Nogen der træner i Fitnessdk ? Og er I tilfredse?


Jollen
 Share

Recommended Posts

Jeg går efter at øge min muskelmasse, sådan at det kan ses markant.

Her er mit styrketræningsprogram:

Mandag

Squats 5x5

Deadlifts 5x5

Bench 5x5

Inc DB press 3x12-20

Onsdag

DB Lunges 4x8 each leg

SLDL's 5x5

Dips 4x12

Pullups 4 x max

Fredag

Squats 5x5

Bent over BB row 5x5

Bench 5x5

Skulls 3x12-20

Her ville jeg helst træne:

Frederiksberg, versterport, østerport, indre københavn. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har store planer om at blive massiv og stærk på basisøvelser som skitseret i det program, tror jeg ikke at Fitness.dk er det helt rette sted. Men måske jeg er for fordomsfuld.... :wink:

Rommel

Ikke enig!

Du kan træne alt i fitness.dk. de har alt! Men stedet irriterer mig! Svært at beskrive præcist hvorfor men nok fordi der er så mange mennesker! Hvis man vil have en uforstyrret træning er det ikke lige stedet! Med mindre du kan træne kl. 1130-1330 hvor der er tomt!

Link to comment
Share on other sites

Der ligger en Fitness.dk (tidligere hard work studio) nede ved frederiksberg metro. Håndvægtene går til 40kg, men der er kun en bænk til bænkpres og en til skrå. Så er der er et hav af maskiner. Så man kan sagtens blive stor der, man skal bare ikke regne med man kan komme til de ting man gerne vil hver gang.

Trænede der selv, men flyttede til den på nørrebro, - der er der rigeligt med håndvægte (op til 45kg mener jeg) og 3 bænke til bænkpres.

Den på nørrebro er ganske udmærket.

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle svarene. Tror jeg vil begynde i Fitnessdk. Men er der egentlig nogle regulære "Styrketræningscentre" i københavn???

FDK er noget crap. Det holder til den brede gruppe som de søger at ramme efter, men folk der gerne vil lave basis-øvelser skal holde sig væk, faciliteterne er ikke gode nok til det i den forstand at man sagtens kan køre det, men det er så få der gør at man vil skille sig ud, og man vil undgå at lave dem.

Find en mindre klub,

AKThor

IK99

.

.

.

Brug evt centerguiden her på siden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner i FDK, og har gjort det i lang tid. De eneste negative ting jeg kan sætter finger på er vægte til 34-40kg, 1 bænkpres, og antallet af mennesker, hvor de 2 sidstenævnte kan omgås.

Ellers kan man lave samtlige basisøvelser, og vægte er der nok af.

Self. er det ikke stedet for de voldsomme bbér som ikke kan tåle synet af maskiner, men at man ikke kan blive stor og stærk i centret er langt fra sandheden.

Link to comment
Share on other sites

FDK er noget crap. Det holder til den brede gruppe som de søger at ramme efter, men folk der gerne vil lave basis-øvelser skal holde sig væk, faciliteterne er ikke gode nok til det i den forstand at man sagtens kan køre det, men det er så få der gør at man vil skille sig ud, og man vil undgå at lave dem.

Find en mindre klub,

AKThor

IK99

.

.

.

Brug evt centerguiden her på siden.

Enig og jeg taler af erfaring efter 6 måneder hos fitnessDK både i Aalborg og Århus ... der er meget mere at hente i en old school jernhule :devil:

Edited by Tind
Link to comment
Share on other sites

FDK er noget crap. Det holder til den brede gruppe som de søger at ramme efter, men folk der gerne vil lave basis-øvelser skal holde sig væk, faciliteterne er ikke gode nok til det i den forstand at man sagtens kan køre det, men det er så få der gør at man vil skille sig ud, og man vil undgå at lave dem.

Find en mindre klub,

AKThor

IK99

.

.

.

Brug evt centerguiden her på siden.

Det er da vist lidt af en generalisering af FDK det der. Der er en 30-40 centre i ladet - 14 alene i Storkøbenhavn, og der er hele 3 forskellige kæder der er fusioneret ind i FitnessDK for nogenlunde nyligt, så der er ret stor forskel på faciliteterne. Og det passer i hvert fald ikke for FDK Nørrebro at man vil skille sig ud. Tvært imod :cool:

Derudover har du da fuldstændigt ret i, at hvis man går efter at lave basis-øvelser, så skal man finde en vægtløfterforening i stedet. Da også for at støtte foreningslivet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Enig og jeg taler af erfaring efter 6 måneder hos fitnessDK både i Aalborg og Århus ... der er meget mere at hente i en old school jernhule :devil:

Såsom?

Hvis sagen er den at man skiller sig ud ved at træne basisøvelser i FDK, må det vel være et perfekt sted for en person hvis program hovedsageligt bygger på disse? - Et helt center, hvor ingen tager basisøvelser og man derfor kan komme til lige når det passer en...wau.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Såsom?

