3*10


2300-prince
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen:)

Jeg er en dreng der har træner med dette program ca 3-4 måneder, jeg ved ikke hvad de forskellige ting hedder osv..så fortæller bare hvad det er for nogle ting!

bryst: 3*10 med bænkpres, 3*10 med en maskine, 3*10 med en anden maskine

bieceps: 3*10 med håndvægt, 3*10 med håndvægte igen men hvor jeg ligger min albue på en bænk, 3*10 med stang

triceps: 6*10 med stang hvor jeg ligger ned, løfter stangen op og bøjer den tilbage, 3*10 med maskine

ryg: 3*10 med maskine, 3*10 med maskine, 3*10 med maskine.

skulder: 6*10 med håndvægte, 3*10 med maskine.

Mave: (træner jeg ikke så tit, 1 gang om ugen højst, men dropper som regl ud efter 3*10,jeg HADER maveøvelser, hvis jeg laver dem på maskine går det i mine ben istedet og laver jeg dem på gulvet går det ud over ryggen og har haft fat i en instruktør men det hjalp ikke :unhappy: )

ben: 3*10 med maskine, 3*10 med maskine, 3*10 på maskine

Jeg ved godt at det er bedre at bruge dødsløft squat og alt det der, men jeg bryder mig ik så meget om de øvelse...syntes jeg får smerter af dem nogle gange selvom jeg varmer om med 10 min løb...det er lidt træls..kunne godt skifte en af bryst maskinerne ud med en håndvægt's øvelse for brystet hvis det skulle være..men elsker maskiner...men syntes ikke jeg vokser overhovdet :nonono: jeg spiser som en gris der ikke har spist i flere dage, min kost består ca af det her hver dag:

Morgen: en stor skål havrefras med mælk og et æble og noget juice

formiddag: bolle med ost/pålægchokolade eller et stykke rugbrød med pålæg

middag: rugbrød med diverse ting. tun,makrel,hamburgerryg whatever!

eftermiddag: Bolle med pålæg,grøntsager,frugt!

aften: Det der blir severet, fisk med grønt,kartoffelmos med kød, pasta med kødsovs,ris osv

Nogle Der Har nogle forslag til hvad jeg skal gøre?? :wink:

Vil blive Riiiiigtig glad hvis nogle vil hjælpe mig! på forhånd tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg havde nok valgt, mere at mindre at droppe maskinerne, og primært bruge frie vægte og evt supplere med lidt kabel hvis du føler for det. Jeg benytter mig hovedsageligt af basisøvelserne(bænk, squat, militær pres, dips, pull-ups, db bent over row)

Men hvis du sørger for tilstrækkelig restitution, søvn, kost og træner med progression, så skulle du være godt hjulpet på vej.

Derudover synes jeg det lyder lidt vildt med 9sæt til hhv bi- og triceps.

Chech evt. exrx.com for øvelser.

-KM

Edited by km87
Link to comment
Share on other sites

Mave: (træner jeg ikke så tit, 1 gang om ugen højst, men dropper som regl ud efter 3*10,jeg HADER maveøvelser, hvis jeg laver dem på maskine går det i mine ben istedet og laver jeg dem på gulvet går det ud over ryggen og har haft fat i en instruktør men det hjalp ikke )

Nu er det jo en rigtig rigtig god ide også at træne sin mave, især fordi du bruger bl.a. maven til at stabilisere din krop med, jeg ville foreslå dig at bruge en træningsbold til at trænemave på, og så bede instruktøren om hjælp igen, så du kan lære at træne mave ordentligt, og samtidigt få trænet dine indre mavemuskler, så du har mere stailitet.

Lyder som om du ikke har så meget træningserfaring endnu, og når du normalt kun træner maskiner, og har problemer med teknikken for at træne mave, vil jeg VENTE med at træne squat og dødløft, især hvis ikke du har nogen til at instruere dig grundigt i øvelserne,

Det er meget normalt man i fitness centret laver programmer til folk, som foregår i maskiner.

Mere fordi det er lettest at rykke folk hjemme fra sofaen og over i en maskine, istedet for frivægte.

Men du er ung, frisk og motiveret, så syntes du skal bede om at få lavet et frivægts program, hvor du evt, kan træne lidt maskiner også, hvis du holder så meget af dem, men slut med maskinerne, og få også lavet andre frivægts øvelser til dine ben/baller, lunge er en rigtig god øvelse at starte med.

Hvis ikke du kan det, så brug de få penge på en personlig træner, eller anden kyndig vejleder og få lavet et rigtig godt program og en god instruktion, mange gange sparer det dig for mange måneders træning til meget lidt nytte.

Teknik er nøglen, for en succesfuld træning, så fokusere på hvordan du laver øvelsen og om du laver den korrekt.

Det er ikke de kg du tager på som afgør, om øvelsen giver resultat, kan forestille mig du har for mange kg på når du træner mave.

Og så skal du huske at variere både øvelser og reps.

Din kost ser okay fornuftig ud, men også her husk at variere.

Ved ikke hvordan din kropsbygning er, men hvis du er slank og pæn er det godt nok, hvis du har lidt på sidebenene ville jeg skære lidt ned på juice, pasta og ris.

