Massivt kaloriunderskud sænker stofskiftet?


Kafir
 Share

Recommended Posts

mit svar er jo ja, det bliver laver.. men der er os noget som ikke er enig i mig i den sag.. Hvis du spiser meget mindre end det din krop vil forbrænde, bliver din krop tvunget til at tilpasse sig de forhold = laver stofskifte.. Når man så spiser normalt vil man tag det hele på plus ekstra.. men efter noget tid vil stofskiftet igen tilpasse sig til det høje niveau.

(ja det er jo min version :) )

Link to comment
Share on other sites

Stofskiftet er virkeligt tilpasningsdygtigt og kan allerede i løbet af få dage komme op i omdrejninger igen med mindre man har været igennem en virkelig lang og hård diæt .... så vil kroppen det første stykke tid holde på alt hvad den kan komme i nærheden af!

Link to comment
Share on other sites

Ok kunne godt være der havde været nogle videnskabelige undersøgelser omkring dette emne, men vælger dog også at tro at kroppen tilpasser sig. Har et par dage kørt et lidt for stort kalorie underskud, og var lidt nervøs for stofskiftet.

Der skal mere til end et par dage og ikke mindst en udhulet krop før det går helt galt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at der ikke efter bare få dage sker en sænkning af forbrændingen?

Måske mener du at det skal være over en længere periode med lavindtag at man får problemer med stofskiftet over tid.

Altså hvis man spiser meget lidt i to mdr fx og så begynder at spise normalt så vil kroppen have svært ved at få sin normale forbrændig tilbage, (der vil i hvert fald gå lang tid) da musklerne måske er væk som følge af den hårde kur.

Jeg mener musklerne forsvinder jo først, og det er dem der hovedsageligt står for forbrændingen. (ved godt at træning og protein indtag også spiller ind)

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget man må skære ned i sit energi indtag uden at det bliver usundt eller ukonstruktivt.

Jeg er 154 høj (lav) vejer 49 men har en del fedt i de kg

Mit hvile stofskifte er 1150.

Hvis jeg gennemsnitlig løber en halv time om dagen er det så okay at tabe et par kg ved at nøjes med de 1150 kcal over et par uger?

Evt lavere?

Mere?

Hvordan beregner man sådan noget?

Har tænkt mig at der i de kcal jeg indtager skal være hvad der svarer til 100 g protein.

Derudover næringsrig mad plus en vitaminpille

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at der ikke efter bare få dage sker en sænkning af forbrændingen?

Måske mener du at det skal være over en længere periode med lavindtag at man får problemer med stofskiftet over tid.

Altså hvis man spiser meget lidt i to mdr fx og så begynder at spise normalt så vil kroppen have svært ved at få sin normale forbrændig tilbage, (der vil i hvert fald gå lang tid) da musklerne måske er væk som følge af den hårde kur.

Jeg mener musklerne forsvinder jo først, og det er dem der hovedsageligt står for forbrændingen. (ved godt at træning og protein indtag også spiller ind)

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget man må skære ned i sit energi indtag uden at det bliver usundt eller ukonstruktivt.

Jeg er 154 høj (lav) vejer 49 men har en del fedt i de kg

Mit hvile stofskifte er 1150.

Hvis jeg gennemsnitlig løber en halv time om dagen er det så okay at tabe et par kg ved at nøjes med de 1150 kcal over et par uger?

Evt lavere?

Mere?

Hvordan beregner man sådan noget?

Har tænkt mig at der i de kcal jeg indtager skal være hvad der svarer til 100 g protein.

Derudover næringsrig mad plus en vitaminpille

hvile stofskifte og det du reelt forbræner pr. døgn er ik helt det sammen, for selvom om du ike dyrker motion, så bevæger du dig alligevel i løbet af en dag.. derfor vil du være i underskud på selv de dage du ikke når ud og løbe.. Da du er så lille tror jeg nemt du kan holde dit kcal intag på 1150kcal uden dit stofskifte vil blive ødelagt.. dog vil den sinke sig, da du taber dig.. det sker for alle! :)

Synes det er en fornuftig plan du har dig med 1150kcal, 100g protein, nærringsrigt kost og vitaminpillen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share