Lige en dejlig let men lækker aftensmad


Keler
 Share

Recommended Posts

450 gram kylling (fileter/whatever)

En pose frosne blandet grøntsager

1 dåse flåede tomater

en håndfuld harricot verts

ca. 7 gulerødder

Kartofler

2 hele løg

Forskellige krydderier fx sitrus, citronpeber, paprika m.m.

Kartoflerne skrælles og skæres i både og kommes i en gennemsigtig frysepose. Det samme gøres med gulerødderne. Der hældes en passende mængde olie i (jeg bruger xtrajomfru olivenolie) samt de ønskede krydderier - Sitrus, citronpeber, oregano kan stærkt anbefales.

Kartoflerne sættes i ovnen ved ca. 200 grader ved varmluft og skal have ca. 30 min så de bliver godt sprøde.

Mens kartoflerne er i ovnen smækkes kyllingerne på panden og krydres godt.

Mens kyllingerne steger, smider man de blandene grøntsager i en gryde sammen med harricot verts'ne og lader det stå og simre/optø.

Løgene skæres i skiver/både eller hvad man nu har lyst til.

Når kyllingerne er færdige tages de af panden, og på panden smider man de varme og optøede grøntsager. Oveni hatten kommer 1 dåse flåede tomater, evt med hvidløg. Oven på retten drysser man løgene på og derefter kyllingerne. Det hele køres rundt i ca. 5 min og så er kartoflerne også færdige.

Voila - En dejlig nem ret på ca. 30 min som er VOLD sund.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

angående kartoflerne så kan man også bare smide timian i - der er også ganske delikat

angående bønnerne så er det ordet vert der betyder grøn(ne). de indeholder 40% protein og resten kulhydrat så det er en rigtig god energikilde!

-> keler har du beregnet hvor meget kcal(samt prot,kul,fedt) der ca. er i retten?

Link to comment
Share on other sites

angående kartoflerne så kan man også bare smide timian i - der er også ganske delikat

angående bønnerne så er det ordet vert der betyder grøn(ne). de indeholder 40% protein og resten kulhydrat så det er en rigtig god energikilde!

-> keler har du beregnet hvor meget kcal(samt prot,kul,fedt) der ca. er i retten?

Overhovedet ikke faktisk, men kunne være meget sjovt at prøve. Holder ikk styr på kcal osv, men spiser bare for tiden for at bulke. Men den er jo hammer sund, så der sker hvert fald ikk noget ved at hammre en ordentlig portion ned :4mewantfood:

Men kan da lige prøve at regne på det næste gang jeg laver det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share