Hack Squat


Cormack
 Share

Recommended Posts

Jeg har smidt hack squat ind i mit træningsprogram, men jeg kan simpelthen ikke samle vægten op bag ved mine ben jeg har åbenbart ikke den rette kropsbygning til den øvelse.

Derfor har jeg valgt at samle vægten op foran mine ben i stedet for.

Er der nogen risiko ved dette mht til ryg, eller kan jeg fortsætte på denne måde?

Det skal lige siges at jeg pt. ikke har mulighed for at træne typiske former for squat.

Edit: glemte lige, kommer den for tæt på dødløft når jeg løfter vægten foran benene?

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

Tja det bliver vel til dødløft ved den metode, dog plejer jeg ikke at gå så lavt når jeg laver "rigtig" dødløft, jeg er normalt helt nede og sidde når jeg kører hackdødsquatløft ( :blink: )

Jeg vil prøve front squat med frivend, jeg har dog ikke haft skide gode erfaringer indtil videre da min balance stinker.

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtig svært at holde ryggen fornuftigt når man samler den op især. Måske man kunne starte den fra et rack, lige træde et skridt frem, og så køre den.

Sådan er der rigtig mange der kører den i hvert fald.. Personligt bryder jeg mig heller ikke specielt meget om øvelsen. Synes ikke den resulterer i noget, som andre øvelser ikke kan gøre bedre! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share