Yo-yo effekten?


summer
 Share

Recommended Posts

Hej...

Har læst så meget om den yo-yo effekt.. Det som den går ud på så vidt jeg forstår er, at hvis man kommer for langt under sit ligeholdesesindtag, så vil forbrædning nedregulere sig selv, og man vil derefter ikke tabe sig mere..

Mit spørgsmål er så, at hvis man kører med et kalorieunderskud på 500 kcal i den periode, hvor man vil cutte, kan man så risikere, at ens underskud til sidst bliver ens ligeholdesesindtag og man derved ikke taber sig??

Hvis det kan ske, hvad skal man så gøre for at forebygge sådan en situation? Eller sker det kun, hvis man kommer langt under de 500 kcal i underskud??

Er lidt forvirret :blink:! Håber, at nogen kan give mig en brugbar forklarring på dette, og hjælpe mig med nogle

ideer til at løse det problem, hvis det er sådan, den hænger sammen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mit spørgsmål er så, at hvis man kører med et kalorieunderskud på 500 kcal i den periode, hvor man vil cutte, kan man så risikere, at ens underskud til sidst bliver ens ligeholdesesindtag og man derved ikke taber sig??

Hvis det kan ske, hvad skal man så gøre for at forebygge sådan en situation? Eller sker det kun, hvis man kommer langt under de 500 kcal i underskud??

I og med du vejer mindre, vil du forbrænde mindre. Der regulerer du så dit indtag eller din motion når du kan se at vægten ikke flytter sig så meget mere. Hvis du kun skal tabe nogle få kg vil du aldrig nå dertil, men skal du tabe 10+ kg er det nødvendigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share