136kg, fedtprocent 1


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

136kg, fedtprocent 1, er det muligt?

Mener da at man ikke kan sænke den under et bestemt punkt, da der skal sidde lidt fedt omkring organerne for overlevelse?

Et andet tal: Ca 10% af mænd i 17-40 års alderen i motionscentrene er på krudt, kan det passe? Det er et estimat, men er det et rimligt estimat?

Det er fra en bog: "Doping" af udgivet i samarbejde med ADD.

Link to comment
Share on other sites

136kg, fedtprocent 1, er det muligt?

Mener da at man ikke kan sænke den under et bestemt punkt, da der skal sidde lidt fedt omkring organerne for overlevelse?

Et andet tal: Ca 10% af mænd i 17-40 års alderen i motionscentrene er på krudt, kan det passe? Det er et estimat, men er det et rimligt estimat?

Det er fra en bog: "Doping" af udgivet i samarbejde med ADD.

Er næsten overbevist om at man ikke kan komme ned på en fedtprocent på 1%. Da der også sidder fedtvæv omkring hjernen og omkring de indre organer som du også selv mener. Det laveste jeg har hørt lå på omkring de 3,5-4%.

Link to comment
Share on other sites

Man kan ikke komme ned på en fedtprocent på 1 og fungere normalt. Fedtet i kroppen hjælper til at holde på varmen, isolerer de indre organer og i følge min fysiologi bog fungerer fedtceller også som et vanddepot kroppen kan hente vand fra for at opretholde et fungerende kredsløb. Desuden har delicious også ret i at hjernen består af en stor del fedt, op til 60% såvidt jeg husker.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med manges angivelse af fedt% er at nogle herunder specialt amerikanerne for det meste kun angiver underhudsfedt% og ikke tager hensyn til kroppens andre fedtdepoter!

Derfor vil man også kun læse om nogle med en fedt% på 1-2 (hvilket er underhudsfedt%)

Rent realistisk kan man for overlevelsen ikke komme ned under 3-4% før det ville gå grueligt galt :crazy:

(bare tænk på de nødvendige 1.5 kg fedtklump vi har siddende oven på halsen!!)

Link to comment
Share on other sites

Målemetoder er et andet stort problem ved meget lav fedtprocent. Med de fleste målemetoder kan fejlmargin sagtens være 2-3% eller mere.

Mener at det hos mænd er anslået at ca. 5% fedt er fysiologisk nok til at kunne fungere og med lidt "bivirkninger" kan man nok komme lidt under. Hos kvinder var det vist ca. 10%.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved at en bodybuilder har ligget under 1% i underhudsfedt ...Hamdullah aykutlu fra tyrkiet er en ekstremist på det punkt .

post-8816-1139388492_thumb.jpg

Der ligger en film med joanna thomas ude på nettet kaldet : supersize she .

Den omhandler hendes liv som proffesionel kvindelig bb`er, hun bliver målt med tang til 2.6% i filmen, hvilket må siges at være ekstremt for en kvinde .

post-8816-1139388591_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved at en bodybuilder har ligget under 1% i underhudsfedt ...Hamdullah aykutlu fra tyrkiet er en ekstremist på det punkt .

post-8816-1139388492_thumb.jpg

Der ligger en film med joanna thomas ude på nettet kaldet : supersize she .

Den omhandler hendes liv som proffesionel kvindelig bb`er, hun bliver målt med tang til 2.6% i filmen, hvilket må siges at være ekstremt for en kvinde .

post-8816-1139388591_thumb.jpg

Hun er eddermame nice :blink::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Visse-vasse engel :tongue::innocent:

Nanny>> Har du et link til den video? Jeg kan sgu ikke lige finde noget hverken via google eller limewire...

De har desværre slettet den på bodybuildingdungeon, men hvis du har adgang til en ftp eller lign ka jeg sagtens uploade den til dig :smile:

Ps. Det ka godt være du mister lidt for hende når du hører hendes stemme, ku let forveksles med en 150kg`s havnearbejder :laugh:

Link to comment
Share on other sites

De har desværre slettet den på bodybuildingdungeon, men hvis du har adgang til en ftp eller lign ka jeg sagtens uploade den til dig :smile:

Ps. Det ka godt være du mister lidt for hende når du hører hendes stemme, ku let forveksles med en 150kg`s havnearbejder :laugh:

Totalt nederen... Har hverken adgang til ftp eller lyst til at høre hendes stemme :cry:

Link to comment
Share on other sites

Målemetoder er et andet stort problem ved meget lav fedtprocent. Med de fleste målemetoder kan fejlmargin sagtens være 2-3% eller mere.

Mener at det hos mænd er anslået at ca. 5% fedt er fysiologisk nok til at kunne fungere og med lidt "bivirkninger" kan man nok komme lidt under. Hos kvinder var det vist ca. 10%.

Ifølge teksten var fedtprocenten mælt til 1% vha skanning

Link to comment
Share on other sites

Ifølge teksten var fedtprocenten mælt til 1% vha skanning

Mit indlæg var ment generelt og ikke for den specifikke person. Når det er sagt er der også en fejlmargin ved skanning og denne øges ligesom alle andre metoder når man kommer langt væk fra det normale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share