Max i basisøvelser


Don Pedro
 Share

Recommended Posts

Mej MOL'er

Jeg er snart færdig med min træningscyklus, og skal i den forbindelse dekonditionere. Det passer meget fint med at jeg netop i den uge skal ud at rejse.

Mit spørgsmål går på, da jeg gerne skulle finde mine nye max i forbindelse med ny cyklus, om jeg skal gøre det umiddelbart efter jeg er kommet hjem igen, eller hvad?

Vil ens max være "pålideligt" efter en uges dekonditionering?

Link to comment
Share on other sites

Hej Don

Personligt syntes jeg ikke, det er nødvendigt, at du skal finde det nye max-punkt igen... Jeg bruger kun makstest, hvis jeg virkelig er i tvivl om, hvorvidt jeg presser mig selv nok i en øvelse!!

Jeg tror sagtens, du selv kan finde dit niveau uden max-test, hvis du ikke er helt utrænet, hvad jeg bestemt ikke ikke tror, du er....!

Din gamle max-test vil være lige så pålidelig som en ny, fordi en max.-test har alligevel en del at gøre med dagsformen (overskud mentalt og fysisk etc.), og lets face it, du kommer nok ikke til at løfte 10-20 kg ekstra i nogen øvelser efter din dekondtionering. Det er langt vigtigere, at arbejde med progressivt overload, så betyder det mindre hvordan dit 1RM ligger..., men det er selvfølgelig rart at vide, når man nu arbejder i RM-loads i sine sæt :blush:

Summa sumarum - jeg ville bare fortsætte fra det niveau, du slutter på - og så være meget opmærksom på, om du skal øge mere eller mindre end normalt umiddelbart efter pausen...!

Hygge, Jac

Edited by Jac
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share