Hvis sagen er den at man skiller sig ud ved at træne basisøvelser i FDK, må det vel være et perfekt sted for en person hvis program hovedsageligt bygger på disse? - Et helt center, hvor ingen tager basisøvelser og man derfor kan komme til lige når det passer en...wau.... :wink:

Du har givetvis aldrig trænet i FitnessDK i hverken Aalborg eller Århus kan jeg se ... Sagen er ikke at ingen træner store basisøvelser (hvilket er korrekt, da nybegyndere i høj grad bliver ledet hen til maskinerne fremfor frivægte), men at det simpelthen ikke er muligt. Squat? findes ikke i frivægte, kun smith. Dødløft? jeg er blevet bedt om at lade være med at ødelægge gulvet i fitnessDK i Århus busgaden og Aalborg prinsensgade, hvilket ikke gjorde så meget da udbudet af skiver (der ligesom de andre centre jeg har brugt i de to byer) ikke tillader en at komme særlig højt op i vægt alligevel.

Jeg har snakket med ejeren af centeret i busgaden og han sagde at de helt bevist saboterede øvelser som squat og dødløft for at holde de forkerte typer væk. Det har for mig at se været tilfældet i 3 af de 4 centre i de to byer. (undtagelsen er vestergade i Aalborg, stadigvæk ikke mulig med dødløft, men man kunne squatte til en hvis grænse som blev sat af antallet af skiver .. hvis man stjal dem alle sammen mener jeg man kunne komme op på 120kg ... det var tilgengæld også en krudthule af karakter)

Link to comment
Share on other sites

Jeg arbejder i fit.dk og kender til forholdene i de oprindelige fit.dk centre i Århus og i Kbh. Kan fint forestille mig man i de jyske centre er blevet bedt om ikke at dødløfte, og man skal desværre også lede langt efter et squatstativ... Med kendskab til ledelsen i de Århusianske centre må jeg sige, at det skyldes de ikke har forstand på vægttræning og fordelene ved fri squat og dødløft...

I KBH.-området står det heldigvis ikke helt så galt til. Man er i hvert fald fint klar over, at folk gerne vil squatte. Det store center på Nygaardsvej har i det mindste en eller to 20-kilo stænger og skiver af den rigtige størrelse til dødløft. Har ikke tænkt videre over hvor meget man kan smide på, men der er som regel ca 200 kg ved squat stativet, og ellers må man vel hente fra andre steder.

Eneste frygt er dog at technogym stængerne på 11 kg er ved at gøre deres indtog. Har dem mistænkt for at smøre stængerne ind i glidemiddel, så man ikke belaster dem med mange kilo, da braset i så fald sikkert ville knække. I hvert fald skylder de mig en omgang hud i håndfladerne som blev revet af... :mad:

Såfremt man er ligeglad med at folk glor kan man få sig en ganske udmærket træning her. Med mindre man vil dyrke decideret styrkeløft og råbe og skrige under træningen er forholdene okay. Spørgsmålet er i mine øjne ikke så meget om man kan træne ordentligt i fit.dk, men mere om man er villig til at betale en relativt høj månedspris, da man kan få selve vægttræningen billigere (og muligvis også med mere udstyr) andre steder.

På vesterport er der dog forresten ikke noget squatstativ og heller ikke tunge håndvægte. Op til 30 kg vistnok...

Link to comment
Share on other sites

Du har givetvis aldrig trænet i FitnessDK i hverken Aalborg eller Århus kan jeg se ... Sagen er ikke at ingen træner store basisøvelser (hvilket er korrekt, da nybegyndere i høj grad bliver ledet hen til maskinerne fremfor frivægte), men at det simpelthen ikke er muligt. Squat? findes ikke i frivægte, kun smith. Dødløft? jeg er blevet bedt om at lade være med at ødelægge gulvet i fitnessDK i Århus busgaden og Aalborg prinsensgade, hvilket ikke gjorde så meget da udbudet af skiver (der ligesom de andre centre jeg har brugt i de to byer) ikke tillader en at komme særlig højt op i vægt alligevel.

Jeg har snakket med ejeren af centeret i busgaden og han sagde at de helt bevist saboterede øvelser som squat og dødløft for at holde de forkerte typer væk. Det har for mig at se været tilfældet i 3 af de 4 centre i de to byer. (undtagelsen er vestergade i Aalborg, stadigvæk ikke mulig med dødløft, men man kunne squatte til en hvis grænse som blev sat af antallet af skiver .. hvis man stjal dem alle sammen mener jeg man kunne komme op på 120kg ... det var tilgengæld også en krudthule af karakter)

Kan høre at forholdene varierer mere fra fdk-center til fdk-center end jeg troede. - I Herning er der, indtil videre, ingen problemer med nogle af de eksempler du opstiller: Der er et alm. squatstativ (+self. også en smith :blush: ), og mig bekendt har ingen fået forbud mod nogle øvelser. Endnu. Dog kan jeg se din problemstilling, da jeg i fdk indtil videre kun har set folk bænke omkring 150-180 kg, dødløfte 150, og squatte ca. det samme. - Det er ikke toppen, så om forbudene komme raslende i takt med at kiloene stiger, skal jeg ikke kunne sige.

