Den perfekte six-pack


Lund i form
 Share

Recommended Posts

Jeg vil høre om der er nogen, som kan hjælpe mig med at fortælle hvilket træningsprogram, der skal køres for at få en perfekt six-pack.

Problemet ligger faktisk i at få de nederste mavemuskler synlige, som også er de sværeste?

Hvilke øvelser bruge i andre til at træne dem og hvor tit skal det til? Og evt. skal det suppleres med en bestemt kost også?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Prøvede lige at google pelvic-tilt, men de små animationer der beskrev øvelsen var ikke til den store hjælp, da der vist ikke er meget bevægelse i denne øvelse! Så en hurtig gennemgang af øvelsen ville være fedt eller evt. et link hvor man rent faktisk kan se hvad der foregår!

Fra Nissens log:

Næsten som den her.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Rectus...egHipRaise.html

Men man skal blot ikke strække benene, når man er færdig med den ekcentriske fase, men holde benene bøjede. Desuden skal man i den ekcentriske fase ikk køre længere ned end til at lænden lige får kontakt med gulvet. Man skal altså ikke køre ned til røveren er i gulvet. Hænderne i gulvet, armene strakte ned langs siderne.

Håber det giver mening :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fra Nissens log:

Næsten som den her.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Rectus...egHipRaise.html

Men man skal blot ikke strække benene, når man er færdig med den ekcentriske fase, men holde benene bøjede. Desuden skal man i den ekcentriske fase ikk køre længere ned end til at lænden lige får kontakt med gulvet. Man skal altså ikke køre ned til røveren er i gulvet. Hænderne i gulvet, armene strakte ned langs siderne.

Håber det giver mening :smile:

Fedt.. :smile: Den øvelser har jeg også brugt fra tid til anden i et stykke tid. Tænkte nok der var andre der var ligeså kløgtige som mig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fedt.. :smile: Den øvelser har jeg også brugt fra tid til anden i et stykke tid. Tænkte nok der var andre der var ligeså kløgtige som mig :tongue:

Du' så glad Krumme :4thumbup:

-i øvrigt er det den øvelse Dorian Yates sværgede til :smile: -ikke fordi det gør den bedre -bare meget sjovt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke en relativ kort bevægelse man får ud af det? EFter hvad jeg lige kan se for mig.. :smile: Hvor langt kører du om med benene og det..

Må jeg prøve næste gang og se om jeg bryder mig om..

Vendringen er meget kort jo. Nogle har succes med at ligge på en bænk med rumpen udover kanten for at kunne sænke denne yderligere og forlænge vandringen. Personligt mener jeg vandringen er fin på gulvet, så længe man "krøller" så meget som muligt uden at løfte ryggen for meget så den slipper gulvet. Dette gør at spændingen holdes på højt niveau konstant. Man skal bare fokusere på flektion af rygsøjlen lige over hoften. Prøv den...

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi siger at man som udgangspunkt træner og har gjort det mindst 1-2 år, så mener jeg sixpacken langt overvejende er bestemt af lav fedtprocent og gener - nogle mavemuskler er bare pænere end andre, mere symmetriske, dybere senestrøg osv. Min erfaring er at maven nok skal følge med når resten trænes med gode basisøvelser. Jeg kan ikke huske jeg har lavet mere end én (muligvis 2 på enkelte programmer) maveøvelser pr træningsdag. Det sidste halve år har jeg nærmest ikke trænet mave med specifikke øvelser, men til gengæld har jeg de sidste par måneder lavet en del træning, der stiller store krav til statisk styrke i hele maveregionen (se min log :wink: ), og jeg er slet ikke i tvivl om at det har givet resultater både mht masse og styrke naturligvis.

Link to comment
Share on other sites

Kalp> Måske skal du uddybe det nærmere, for lige nu giver det ikke særligt meget mening det du har skrevet. Jeg tror ikke der er nogen herinde, der ikke træner andet end mave...

Det siger jeg skam heller ikke:)

Men jeg gør bare spørger opmærksom på, at hvis han vil have det sidste fedt væk fra maven så sker det ikke ved, at han træner en masse mave.

Ekstra mave øvelser er fint... det giver skam en del, men det perfekte får man ved at træne resten af overkroppen. Det gælder om, at få fedt procenten ned og den falder ikke kun på et område som maven.

Link to comment
Share on other sites

Det siger jeg skam heller ikke:)

Men jeg gør bare spørger opmærksom på, at hvis han vil have det sidste fedt væk fra maven så sker det ikke ved, at han træner en masse mave.

Ekstra mave øvelser er fint... det giver skam en del, men det perfekte får man ved at træne resten af overkroppen. Det gælder om, at få fedt procenten ned og den falder ikke kun på et område som maven.

Og hvorfor skulle hans fedt% falde når han træner resten af kroppen?

Kalp --> som i den sidste tråd hvor vi også diskuterede, aner du igen ikke hvad du snakker om.

Men ok kalp kan alt, også tage 25kg muskler på om året. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share