Biceps


Du Allmächtiger
 Share

Recommended Posts

Hej folkens...

Jeg er 18 år og træner lidt med håndvægte med henblik på at få en større biceps, men synes ikke rigtigt der sker så meget. Jeg tager 10*5 repetationer med hver arm hver anden dag. Der er 10 kg på håndvægten. Er det for lidt? Jeg har aldrig trænet med håndvægte før eller egentlig trænet overarmen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hvis du aldrig har trænet er 10kg vel nogenlunde. men hvis du ikke bliver træt i armen skal du smide nogle flere kilo på(hvis det er muligt) eller tage flere reps...

jeg tager en rep på 10kg så 12½ 14 og til sidst 16½(det var hvad jeg gjorde sidst). men ligesom dig har jeg ikke den store fremgang størrelsesmæssigt, men det skyldes den simple årsag at jeg ikke får nok energi indenbords - det kan være det også er dit problem?

hvilke øvelser laver du? jeg tager pt almindelig curl og consentration curl(nogen kalder den vist for Arnold style...?) hvilket jeg ved virker på mig ( eller gjorde dengang jeg boede hjemme og su'en/lønnen ikke blev brugt på husleje...)

det kan også skyldes du ikke spiser ordentligt. fx du får for lidt proteiner eller der går for lang tid efter at du har trænet før dine muskler for nærring (dette er dog næppe så sandsynligt da kroppen og maden fungere i symbiose så længe du bare spiser ca hver 3time...)

Link to comment
Share on other sites

Er ikke lige klar over hvad almindelige curl og consentration curl er, men jeg sider på kanten af min seng og holder håndvægten i stiv arm uden at bevæge skuldrene eller ryggen når jeg træner. Holder vægten "normalt" hvis du forstår hvad jeg mener med det...

Jeg vil prøve at huske det med at træne før jeg spiser, og få nok protein. Hvad med proteinpulver, er det nødvendigt når man ikke træner mere end jeg gør?

Link to comment
Share on other sites

Håndvægte på 10 kg vil meeeeeeeeget hurtig blive for lette, uanset hvilket udgtangspunkt man har for sin styrke.

Vil du have store arme, er det nok også en god ide at træne triceps.

(Var det ikke en ide at lave et full-body program)

kort sagt, du skal have fat i nogle flere kg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået virkelig stor udbytte af den her træning af mine biceps

OSV: hvis du direkte er intreseret i større overarme skal du fokusere endnu mere på din Triceps træning!

4x 10 Scott Curl. ( Kør med 80% af Max)

3x 8 Biceps Cable Curl( Udførese siddene, og brug din ene arm som støtte, så du isolere arbejdet til ren biceps ;) )

3x 10 Lige-stang ( Sørg for at holde rygge lige, stå gerne op ad en væk( UDFØRES ENTEN MED CABLE ELLER LØSVÆGT - VIL ABEFALE CABLE HVIS DU ER RELATIV NY I "FAGET" )

3x 10 Biceps Curl ( Kør med relativ Lav vægt 6-8 Kilo i din sitiuation ville være ok ) (DENNE ØVELSE LAVES KUN HVIS DU FØLER OVERSKUD)

Triceps træning:

Start Altid med

1Pushdown 4x 10

2Dips 3x8-10(Machine eller "Løsvægt")

3FrenchPress 3x 10

4One-arm dumbell triceps extensions 3x10 (Brug evt. et albueledsbind til denne øvelse)

Har fået pumpet mine arme for sygt med denne combination, held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene!

Så tror jeg da også jeg vil træne triceps. Men et fullbody program har jeg ikke lyst til, og vist heller ikke tid til. Har kun en enkel håndvægt at gøre godt med...

Jeg har prøvet, uden held, at finde ud af, hvor man kan finde ud af, hvordan de øvelser, som Hansen23 har beskevet, skal udføres.

Nogen der ved, hvor man kan finde en side/artikel, hvor man kan få uddybet de træningsmetoder?

Link to comment
Share on other sites

http://www.exrx.net/Lists/WtMale.html

du trykker bare på biceps. men hvis det er hele overarmen du vil have større er triceps mere interessant da den fylder omkring 65%...

det intryk jeg har fået er at du kun har én håndvægt som er på 10kg fast. hvis dette er korrekt vil jeg anbefale dig at købe et sæt håndvægte som er justérbare! ellers løber du hurtigt ud af vægte.

men der er mange måder hvorpå du indirekte træner biceps og triceps hvor du direkte træner fx ryggen, bryst eller skulder hvilket også vil være godt som supplement.

men held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Uff lidt for lækker site der :P

Men en godt forslag ville være at køre ud i din lokale harald nyborg og inversterer i et "50kg vægtsæt" Prisen er omkring en hund/200kr så selv fattigrøvene kan være med her.

Det indeholde 2håndvægt og stang, det vil give dig mulighed for at kunne træne alle Muskler hjemme. og ik Mindst Biceps/triceps :superman:

Edited by Hansen23
Link to comment
Share on other sites

Jo, det lyder egentlig meget fornuftigt, hvis det ikke er dyrere... Men er der så mange brugbare øvelser, man kan lave med en stang uden en bænk? Er det ikke indskrænket til en enkel eller to, også nogle akævede, som man ikke får ret meget ud af alligevel?

