESTIONS???

Mange tak

Mvh kim

Link to comment
Share on other sites

Goodmorning er en glimrende øvelse for hasemuskulaturen - den kan udføres med bøjede ben og med helt stakte ben. Og du behøver bestemt ikke være bange for den... Bare husk at øve dig godt på teknikken med lette vægte før du begynder at læsse stiver på stangen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du laver powerlift squat med bred fodstilling, hvor man starter bevægelsen med at skubbe røven bagud og "sætter sig tilbage", vil du også ramme hamstrings og glutes i højere grad end quadriceps.....og så helt ned til under parallel !!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share