Kreatin


Ice eye
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg har overvejet at starte på at tage Kreatin..... men jeg er lidt nervøs for at det ikke virker efter hensigten.

Er det bare endnu et dopingmiddel som ikke er blevet listed endnu ?

OK, OK ved godt at det er et aminosyre som nedbrydes til Kreatinin.... men hvem nedbryder kreatinen til det ?.... Mr. lever og nyre.... er det nu godt.

Alt med måde, måske har jeg ikke brug for det idet jeg er en easy-gainer.

Kommentarer er velkomne .... skal jeg eller skal jeg ikke.... for/imod...

Link to comment
Share on other sites

Pump: Husk lige at skrive: for nogen!!!

Vi er alle sammen forskellige, og derfor vil vi også reagere forskelligt på et kreatio-tilskud. Nogle vil have meget gavn af det, mens det for andre er ubrugeligt. Der er indtil videre ikke nogle undersøgelser der viser at kreatin er skadeligt, så jeg kan derfor kun foreslå at prøve det og så kan du selv bedømme effekten.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

jeg tog faktisk 5 kg på sidste summer, under en periode hvor jeg loadede med kreatin for første gang......Det skete på 14 dage, og jeg skyndte mig faktisk at droppe det igen. Jeg mente det var vædske, men har først smidt 2 kg vægt nu, ergo har det IKKE været vædske. Jeg spiste også lidt mere end jeg plejer, og trænede mere intenst end før - så summa summarum har det nok været en kombination af det hele.Ikke desto mindre; 5 kg på fjorten dage......

Link to comment
Share on other sites

jeg tog faktisk 5 kg på sidste summer, under en periode hvor jeg loadede med kreatin for første gang......Det skete på 14 dage

Hvad venter du på ice eye, så er det bare på hovedet i kreatin bøtten... :lol: Ej pjat, som luciferase skriver er det meget individuelt fra person til person hvordan de reagerer på kreatin. Men håber da at du får de ønskede resultater af det... :bojo:

Link to comment
Share on other sites

Personligt TVIVLER jeg på at creatin er godt når du skal cutte. Stoffet binder vand i kroppen og flænser derfor ikke huden ind til kroppen, som når man drænes! Man bliver helt blød af creatin og ser oppustet ud. Misforstå mig ikke, jeg synes at creatin er mægtig godt. Men jeg anbefaler at man holder en LANG pause efter 3 kure, fordi så er virkningen ved at dumpe lidt. Jeg kan tillægge mig cirka 5 kg. ekstra i f.eks. bænkpress når jeg er 2½ uge inde i min creatinkur.

Jeg kører dog 30+g i min loading fase og min. 15g om dagen ellers. Alt det der med 4g om dagen tror jeg ikke holder. Så kan du ligeså godt spise en masse oksekød istedet.

Under din creatin kur anbefaler jeg at du drikker meget, for at få et godt oppustet look. Tro nu ikke at det er noget mirakel middel - selvom det har virket fantastisk godt på mig. Held og lykke med det.

Link to comment
Share on other sites

deluxe: hvad bygger du dine påstande op omkring? Hvorfor skulle kreatin ikke være godt når man cutter?

Man bliver helt blød af creatin og ser oppustet ud

Hvis man endelig bliver noget af kreatin, så er det ihvertfald ikke blød!!!

Link to comment
Share on other sites

T: Ok, så har vi bare ikke de samme erfaringer - tydeligvis. Jeg tager på af creatin. Creatin binder mere vand i kroppen end andet. Drikker jeg mere vand, kan jeg SE at det hele ser mere "fyldigt" ud. Ikke at man kan gå og prikke til mig, og så er man blød som en luftpude. Men det er dét jeg mener med et oppustet look.

Da jeg - som nævnt - tager på af creatin, kan jeg som første punkt ikke se hvad det skal gøre godt for når man cutter.

2: Stenhårde og tydelige abs, kræver en lav BF og hvis man er extrem (som jeg) så kører man også lidt dræning. Tilføjer jeg creatin er dette dømt til fiasko (for mit vedkommende).

Jeg vil ikke mene at jeg får mere ENERGI ved creatin, men at jeg får mere STYRKE. Jeg løfter mere, ganske enkelt. Og når jeg stopper med creatin føler jeg mig i den første uge, hvor jeg er helt clean for creatinen i kroppen, også lidt små-slap. Og en mindre decrease i mine stærkere øvelser, som steg under min creatin-kur.

Forventer du alt muligt videnskabenlig snak omkring creatin, så har jeg ikke så meget at sige. Men ok, for nogle betyder egentlige fortællinger om et produkts virkning, mere, end 2 sider volapyk.

Link to comment
Share on other sites

Deluxa: ok så forstår jeg bedre hvad det er du mener. Jeg forstår dog ikke helt din holdning til kreatin og vægttab. Vægttab(når det gøres rigtigt) er et spørgsmål om fedttab og det har intet med kreatin at gøre.

Ang. "vand i kroppen" så optager kreatin vand i MUSKLERNE. Der er en lille forskel...vand i kroppen er normalt ikke en god ting(bare lige så vi er enige).

Forventer du alt muligt videnskabenlig snak omkring creatin, så har jeg ikke så meget at sige. Men ok, for nogle betyder egentlige fortællinger om et produkts virkning, mere, end 2 sider volapyk.

nej jeg forventer ikke at du linker til diverse forsøg og tests med kreatin, det kan de fleste alligevel ikke bruge til noget, men når du kommer med postulater, som du gør, mener jeg du bør være bedre til at informere om at det er egne erfaringer du kommer med, ellers forvirrer du folk.

Det er jo ikke alle der er på MOL 24 timer i døgnet og ved hvem du er ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share