æg, var der noget med noget fedt som ikke var så godt?


Underwear
 Share

Recommended Posts

Jeg er blevet overtalt til at prøve og spise æg inden hver træning. Dog ikke som Rocky som bæller 10 rå æg ned som om det var saftevand :blink:

Men to hårdkogte 20min før træningen, og det har jeg så gjort det sidste stykke tid.

Men nu er det blevet lidt af et ritual og jeg tør næsten ikke stoppe igen fordi min træningen går vildt godt for tiden.

Jeg har søgt på google men fandt ikke noget brugbart.

Er der ikke noget med fedt i æg havde nogle mindre gode effekter på kroppen? (ved godt 2 ikke er meget, men hvis jeg nogensinde skulle finde på at spise flere)

Kan lige forklare hele ideen bag ægge madpakken

En erfaren trænings kammi fortalte mig, at man kunne booste sit testosteron niveau midlertidigt med æg (ligesom råt kød).

Det er maginaler vi snakker om, lidt ligesom en myre der tisser i atlanter-havet. Men lidt er også noget...

Jeg har ingen ide om det er rigtigt, og har heller ikke kunne finde noget om det. Men da jeg alligevel æder hvad jeg har lyst til for tiden, -

tænkte jeg at det værste der kunne ske, var at der ikke skete noget.

Tror lige vi laver det her til en 2 i 1 tråd. :4thumbup:

Nogen der har nogen viden om testosteron, og om æg overhovedet bidrager med noget?

p.s

Hvis man googler testosteron og æg på samme tid, finder den en masse om ægge-løsning og "...testiklerne er dannet og har udskilt testosteron fra du var omkring 10 uger henne..."

Useless :sneaky2:

Edited by Underwear
Link to comment
Share on other sites

Først det med fedt og æg, hvis du spiser mange æg så skal du ikke spise blommen fra alle, da der er et højt indhold af kolestorol i blommen, plejer selv at spise 6 æggehvider og 2 blommer (altså når jeg spiser æg :wink: )

Jeg har været ved at rode nogle af mine blade og bøger igennem for at finde ud af om der er en sammenhæng mellem ens testosteron produktion og indtagelsen af æg, og det eneste jeg kunne finde var at i 2 ud af 3 kostplaner som skulle booste ens testosteron produktion (og være optimal til opbygning af muskler), er der smidt 4 hele æg ind under morgenmaden.

Men der står desværre ikke nogen begrundelse for det, så jeg ved ikke om det er nogle erfaringer man har gjort sig, eller at æg simpelthen bare er en god protein kilde om morgenen.

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke kunne finde noget om, hvornår det ville være et godt tidspunkt at spise dem i forhold til træningen... Om testosteron niveauet holdte hele dagen eller om det kun var minutter/timer der var tale om???

Så vidt jeg ved så øger kolesterol testosteronniveauet. Men du kan læse mere om de i disse artikler, blot et lille uddrag: "Fat intake should be at least 30%, saturated fat needs to be higher than PUFA, and fiber intake needs to be low."

http://www.thinkmuscle.com/articles/incledon/diet01.htm

http://www.thinkmuscle.com/articles/incledon/diet02.htm

Link to comment
Share on other sites

kanon. :4thumbup:

Nu har jeg godt nok ikke lige læst det, da jeg er på vej i seng. Men printer den lige til tog-turen, til jylland imorgen.

Jeg kender ikke til thinkmuscle.com plejer de at vide hvad de snakker om??

Tror godt man nogenlunde kan stole på dem.

Men det med sammenhængen med mættet fedt og test skulle vist være ret etableret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share