Superset med clap push-ups


CA8
 Share

Recommended Posts

Hej folk,

I øjeblikket kører jeg decline dumbbell press i superset med clap push-ups. Vil de (clap push-ups) have nogen virkning på min eksplosivitet (og styrke), eller er det ren og skær spild af krafter? Umiddelbart tror jeg selv, at det gavner, da jeg jo hele tiden øger mine kg. i db press og dermed vil clap push-ups altid være hårde at tage lige efter (bliver aldrig for lette).

http://www.exrx.net/WeightExercises/Pector...BenchPress.html

http://www.exrx.net/Plyometrics/ClapPushUp.html

Mvh,

Christian

Edited by Birch
Link to comment
Share on other sites

det vil formentlig give dig noget funktionel overførsel, dvs du kan bruge din eksplosivitet i sport...

Tror ikke det gavner din styrke, da du bruger pauserne (hvor du normalt resitituerer fra sidate sæt) til push-ups...

men hvis du skal bruge det til en sport, så synes jeg det er væsentligt den måde du gør det på

Tobias

Link to comment
Share on other sites

Pushups med klap kræver bestemt at du er eksplosiv, men som tobias siger, virker det ikke så smart at tage dem som supersæt med en anden presseøvelse. Du forringer efter min mening udbyttet af begge to. Sagen er straks en anden med antagonist-supersæt :smile:

Jeg skal ikke umiddelbart bruge eksplosiviteten, eller styrken, til en sport i øjeblikket, men jeg mener det er rart at have eksplosivitet og funktionel styrke i hverdagen. Hvad mener du med antagonist-supersæt? :smile:

Link to comment
Share on other sites

det vil formentlig give dig noget funktionel overførsel, dvs du kan bruge din eksplosivitet i sport...

Tror ikke det gavner din styrke, da du bruger pauserne (hvor du normalt resitituerer fra sidate sæt) til push-ups...

men hvis du skal bruge det til en sport, så synes jeg det er væsentligt den måde du gør det på

Tobias

Det skal lige siges at jeg jo holder en pause mellem supersættene, så det er ikke fordi, jeg ikke får en pause. Eksempel:

DB Press

Clap push-ups

-Pause-

Db Press

Clap push-ups

... og så videre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke umiddelbart bruge eksplosiviteten, eller styrken, til en sport i øjeblikket, men jeg mener det er rart at have eksplosivitet og funktionel styrke i hverdagen. Hvad mener du med antagonist-supersæt? :smile:

antagonisten er den muskel der sidder "modsat" af den arbejdende muskel.

Så antagonist-supersæt er f.eks. biceps/triceps, bryst/ryg

Link to comment
Share on other sites

selvom du holder pausen mellem sæt, vil kvaliteten i dine incline pres blive større uden clap push ups...

men igen du nævner du gerne vil være eksplosiv i hverdagen, hvad skal du bruge det til?

Tobias

Jeg har ikke noget specifikt jeg skal bruge det til i øjeblikket, men det er rart at være.

Link to comment
Share on other sites

Kør dem selvstændigt fx. 5x5,

gradueringmuligheder 2, 3 osv. klap eller klap bag hoved og bagefter foran. du kan evt. hæve fødderne lidt.

nu ved jeg ik hvad din max i rep er?

når jeg får stilt mit wsb på benene igen, skal de også med, men mest af alt for lidt afveksling og fordi det er en cool bw-øvelse der kan kvikke pecs. lidt op...

Link to comment
Share on other sites

Kør dem selvstændigt fx. 5x5,

gradueringmuligheder 2, 3 osv. klap eller klap bag hoved og bagefter foran. du kan evt. hæve fødderne lidt.

nu ved jeg ik hvad din max i rep er?

når jeg får stilt mit wsb på benene igen, skal de også med, men mest af alt for lidt afveksling og fordi det er en cool bw-øvelse der kan kvikke pecs. lidt op...

Ok, det vil jeg så prøve. Mener du min max rep i clap push-ups? Det ligger omkring 5, efter jeg har kørt db press inden. Har ikke prøvet "frit", men tak for variationsmulighederne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share