smerte i det nederste af ryggen


Back-stabber
 Share

Recommended Posts

Hej folkens.. Jeg ved ikke om det er en skade som jeg har fået i det nederste af ryggen, men når jeg bukker mig fx når jeg skal binde mine snørebånd eller bare bukke mig, giver det et stød i det nederste af ryggen og jeg flyver op igen, det gør ret ondt. Ved ikke hvad det kan komme af men har kørt meget tung mavetræning her på det sidste og der laver jeg nærmest samme bevægelse ved at bukke mig ned, bare hvor jeg sidder.. ved ikke om det kan have foresaget det.. hvis nok ved hvad det er, om det er en overbelastning, starten på en diskus, eller en skade. Jeg vil blive utrolig glad hvis nogle kunne give mig lidt hjælp :cool:

ps er kun 16 så ved ikke med diskus

Link to comment
Share on other sites

Højest sandsynligt en overbelastningsskade..

Ryggen/ lænden prøver ofte at kompensere ved at lave forskellige muskelsammentrækninger, hvilket ofte kan have en negativ virkning og klemme nogle nerver.

Jeg tror næppe det er en diskusprolaps, men under alle omstændigheder så gå til kiropraktor hurtigst muligt..

Det koster ca. 300 for første gangsbesøg, og derefter 150.

Ofte skal der kun en eller to behandlinger til.

Du kan selvfølgelig også vente og se tiden an, men der er så bare sandsynlighed for at det bliver værre!

Link to comment
Share on other sites

okay tak.. :4thumbup: ... vil du mene jeg stadig vil kun træne f.eks skulder øvelser der ikk involverer det nederste af ryggen

højest sandsynligt ja, men lad det være op til kiropraktorens vurdering.

Under alle omstændigheder vil det bedste nok være at tage en lille pause 1-2 uger, og så starte stille op igen.

Fremgang kommer ikke af, at undgå at misse en træning, det kommer af de skader man undgår!

Link to comment
Share on other sites

Hej folkens.. Jeg ved ikke om det er en skade som jeg har fået i det nederste af ryggen, men når jeg bukker mig fx når jeg skal binde mine snørebånd eller bare bukke mig, giver det et stød i det nederste af ryggen og jeg flyver op igen, det gør ret ondt. Ved ikke hvad det kan komme af men har kørt meget tung mavetræning her på det sidste og der laver jeg nærmest samme bevægelse ved at bukke mig ned, bare hvor jeg sidder.. ved ikke om det kan have foresaget det.. hvis nok ved hvad det er, om det er en overbelastning, starten på en diskus, eller en skade. Jeg vil blive utrolig glad hvis nogle kunne give mig lidt hjælp :cool:

ps er kun 16 så ved ikke med diskus

har prøvet det samme, kom også af tung mave træning med vægte, er dog desværre ikke sluppet 100% af med skaden endnu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share