Vægttab - Hele Vejen Rundt.... Takker


WNielsen
 Share

Recommended Posts

Super cool og tillykke med vægttabet. :4thumbup:

Men 1600 pr. dag, syntes jeg er meget lidt...Jeg ligger på ca 2300 og føler hver dag træthed, og især efter endt træning er jeg ikke meget aktiv.

Jeg træner stadig mandag til fredag. Mandag, onsdag og fredag er cardio, og tirsdag og torsdag er ½ cardio og styrketræning. Jeg kan se at jeg er mine skulder, overarme, bryst, og især mine lårmuskler er vokset. Og maven er svundet ind.

Jeg drikker et sted mellem 3 - 4 liter vand daglig. Jeg spiser 40g All Brean og 40g havregryn + 2 dl mækl til morgen. Tager et stykke frugt kl 10. Spiser 400g salat, pasta, kylling til middag. Kl. 14 tager jeg et stykke frugt igen. og kl 18.00 aftensmad, som er grøntsager, kylling, ris, salater. Ok kl 21.00 tager jeg igen et stykke frugt.

Men det er dejligt at se at det er andre der kan, for så kan jeg sq også. :superman:

Tillykke med vægttabet! :4thumbup:

Føler du dig generelt mæt?

Hvis ikke:

Prøv at lave dine havregryn til grød om morgenen (evt. baseret på vand).

Erstat nogle af dine frugt-mellemmåltider med noget proteinrigt, f.eks. mager hytteost, kylling filet, kalkun, tun, rejer osv.

Husk desuden at få lidt sundt fedt ned også! Det ser umiddelbart ikke ud som om du får nok ud fra den postede kost.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med vægttabet! :4thumbup:

Føler du dig generelt mæt?

Hvis ikke:

Prøv at lave dine havregryn til grød om morgenen (evt. baseret på vand).

Erstat nogle af dine frugt-mellemmåltider med noget proteinrigt, f.eks. mager hytteost, kylling filet, kalkun, tun, rejer osv.

Husk desuden at få lidt sundt fedt ned også! Det ser umiddelbart ikke ud som om du får nok ud fra den postede kost.

Okai, jeg takker, og vil prøve at følge dit forslag.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Lad mig begynde med at sige at denne sige har hjulpent mig til at komme i gang med mit vægttab og træning. Jeg ved godt at det jeg vil spørger om er beskrevet til andre her på dette forum...men jeg har behov for at få det skåret ud i pap, og håber på lidt hjælp. Takker.

Jeg er hankøn, 182 cm høj - vejer 104,6 - Jeg har et ikke fysisk krævende job, jeg arbejder med IT. (Og har ikke røget en smøg i 14 dage nu - juuhhuu)

jeg er bred over skulderne, så jeg regner med at skulle ned på en ca. 82 - 85 kg - d.v.s et vægttab på 22,6 - 19,6 kg.

Er dette vægttab helt forkert?

Jeg er i tivl om hvordan jeg skal tabe mig. Jeg er begyndt at gå i et trænings center, hvor der kun er maskiner, ikke nogle løse vægte. Min plan er at komme til at træne 5 gange pr. uge. Jeg træner nu kun 3 gange, da jeg lige er startet, vil jeg ligge stille ud.

Jeg starter med at cykle 10 min som opvarmning, hvor jeg kan se at min puls ligger på ca. 143. Elers er det rundt til de forskellige maskiner, hvor jeg træner, lårene foran og bag på, ryggen for neden og for oven, maven for neden, skulder, bryst, overarme foran og bag på. (Kender ikke lige de rigtige udtryk) Slutter af med 10 min. på en maskine, som liger en maskine hvor man skal stå på ski. Tager et sted mellem 1½ - 2 timer. Jeg cykler fordi jeg ikke er istand til at løbe, pga. en ødelagt ben.

Hvad er bedst at træne når jeg er ude efter vægttab?

Min kost har jeg ikke lavet om på. Men vil til det. Men ved ikke hvordan. Har læst rundt her på forumet, men kan ikke hitte ud af det. Forbrænde mere end jeg indtager - ok - den er jeg med på.

Men hvordan?

Og hvor meget skal jeg indtage og ikke indtage?

Håber på lidr forklarelse, og forståelse.

Takker på forhånd.

DU kan få målt din BMI her: www.*******-*** SLETTET AF MOD Hvis du ønsker at reklamere på MOL - så forgår det via en annonce :smile:

Iøvrigt har MOL alle de redskaber på forsiden der skal til for at bestemnme sit BMI

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hej.....

Lang tid siden jeg har skrevt lidt her inde.

Jeg er nu kommet ned på 81.7 kg.....

Syntes at det har vært svært hen over sommerferien. Ikke så meget her i julen.

Nu skal jeg af med de sidste 4 kg, så er den på plads. Men det er sq svært. Det er den sidste mave der skal væk.

Link to comment
Share on other sites

En god motivator er også at få målt ens fedtprocent. Jeg er en stor gut på 194 cm, og som har tabt mig fra knap 150 kg til de i dag 104,6. Det er skønt her målstrege at se ens fedtprocent dale mens ens vægt står en noget mere still end i starten. Skal efter sidste måling ned på på godt 100 kg før jeg er færdig. Så skal der også fjernes lidt løst hud;)

Men altid, styrketræning er rigtig godt, og kondi ligeså. Can't have one without the other :blush:

Ellers alt held i fremtiden med dit vægttab, og godt nytår folkens!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share