Held og lykke, og husk der er ingen let vej frem hård træning, god kost og masser af hvile.. :superman:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Rimeligt enig med ovenstående. Det er muligt du er glad for maskiner, - det var jeg også! Det tog et par måneder før MOl kunne lokke mig til frie vægte, - men det var i hvert fald godt det skete! Prøv at kaste dit blik på min første log.

Det er ikke så sort/hvid som vi inkl. Arnold nogle gange gør det til! Du kan godt vokse i maskiner også, - men frie vægte er altså bedre. Og med frie vægte menes primært at du laver store flerleds øvelser, - såsom Squat, dødløft, Bent over rows og bænkpres.

Derudover er jeg også enig i at 3 forskellige øvelser á 3x10 er en dum måde at bruge din tid og dit krudt på.

Prøv det program som jeg kørte i min første log og som jeg snart starter på igen. Det kan ses her under træningsprogrammer. Bladre den øverste side igennem og kig efter Xax. Jeg vil næsten æde min hat på at du om 3 måneder vil bukke og skrabe fordi vi 'lokkede' dig til det!

Det er som pfit nævner en god ide at få vist øvelserne. Din træner kan sikkert gøre det, - eller find nogen fra MOl i dit eget område. Der er masser af mennesker der gerne vil hjælpe dig!

Link to comment
Share on other sites

Hej Allesammen:)

Jeg er en dreng der har træner med dette program ca 3-4 måneder, jeg ved ikke hvad de forskellige ting hedder osv..så fortæller bare hvad det er for nogle ting!

bryst: 3*10 med bænkpres, 3*10 med en maskine, 3*10 med en anden maskine

bieceps: 3*10 med håndvægt, 3*10 med håndvægte igen men hvor jeg ligger min albue på en bænk, 3*10 med stang

triceps: 6*10 med stang hvor jeg ligger ned, løfter stangen op og bøjer den tilbage, 3*10 med maskine

ryg: 3*10 med maskine, 3*10 med maskine, 3*10 med maskine.

skulder: 6*10 med håndvægte, 3*10 med maskine.

Mave: (træner jeg ikke så tit, 1 gang om ugen højst, men dropper som regl ud efter 3*10,jeg HADER maveøvelser, hvis jeg laver dem på maskine går det i mine ben istedet og laver jeg dem på gulvet går det ud over ryggen og har haft fat i en instruktør men det hjalp ikke :unhappy: )

ben: 3*10 med maskine, 3*10 med maskine, 3*10 på maskine

Jeg ved godt at det er bedre at bruge dødsløft squat og alt det der, men jeg bryder mig ik så meget om de øvelse...syntes jeg får smerter af dem nogle gange selvom jeg varmer om med 10 min løb...det er lidt træls..kunne godt skifte en af bryst maskinerne ud med en håndvægt's øvelse for brystet hvis det skulle være..men elsker maskiner...men syntes ikke jeg vokser overhovdet :nonono: jeg spiser som en gris der ikke har spist i flere dage, min kost består ca af det her hver dag:

Morgen: en stor skål havrefras med mælk og et æble og noget juice

formiddag: bolle med ost/pålægchokolade eller et stykke rugbrød med pålæg

middag: rugbrød med diverse ting. tun,makrel,hamburgerryg whatever!

eftermiddag: Bolle med pålæg,grøntsager,frugt!

aften: Det der blir severet, fisk med grønt,kartoffelmos med kød, pasta med kødsovs,ris osv

Nogle Der Har nogle forslag til hvad jeg skal gøre?? :wink:

Vil blive Riiiiigtig glad hvis nogle vil hjælpe mig! på forhånd tak :smile:

Til forskel fra pfit, synes jeg din kost hænger utrolig meget: Du for tydeligvis ikke nok kcal indenbors, hvorfor du ikke vokser....

Havrefras? - seriøst, ingen af os går i 4 klasse mere, og der er absolut ingen grund til at fylde dig med ½tomme kulhydrater og xx gram sukker hver morgen. Proteiner er der stort set ingen af, udover den mælk du tager på.

Til morgenmad vil jeg, som så mange andre, stærkt anbefale noget mere proteinholdigt, som havregryn. Endvidere har havregryn det med at gøre dig mæt langt op af formiddagen. Kort sagt : mange dejlige brugbare kcals.

Formiddag: en bolle? Igen snakker vi tomme kcals, idet hvidt brød mildelst talt er ubrugeligt... - at du putter pålægschokolade på mig til at betvivle min påstand vedr. 4 klasse.

Næh du, noget groft rugbrød med i madpakken, med pålæg/tun/makrel (som du selv foreslår).

Igen; gode proteinholdige kcals, og øget mæthedsfornemmelse.

Middag: Fint med rugbrød, men ikke "whatever". - Pålægschokolade er f.eks. ikke ligefrem vejen frem til den massive krop du ønsker.

Eftermiddag: Læs "formiddag"

Aften: yes, og få nu en spandfuld mad i mavsen her... Umiddelbart lyder det ikke somom du spiser ret meget på sådan en dag, så det er her du skal kompenserer for resten af dagen.

Natmad: Mad.

Kort sagt skal du have mere mad, og flere proteiner.

.... træningen er vidst blevet kommenteret nok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share