Er småsulten hele tiden.


tøspigen
 Share

Recommended Posts

Du kunne evt. overveje at prøve Hoodia Gordonii, som dæmper din sultfornemmelse og appetit!

Jeg har prøvet det et par gange nu og det fjerner fuldstændig min lyst til mad :blink:

--> synes det godt i en overgangsperiode hvor man skal over på mere fornuftig kost. Det er min oplevelse at man efter en lille månedstid har dæmpet sin hunger tilstrækkeligt til at du uden videre omtanker og sult kan spise fornuftigt!

søg på google for at læse mere om dette kaktus ekstrakt og evt. hvor du kan købe det :smile:

Tak Angel. Det vil jeg helt klart prøve.

Mega flot krop du har iøvrigt, du har nok fået det afvide 1000 gange før, men det er jo altid dejligt at få et kompliment :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ville det være bedre med havregryn om morgenen i stedet for de 2 skiver rugbrød jeg plejer at spise?

Det kommer lidt an på hvad for noget rugbrød det er men sandsynligvis vil det ikke gøre den store forskel om du spiser havregryn eller rugbrød. Hovedsagen er at få nok fibre og komplekse kulhydrater (nederste lag i madpyramiden :4mewantfood: ). Hvis du spiser nok af det undgår du store fald i blodsukkeret bl.a. fordi de komplekse kulhydrater optages langsommere og fibre er med til at "pakke" kulhydrater ind således at de også optages langsommere. Hvis du i stedet optager en ordentlig ladning simple kulhydrater stiger dit blodsukker med det samme men falder ofte hurtigt igen til et niveau der er lavere end før.

Det er ikke sikkert det er dit problem for det kan måske ligeså vel være psykisk men håber du forstår hvad min pointe er.

Link to comment
Share on other sites

Der er intet man kan spise uanede mængder af og samtidig ikke tage på. Alting med måde, men visse ting kan man spise MEGET af før man tager på.

Mht. konstant sult, så kan det meget vel være fordi du er vant til at spise en masse slik og sukker. Din krop er vant til et meget svingende blodsukker, men det kompenserer du for med slik (eller gjorde). Det tager lidt tid at vænne sig fra slikket, men hvis du spiser 6 fornuftige måltider om dagen, så vil du ikke være sulten indimellem når først kroppen er blevet vænnet af med alle de hurtige kulhydrater.

Førhen da jeg også var overvægtig og spiste nøjagtigt hvad der passede mig, kunne jeg få helt rysteture i mine hænder hvis ikke jeg havde spist i nogle timer. Nu spiser jeg rigtigt og oplever det aldrig mere, heller ikke selvom der en dag går ekstra lang tid imellem 2 måltider. Sult mærker jeg heller ikke og under diæten gik jeg aldrig sulten i seng, så længe jeg lagde 30 minutter til side om dagen til at planlægge min kost.

Mit råd: Hent krop&kost her: http://www.allnatural.dk/download/KropKostHK.zip

Tast ind og lær om de forskellige fødevarer og mængder, det kan hjælpe dig virkeligt meget.

Kan det passe at Cola Light overhovedet ikke feder som skemaet siger

Link to comment
Share on other sites

Hej Treasure.

Tak for dit svar, jeg tror godt jeg ved hvad du mener.

Vil det sige at jeg helst skal spise fibre sammen med kulhydrater?

Det rugbrøg jeg spiser er som regel et fra Føtex med en masse kerner i.

Når du skriver mit problem lige så vel kan være psysisk, mener du så at det er fordi jeg tænker alt for meget over ikke at skulle spise slik?

Link to comment
Share on other sites

Hej Treasure.

Tak for dit svar, jeg tror godt jeg ved hvad du mener.

Vil det sige at jeg helst skal spise fibre sammen med kulhydrater?

Det rugbrøg jeg spiser er som regel et fra Føtex med en masse kerner i.

Når du skriver mit problem lige så vel kan være psysisk, mener du så at det er fordi jeg tænker alt for meget over ikke at skulle spise slik?

Jah man kan vel godt sige at du skal spise kulhydrater sammen med fibre men i mange produkter fx rugbrød er der jo både kostfibre og komplekse kulhydrater så der er problemet jo løst. Generelt er det bare vigtigt at din kost ikke består af simple kulhydrater og finerfattig mad. Rugbrød med kerner i er ganske udmærket. Det er kun det meget lyse og fine rugbrød som nærmest er mere franskbrød som ofte er fattig på fibre.