Triceps er større en biceps så ja den skal du nok træne med:)

Desuden så kan du med en stang både træne bryst, skulder, triceps og biceps af hvad jeg lige kan komme på sååå.

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at du lige begynder at læse lidt. Du aner jo tydeligvis ingenting om ordentlig træning.

Bare fordi du træner biceps betyder ikke du får en større biceps hvis du ikke spiser efter det.

Og nej, derimod er det få øvelser du skal bruge bænk til!

Tag lige og læs lidt, få styr bare det allermest grundlæggende, og kom så igen bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at du lige begynder at læse lidt. Du aner jo tydeligvis ingenting om ordentlig træning.

Bare fordi du træner biceps betyder ikke du får en større biceps hvis du ikke spiser efter det.

Og nej, derimod er det få øvelser du skal bruge bænk til!

Tag lige og læs lidt, få styr bare det allermest grundlæggende, og kom så igen bagefter.

Tag dog og hold en god tone, hvis du ikke har noget konstruktivt at komme med så lad være.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må blankt indrømme, at jeg ikke har læst ret meget om styrketræning. Det var egentlig derfor jeg kom her... Det er tidsspilde at begynde at sætte sig ind i hvordan det hele fungerer, når ens eneste ønske er et par store arme, med særlig vægt på Biceps. Det er ikke min intention at blive "pumpet" på alle leder og kanter, eller at få stor indsigt i muskler og kost... Derfor er jeg naturligvis glad for at folk svarer på mine spørgsmål alligevel. Mht. kosten har jeg fundet en side, der anbefaler at spise 2-2½ g protein pr. kg kropsvægt, og 70-100g fedt om dagen. Resten kulhydrater. Så det vil jeg da stræbe efter...

Forstår ikke lige det med at man skal træne ben samtidig med at man træner Biceps for at maximere effekten, men du skal heller ikke uddybe det... Jeg klør bare på med træning af overarmen, og så må jeg se hvad det fører til.

Edited by Du Allmächtiger
Link to comment
Share on other sites

Jeg må blankt indrømme, at jeg ikke har læst ret meget om styrketræning. Det var egentlig derfor jeg kom her... Det er tidsspilde at begynde at sætte sig ind i hvordan det hele fungerer, når ens eneste ønske er et par store arme, med særlig vægt på Biceps. Det er ikke min intention at blive "pumpet" på alle leder og kanter, eller at få stor indsigt i muskler og kost... Derfor er jeg naturligvis glad for at folk svarer på mine spørgsmål alligevel. Mht. kosten har jeg fundet en side, der anbefaler at spise 2-2½ g protein pr. kg kropsvægt, og 70-100g fedt om dagen. Resten kulhydrater. Så det vil jeg da stræbe efter...

Forstår ikke lige det med at man skal træne ben samtidig med at man træner Biceps for at maximere effekten, men du skal heller ikke uddybe det... Jeg klør bare på med træning af overarmen, og så må jeg se hvad det fører til.

Jeg tror jeg snakker for mange, når jeg siger at det er en latterlig holdning. Du vil bare have store arme hurtigt, og helst uden at lære noget om tingene selv. Sæt dig ind i tingene, start på et ordentligt program. Der er ingen genveje til at blive stor - jo, steroider (eller synthol, som på billedet), men fortjener kroppen det? Desuden kommer du til at se ret sjov ud, hvis du udelukkende træner biceps (og lidt triceps). Var der nogle, der sagde diskopumper? :wink:

haha.jpg

Edited by Birch
Link to comment
Share on other sites

Jeg må blankt indrømme, at jeg ikke har læst ret meget om styrketræning. Det var egentlig derfor jeg kom her... Det er tidsspilde at begynde at sætte sig ind i hvordan det hele fungerer, når ens eneste ønske er et par store arme, med særlig vægt på Biceps. Det er ikke min intention at blive "pumpet" på alle leder og kanter, eller at få stor indsigt i muskler og kost... Derfor er jeg naturligvis glad for at folk svarer på mine spørgsmål alligevel. Mht. kosten har jeg fundet en side, der anbefaler at spise 2-2½ g protein pr. kg kropsvægt, og 70-100g fedt om dagen. Resten kulhydrater. Så det vil jeg da stræbe efter...

Forstår ikke lige det med at man skal træne ben samtidig med at man træner Biceps for at maximere effekten, men du skal heller ikke uddybe det... Jeg klør bare på med træning af overarmen, og så må jeg se hvad det fører til.

Du kan jo altid sprøjte madolie ind i overarmen, så "spilder du ikke tiden" med træning. :tongue:

Var der nogen der sagde forfængelighed???

