Nye græsgange


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

Ok, WSB har gjort store underværker for mit dødløft og bænkpres har fungeret ok, men har gjort absolut intet for min squat. Primært af denne grund, samt at WSB er begyndt at kede mig lidt, så vil jeg nu søge nye græsgange. Her er jeg så blevet voldsomt inspireret af Pavel Tsatsouline og har besluttet mig for at prøve hans teorier omkring synaptic facilitation i det omfang det nu kan lade sig gøres uden at have et powerrack i sit køkken :D

Anyway, det har udmøntet sig følgende lille program:

Tirsdag

Squat: Skifter mellem 5x5x80% og 6x3x85% + 1x90%

Bænkpres: 3x5x55%

Dødløft: 3x3x70%

Mave

Grebstræning

Onsdag

Bænkpres: Skifter mellem 5x5x80% og 6x3x85% + 1x90%

Squat: 3x5x55%

Dødløft: 3x5x55%

Ryg

Skulder

Fredag

Dødløft: Skifter mellem 5x5x80% og 6x3x85% + 1x90%

Bænkpres: 3x5x55%

Squat: 3x3x70%

Mave

Grebstræning

Søndag

Squat: 3x5x55%

Bænkpres: 3x3x70%

Dødløft: 3x5x55%

Ryg

Bagskulder

Biceps, triceps og læg har jeg ikke placeret endnu. De er såmænd hellere ikke så vigtige jo ;)

Sæt/rep og intensitetskombinationerne er hentet fra nogle af de første styrkeprogrammer jeg kørte, hvor jeg synes at netop disse satser fungerede godt.

Det er meningen at programmet skal køre over 4 uger, efterfulgt af en uges deload, og så en maxtest. De 4 uger er sådan set bare valgt fordi at jeg skal have det her afprøvet inden jeg starter med skolen.

Kommentar folkens?

Link to comment
Share on other sites

Det ligner ikke dig at glemme hasetræningen :unsure: Eller hvad?

Mht. 3 x 5 x 55% så forstår jeg ikke hvad du vil få ud af det??

Din nuværende 1RM i bænkpres er såvidt jeg husker 90kg..

=> 3 x 5 x 50kg. Det er jo ikke engang nok vægt til at køre eksplosivt?

Hvis jeg var dig, så ville jeg smide triceps ind i stedet for "bagskulder". Den bliver vel både trænet under "skulder" og "ryg" (rows)...

Ellers kan jeg meget godt li programmet, altså det at de 3 store laves 4 gange/uge :)

Link to comment
Share on other sites

Det med hasetræningen er lidt med vilje, eftersom...

1) Der er næsten ikke plads til ret mange hjælpeøvelser, både mht, tid og restitutionsmæssigt.

2) Mine haser er efterhånden ved at løbe fra min quads rent styrkemæssigt. Desuden så er gode dybe squats kombineret med dødløft fint nok til hasetræning i betragtning af den nuværende situation.

Den med 3x5x55% er sådan for netop kun for at udføre løftene, greasing the groove, som Pavel siger, og ikke tænkt som decideret eksplosiv træning.

Link to comment
Share on other sites

Netop af denne grund har jeg udeladt div. såkaldte hjælpeøvelser såsom Back extensions, Goodmornings, etc. som jeg beskrev for OBERSTEN.

Desuden så arbejder jeg langt væk fra failure og forced reps, og har prøvet at fordele workloaden i små bidder, såsom 3x5x55%. Div. eksperimenter med Sheiko udført af andre har bevist at sådanne programmer kan gennemføres ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share