Mavebøjninger


klowN
 Share

Recommended Posts

Det er der ingen grund til, hvis du har basisøvelserne med når du træner, og hvis du træner mave 1-2 gange i ugen under dine træningspas - Hvis du gør det er det spild af tid.

Jeg plejer at lave nogle alm og skrå mavebøjninger (3 x 10) og nogle dragonflags (3 x 6) hver gang jeg er nede i centret !

Link to comment
Share on other sites

jeg træner det helst 2gange ugentlig..

hvad jeg laver?

Tja, laver noget benløft i stativ (samme som man også bruger til Dips) 4x10

Så laver jeg på den der store Gymnastik bold. 4x20 (med 5kg bag nakken)

Så laver jeg også lidt i Caple, 3x20 incl balast (fra 50-65kg)

Skrå mave træner jeg på bolden også..

Link to comment
Share on other sites

Okay , jeg har ikke vægt på .. Men vil prøve 3 x 20 og se om det gør fremskridt

Hvorfor har du ikke vægt på? Maven er en muskel som alle andre muskler, og skal også have vægt for at vokse sig større. Du får jo heller ikke store arme af at curle, ja, dine arme?

Link to comment
Share on other sites

3x20 (eller derover) er fornuftigt, hvis du vil være udholdende og træne din mælkesyretolerence. Hvis du vil have større og stærkere muskler, så vil det være en god ide at gå op i belastning og ned i gentagelser.

Til overkropsøvelser (sådan meget overordnet) er kropsvægten for mange personer rigelig belastning og i visse øvelser alt for meget.

Phil -> Vi ville være ret uhensigtmæssigt konstrueret, hvis vores ben kun lige akkurat kunne løfte os selv, men hvis du nu nøjes med at squatte på et ben, så vil du nok opleve at din krop alene pludselig er temmelig høj belastning. :wink:

Link to comment
Share on other sites

3x20 (eller derover) er fornuftigt, hvis du vil være udholdende og træne din mælkesyretolerence. Hvis du vil have større og stærkere muskler, så vil det være en god ide at gå op i belastning og ned i gentagelser.

Til overkropsøvelser (sådan meget overordnet) er kropsvægten for mange personer rigelig belastning og i visse øvelser alt for meget.

Phil -> Vi ville være ret uhensigtmæssigt konstrueret, hvis vores ben kun lige akkurat kunne løfte os selv, men hvis du nu nøjes med at squatte på et ben, så vil du nok opleve at din krop alene pludselig er temmelig høj belastning. :wink:

Okay , tror jeg prøvet med 5 kg på maven imorgen så!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share