Link to comment
Share on other sites

Ja ja, birch, jeg mener det heller ikke så bogstavligt, ellers ville jeg jo ikke have startet denne tråd vel. Det jeg mener er, at jeg, i modsætningen til mange her inde, ikke ønsker at blive en dygtigt og proffesionel minded vægtløfter, ikke at der er noget galt i det selvfølgelig. Egentlig vil jeg, som før nævnt, bare have store overarme, men naturligvis ikke på den måde, som du før refererede til... Denne tråd skulle være en hjælp til lige at starte på at træne. Det er ikke mit mål, at få kæmpe arme, men at få et par jævnt trænet arme, der ikke ser unaturlige ud, men som alligevel er markant større end de tændstikarme jeg nu render rundt med.

Edited by Du Allmächtiger
Link to comment
Share on other sites

Ja ja, birch, jeg mener det heller ikke så bogstavligt, ellers ville jeg jo ikke have startet denne tråd vel. Det jeg mener er, at jeg, i modsætningen til mange her inde, ikke ønsker at blive en dygtigt og proffesionel minded vægtløfter, ikke at der er noget galt i det selvfølgelig. Egentlig vil jeg, som før nævnt, bare have store overarme, men naturligvis ikke på den måde, som du før refererede til... Denne tråd skulle være en hjælp til lige at starte på at træne. Det er ikke mit mål, at få kæmpe arme, men at få et par jævnt trænet arme, der ikke ser unaturlige ud, men som alligevel er markant større end de tændstikarme jeg nu render rundt med.

Jeg kan sagtens se hvad du vil, og jeg mener det er helt ude af propertioner. Bliv nu ikke endnu en diskopumper! Har du ikke mulighed for at starte på noget styrketræning? Du vil få meget mere ud af at træne hele kroppen, ligemeget hvordan du vender og drejer det.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg vel nok, hvis jeg vel og mærket vil sætte så meget tid af til det som det kræver. Et par af mine kammerater træner i styrkecenter, men de bruger også en 3-4 eftermiddage om ugen på det. Situationen er den at jeg går i gymnasiet, og hvis der også skal være tid til lektier, venner og andet, så tror jeg ikke også der er tid til at træne hele kroppen. Desuden ser jeg personligt ikke nogen grund til at træne alt det man til dagligt ikke ser alligevel. Jeg træner af to årsager. 1 fordi det ser pænt ud at være lidt veltrænet. 2 fordi jeg ikke har prøvet det før, så det kunne være interessant lige at prøve at udforske det lidt.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg vel nok, hvis jeg vel og mærket vil sætte så meget tid af til det som det kræver. Et par af mine kammerater træner i styrkecenter, men de bruger også en 3-4 eftermiddage om ugen på det. Situationen er den at jeg går i gymnasiet, og hvis der også skal være tid til lektier, venner og andet, så tror jeg ikke også der er tid til at træne hele kroppen. Desuden ser jeg personligt ikke nogen grund til at træne alt det man til dagligt ikke ser alligevel. Jeg træner af to årsager. 1 fordi det ser pænt ud at være lidt veltrænet. 2 fordi jeg ikke har prøvet det før, så det kunne være interessant lige at prøve at udforske det lidt.

Jeg går i gymnasie. Jeg har lektier, venner og andet at se til, og jeg formår stadig at overleve det hele :wink: Det er jo ikke svært at presse 1 time 2-3 gange ind om ugen, vel? Din mentalitet med kun at træne hvad man ser, er dybt underlig. Da det kun er armene, formoder jeg at det er for pigernes skyld? Jeg ved da fra flere piger, at de synes det ser latterligt ud hvis man kun har trænet armene. At du ikke har prøvet det før, gør det jo ikke bedre - det er stadig ligeså dumt kun at træne arme. Mit råd er at snakke med dine venner, og komme med ned i centeret :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvivl om at det ville være det bedste at træne i center, hvor der er maskiner osv., men selvom det er underligt, ser jeg ingen grund til at træne den del af kroppen man ikke ser, med mindre man er seriøs omkring sin træning. Ikke at jeg ikke vil være det, men bare på et andet plan... Så kan du kalde mig stræber, men jeg føler ikke jeg har ret meget tid når lektierne er lavet.... Desuden er jeg nu ret sikker på det kræver mere end en time 2-3 gange om ugen, hvis man skal træne ordentligt. Dertil kommer jo transport, omklædning, bad og udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvivl om at det ville være det bedste at træne i center, hvor der er maskiner osv., men selvom det er underligt, ser jeg ingen grund til at træne den del af kroppen man ikke ser, med mindre man er seriøs omkring sin træning. Ikke at jeg ikke vil være det, men bare på et andet plan... Så kan du kalde mig stræber, men jeg føler ikke jeg har ret meget tid når lektierne er lavet.... Desuden er jeg nu ret sikker på det kræver mere end en time 2-3 gange om ugen, hvis man skal træne ordentligt. Dertil kommer jo transport, omklædning, bad og udstrækning.

Kræver det mere end 2-3 gange om ugen? Du skal huske din restitution, som gerne skulle ligge på omkring 48 timer, det vil sige træning hver 2. dag. Selvfølgelig er det op til dig, men tro mig: du kommer ikke langt ved at træne udelukkende arme. For det første er isolationsøvelser slet ikke at foretrække, og som det tidligere er nævnt, vil du også opleve en større vækst i dine arme ved træning af hele kroppen, i det testosteronniveauet hæves.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share