Det jeg mener med at problemet kan være psysisk er at det slet ikke er sikkert at grunden til dit små-spiseri skal findes i svingende blodsukker. Det kan jo også være en vane, at man på en eller anden måde bare helst skal have noget spise uden at det faktisk er sult som er grunden. Det kender jeg i hvert fald fra mig selv - jeg plejer at klare det med V6.

Link to comment
Share on other sites

Jah man kan vel godt sige at du skal spise kulhydrater sammen med fibre men i mange produkter fx rugbrød er der jo både kostfibre og komplekse kulhydrater så der er problemet jo løst. Generelt er det bare vigtigt at din kost ikke består af simple kulhydrater og finerfattig mad. Rugbrød med kerner i er ganske udmærket. Det er kun det meget lyse og fine rugbrød som nærmest er mere franskbrød som ofte er fattig på fibre.

Det jeg mener med at problemet kan være psysisk er at det slet ikke er sikkert at grunden til dit små-spiseri skal findes i svingende blodsukker. Det kan jo også være en vane, at man på en eller anden måde bare helst skal have noget spise uden at det faktisk er sult som er grunden. Det kender jeg i hvert fald fra mig selv - jeg plejer at klare det med V6.

Jeg tror du har ret, jeg har det bedst med at gumle på noget hele tiden, så jeg er blevet lidt storforbruger af stimorol tyggegummi.

Jeg prøver så vidt muligt at holde mig fra lyst brød, men spiser det i weekenderne til morgenmad, men så er det grov boller.

Link to comment
Share on other sites

Gulerødder er nok noget af det du bedst kan fylde dig med, men stadigvæk ikke ubegrænset. De har dog den fordel at de fylder betydeligt mere i maven end så meget andet. Ja de skal skrælles osv. men det handler om at 'ville det nok' når man skal tabe sig. Jeg taler af erfaring.

Det lyder også som om du mangler noget aktivitet, siden du hele tiden har tid til at fylde noget i munden. Måske er det den vej vi skal kigge.

Link to comment
Share on other sites

Gulerødder er nok noget af det du bedst kan fylde dig med, men stadigvæk ikke ubegrænset. De har dog den fordel at de fylder betydeligt mere i maven end så meget andet. Ja de skal skrælles osv. men det handler om at 'ville det nok' når man skal tabe sig. Jeg taler af erfaring.

Det lyder også som om du mangler noget aktivitet, siden du hele tiden har tid til at fylde noget i munden. Måske er det den vej vi skal kigge.

behøver sku da ik skrælde gulerødder...vask dem med en opvaskbørste og SPIS :4thumbup: !

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Stauber:

Du har hevet en masse flere år gamle tråde frem på første side det seneste døgn, uden at tilføre dem nogen form for input udover egne meninger, som i de fleste tilfælde er baseret på myter, dameblade og hearsay eller ligegyldige kommentarer.

På MOL handler det om kvalitet fremfor kvantitet. Tænkt dig nu lige om, om du kan tilføre diskutionerne noget konstruktivt, inden du hiver dem frem fra arkiverne. Bak dine postulater op med links til undersøgelser, artikler eller lign. og hvis ikke det er muligt, så tænk dig om, om det er værd at kommentere yderligere på.

Beder folk om råd, så giv råd hvis du virkelig er i en position til det. Ellers lad det ligge til nogle af dem som "har noget at have det i".

Link to comment
Share on other sites

Stauber:

Du har hevet en masse flere år gamle tråde frem på første side det seneste døgn, uden at tilføre dem nogen form for input udover egne meninger, som i de fleste tilfælde er baseret på myter, dameblade og hearsay eller ligegyldige kommentarer.

På MOL handler det om kvalitet fremfor kvantitet. Tænkt dig nu lige om, om du kan tilføre diskutionerne noget konstruktivt, inden du hiver dem frem fra arkiverne. Bak dine postulater op med links til undersøgelser, artikler eller lign. og hvis ikke det er muligt, så tænk dig om, om det er værd at kommentere yderligere på.

Beder folk om råd, så giv råd hvis du virkelig er i en position til det. Ellers lad det ligge til nogle af dem som "har noget at have det i".

Enig Huz

Stauber du skulle hellere tage og kigge i den tråd hvor kompetente folk reagerer på dit sindsyge ønske om at tabe dig yderlige

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share