Stedet er derfor fint til folk under de 150 kg. i de 3 store, hvorimod prisen, som bliver nævnt, er en hel anden sag..

Link to comment
Share on other sites

Jeg var tilfreds med FitnessDK indtil jeg ville noget mere - løfte rigtigt. Der er fyldt med TV og alt muligt andet gøjl, som distraherer mere end det gavner. Derudover kan du regne med, at der ofte er fyldt og mange steder har man ikke mulighed for frivægts squat og der er ofte ikke en stang til dødløft - der skal du bruge bænkpresstangen. Men igen, det afhænger af centeret. I Aalborg har vi Prinsensgade, som er mere pop og mainstream, mens Vesterbro har lidt tungere vægte og bedre muligheder for styrkeløft (selvom de ikke er optimale IMO).

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv skiftet til fitnessdk på frederiksberg alle.

Man skal være lidt kreativ for at træne frivægt,

det er feks ikke muligt at køre chin

så der bruger jeg smith stativet.

Og der er kun en bænk.

Men det mest irreternde er skiverne er utrolige små ikke det bedste til dødløft.

Det er lige som om øvelsen ikke rammer så godt som med de større skiver det føles

simpelhen akavet.

ellers et ok sted at træne, gode badeforhold.

Link to comment
Share on other sites

Du har givetvis aldrig trænet i FitnessDK i hverken Aalborg eller Århus kan jeg se ... Sagen er ikke at ingen træner store basisøvelser (hvilket er korrekt, da nybegyndere i høj grad bliver ledet hen til maskinerne fremfor frivægte), men at det simpelthen ikke er muligt. Squat? findes ikke i frivægte, kun smith. Dødløft? jeg er blevet bedt om at lade være med at ødelægge gulvet i fitnessDK i Århus busgaden og Aalborg prinsensgade, hvilket ikke gjorde så meget da udbudet af skiver (der ligesom de andre centre jeg har brugt i de to byer) ikke tillader en at komme særlig højt op i vægt alligevel.

Jeg har snakket med ejeren af centeret i busgaden og han sagde at de helt bevist saboterede øvelser som squat og dødløft for at holde de forkerte typer væk. Det har for mig at se været tilfældet i 3 af de 4 centre i de to byer. (undtagelsen er vestergade i Aalborg, stadigvæk ikke mulig med dødløft, men man kunne squatte til en hvis grænse som blev sat af antallet af skiver .. hvis man stjal dem alle sammen mener jeg man kunne komme op på 120kg ... det var tilgengæld også en krudthule af karakter)

Det er da ligeså tydeligt, at du ikke har været en tur forbi centeret i udkanten af Århus (Viby). Her er der i hvert fald mulighed for at squatte og dødløfte et godt stykke over 200 kg.

Problemerne som du nævner, tror jeg, hænger på de centre der fra starten var med i fitness.dk, og ikke de gamle fin form og hardwork centre. Der ville i hvert fald lyde et ramaskrig(staveplade) uden lige i det center jeg er tilknyttet (Viby), hvis de fjernede muligheden for at squatte og dødløfte.

Link to comment
Share on other sites

Det er da ligeså tydeligt, at du ikke har været en tur forbi centeret i udkanten af Århus (Viby). Her er der i hvert fald mulighed for at squatte og dødløfte et godt stykke over 200 kg.

Problemerne som du nævner, tror jeg, hænger på de centre der fra starten var med i fitness.dk, og ikke de gamle fin form og hardwork centre. Der ville i hvert fald lyde et ramaskrig(staveplade) uden lige i det center jeg er tilknyttet (Viby), hvis de fjernede muligheden for at squatte og dødløfte.

Det er efterhånden også ved at være 1½ år siden jeg trænede i Fitnessdk og dengang var der ikke noget Fitnessdk i Viby, så det har ikke været en mulighed. De erfaringer jeg har gjort mig er baseret på besøg i 4 forskellige FitnessDK centre, så jeg synes efterhånden jeg har kunne se et mønster ... Men det er da yderst positivt at fin form og hardwork centrene (som igen er hoppet på kæden efter jeg stoppede) ikke har underkastet sig de gamle centres træningspolitik. Jeg kan dog se at dine barbell øvelser i din log foregår med skæve kg, så jeg går udfra at Technogym er fast inventar i frivægtsafdelingen :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share